Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Elsők között próbálhattuk ki az új VW Tiguánt

Negyedik alkalommal rendezte meg a Volkswagen Innovációs Napot a márka, nyolc kipróbálható modellel és az új Tiguan bemutatójával.

A budai RISO Ristorante előtt sorakozó, felmatricázott autók – régi Tiguan, Golf GTI, Sirocco, Tuareg stb. – között volt egy fekete lepellel letakart is, az új Tiguan. Ezt le is leplezték a frappáns kiselőadások után, s portálunk az elsők között – egészen pontosan a harmadikként – ki is próbálhatta.


Az esemény házigazdája Vérten Sándor, a Porsche Hungária kommunikációs igazgatója elmondta, a cél változatlan: egy tesztnap keretében bemutassák, hol tart ma a VW-innováció. Rozgonyi Ádám értékesítési vezető első előadóként felhívta a figyelmet a „túra" hátterére. Felelős márkaként a Volkswagen biztonságos és környezetbarát, értékes és élenjáró akar lenni. A program biztosítja a rétegmodellek kipróbálását, hiszen az autók olyan extrákkal felszereltek, amelyek nem minden esetben találhatók meg a kereskedői tesztautóflottákban.

A próbaútra felkínált modellekben valóban minden benne volt, elsőként például a DSG váltós, 1.2-es TSI motorral szerelt Polót próbálhattuk ki, cirka 5,7 millió forintos darabként. Persze nem ez a jellemző ár, hanem a 3-3,5 milliós, mint ahogy a 15 millió forintot közelítő Sharan sem ebben a felszereltségi szintben fogy leginkább.


Szóval, a Polo nagyon szépen dolgozott a budai belső kerületekben, valamint a dunai rakparton, meglepően harmonikus volt a kapcsolat a „bolondbiztos" automata váltó és a motor között. Sport fokozatban később kapcsolt fel, kézi állásban pedig mindkét irányban felülbírált – kánikulában ez különösen hasznos –, kímélendő a váltót és a motort.

Visszatérve az elméletre, az innovációkat hosszú lenne sorolni, de közte van az új parkolási rendszer is, amely például a párhuzamos beállás lehetőségét 40 km-es tempóig jelzi, akkor is, ha nincs aktiválva. Az igazi újdonságnak számító merőleges beállásnál 20 a maximális tempó. További érdekesség, hogy itt nagyon alacsony sebességnél fékezéssel megelőzi a koccanást az autó.

Az optimalizált sávváltási funkció kicsit tanítja is a kulturált előzésre a vezetőt, a Front Assist 30-as tempó felett figyelmeztet, majd vészfékez, ha szükséges, és csökkenti az ütközés erejét. Hasznos extra a fáradtságfelismerés is: először az autó megtanulja a vezetési stílust, majd ha ettől kezd jelentősen eltérni a sofőr, jelez. Nem pupillát figyel, hanem a kormánymozdítást, stb.
Fontos a BlueMotion technológia is. Van teljes, amibe mindent beletesz a márka, és van részleges csomag. Érdekes, hogy a fokozatváltási tanács 20 grammos CO2-kibocsátás csökkenést jelent, kb. annyit, mint másik 3-4 megoldás – fékenergia-visszanyerés, start-stop funkció, stb. –  tud.
Aktív sávtartó automatikához elég egy csík is, vagyis a középvonalhoz is tud igazodni a rendszer és 65-250 km-es tartományban működik. Figyelemre érdemes a dinamikus fényasszisztens: a távfényből csak azt takarja ki, ami vakítaná a szembejövőt. Vagyis, nem kapcsolja kis teljesen! Mindezt úgy, hogy elektromosan mozgatott hengerrel takarja ki a szükséges felületet.

Ezen innovációk döntő többsége természetesen benne van az új Tiguánban, ám a szűk félórás próbaúton ennek csak töredékét sikerült kipróbálni. Fáradtságról még nem volt szó, a koccanásgátló tesztjét pedig inkább nem erőltettük. A legerősebb kétliteres TDI, DSG váltó és öszkerékhajtás – kicsit lehetett csapatni a várba vezető úton, de csak módjával, mert a kánikulán túl a turistaszezon is tombolt Budán. Ami biztos, egyben van a Tiguan, vagyis jó eséllyel folytatja az elődmodell sikerét – a „régire" egy ideje már hosszú hónapokat kellett várni.

Feketén fehéren a régi és az új Tiguan.
Feketén fehéren a régi és az új Tiguan.

 

Olvasóink írták

  • 1. 620829 2011. augusztus 26. 12:08
    „MARADOK A KIS x5 m-NÉL----AZ LEGALÁBB MEGY IS HA MUSZÁLY !”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lancia volt a világ első luxusautója

Százharminc éve, 1881. augusztus 24-én született Vincenzo Lancia olasz autógyáros – a márkához fűződik az első luxusautó és az európai hidraulikus fék is. Tovább olvasom