Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 20°C Még több cikk.

Előre tekint a KTM

A KTM 2009-es offroad modelljeinek fejlesztésénél továbbra is a sportosság állt első helyen. Az új paletta megerősíti a márka vezető szerepét a sportcélú motorkerékpárok területén.
Ami jó, azt nem könnyű még jobbá tenni, márpedig a KTM-ek jók. Ezt bizonyítják 250 SX-F-fel és 450 SX-F-fel versenyző pilóták eredményei a motocross világbajnokságon. Azért a gyár fejlesztőinek így is volt néhány ötlete, hogy milyen apró trükkökkel lehetne javítani a gépeket. A részletek iránti figyelem mutatja a gyár elkötelezettségét, és forradalmi változások helyett most ezek az apróságok lettek finomabbak. Változott a futómű, a motor, a megjelenés és az ergonómia – méghozzá az MX-modellpaletta összes tagján. Az eredmény: nagyobb teljesítmény, jobb vezethetőség, javított kényelem és még keményebb megjelenés.

A 2009-es KTM EXC-k között minden megtalálható, a nemzetközi versenyzésre alkalmas csúcsváltozatoktól kezdve a szabadidős gépekig.

A KTM 2009-es offroad modelljeinek fejlesztésénél továbbra is a sportosság állt első helyen.
A KTM 2009-es offroad modelljeinek fejlesztésénél továbbra is a sportosság állt első helyen.

A 2009-es EXC paletta új tagja a 400 EXC. Ez a gép az erő és a kezelhetőség jó keverékét nyújtja, és még az igényesebb endurósokat is meggyőzi. Motorkarakterisztikája megbocsátóvá és könnyen vezethetővé teszi, miközben irányíthatósága is rendben. Az SOHC blokk lökete kisebb, vezérlési ideje és gyújtásgörbéje más, mint nagyobb testvéreié. Ennek köszönhetően teljesítményleadása finomabb, így kevésbé fárasztja a pilótát.

Ami jó, azt nem könnyű még jobbá tenni, márpedig a KTM-ek jók.
Ami jó, azt nem könnyű még jobbá tenni, márpedig a KTM-ek jók.

Az egyhengeres műszaki megoldásai figyelemre méltóak: a vezérműtengely négy szelepet mozgat, melyekből a szívóoldaliak titánból készültek. A himbák szintén a lehető legkisebb tömegűek. Említésre érdemes még az automata dekompresszor, mely megkönnyíti az indítást, valamint a hidraulikus tengelykapcsoló, és a szelepállítást egyszerűsítő, ferde, magnéziumötvözetből öntött szelepfedél.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyar Suzuki: rekordexport

Az év első felében a Magyar Suzuki jelentősen felülmúlta előző évi teljesítményét: a gyártott… Tovább olvasom