Délmagyar logó

2017. 10. 18. szerda - Lukács 10°C | 24°C Még több cikk.

Érkezik az új Laguna GT

A Renault Laguna GT-ben mutatkozik be a négykerékkormányzású Active Drive alváz, amelyet a gyártó az abszolút vezetési élményért fejlesztett ki. Kétféle, 180 és 205 lóerős motorjával a GT tovább erősíti a márka sportosságát.
Öt hónappal bemutatkozása után közel 42 ezer Renault Laguna talált gazdára harminc országban. Nyugat-Európában 51 ezer megrendelést regisztráltak, amelyek legtöbbje – 87 százaléka! – dízel változat. A Laguna piaci részesedése folyamatosan növekedett, amelyet az Estate – Magyarországon: Grandtour – változat megjelenése is erősített: február végére már elérte a hat százalékot a D-szegmensben Nyugat-Európában.
A limuzin és kombi verzióban is készülő GT április 12-én került forgalomba Franciaországban, ezt folyamatosan követi Európa többi része. Már nálunk is rendelhető, ára is van: a Berline 8,3, a Grandtour 8,5 millió forint. Akárcsak a többi Lagunához, a GT-verzióhoz is három év vagy 150 ezer kilométer a gyári garancia.

Képgaléria

A négykerékkormányzású Active Drive alváz miatt a kocsi jól kezelhető, a precíz kormányzásnak köszönhetően a sofőr ösztönösen ráérez a kanyarok ívére, s teszi mindezt az etalonnak számító aktív biztonság mellett. A jármű könnyebben irányítható mind a városi forgalomban, mind a kanyargós országutakon. Hatvan km/h alatti sebességnél a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el, maximum 3,5°-os szögben. Ez két szempontból is előnyös: könnyebb kezelhetőség jelent a lecsökkent fordulókör által, és kisebb a kormányelfordítási igény. A Renault Laguna GT fordulóköre tíz százalékkal csökkent a hagyományos változathoz képest: 10,80 m-re (pont, mint a Clio esetében!) Ennek elsődleges előnyei leginkább parkoláskor és szűk utcában történő manőverezéskor érezhetők.

Az ESC (Elektronikus Stabilitás Kontroll) beavatkozási küszöbét magasabbra helyezték a sportos menettulajdonságok kihasználásához, így biztonságosan és gyorsan végrehajthatók a hirtelen manőverek. Az ESC csak akkor lép közbe, ha szükséges, és akkor is fokozatosan erősítve a korrekció mértékét, hiszen a hátsó kerekeket már eleve a helyzetnek megfelelően fordította a rendszer. Az ESC/ABS egység szenzorainak segítségével felismeri az aszimmetrikus fékezési szituációkat is, és ennek megfelelően úgy módosítja a hátsó kerekek szögét, hogy a vezetőnek ne kelljen korrigálnia a kormányzáson az autó stabilitásának megőrzéséhez.

Képgaléria

A Renault Laguna és a GT változat egyaránt meggyőző az aktív biztonság tekintetében, ahogy azt a legutóbbi Euro NCAP töréstesztek eredményei is bizonyították. Legfontosabb újításai közé tartozik a továbbfejlesztett oldalütközés védelem, köszönhetően a kettős becsapódás érzékelőknek és az újgenerációs, dupla mellkas/medence légzsákoknak.

Kettő a motor

A Renault Laguna GT dízel változatát a 2.0 dCi motor hajtja, 180 lóerővel, maximális, 400 Nm-es forgatónyomatéka már kétezres fordulattól rendelkezésre áll. 29,6 másodperc elég az ezer méteres állórajtos méréshez, és nulláról százra is mindössze 8,5 másodperc alatt gyorsul. A vegyes-ciklusú üzemanyag fogyasztás 6,5 liter/100 km, ami 172 g/km CO2-kibocsátást jelent. A GT benzines változatát a kétliteres 16 szelepes turbómotor sportosított verziója hajtja, 205 lóerővel és 300 Nm-es nyomatékkal. Ez a változta 7,8 másodperc alatt gyorsul százra, és 28 másodperc kell neki az ezer méterhez. Átlagfogyasztása alacsony, 8,2 liter/100 km, 194 g/km CO2-kibocsátás mellett.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nissan Qashqai - már 7 üléssel

A piaci versenytársak éppen csak hogy elkezdték ledolgozni a hátrányukat a szegmensben meghatározóvá… Tovább olvasom