Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 25°C | 33°C Még több cikk.

Esztergomból érkezik a jövő 4×4-es Suzukija, az iV-4

A Suzuki Frankfurtban mutatta be új, kompakt, sport-szabadidő tanulmányautóját, az iV-4 modellt – a pofás gépet nálunk gyártják majd.

Az 1970-es években bevezetett LJ sorozatot követően a Suzuki SUV-vonala 1988-ban a Vitarával, rá tíz évre a Jimnyvel, 2005-ben pedig a Grand Vitarával bővült. A kompakt sport-szabadidő autók szakértőjeként a Suzuki most viszonylag új csapáson jár: az iV-4 tanulmányautóval megteremti az egyénre szabott kompakt SUV fogalmát.

Fejlesztési koncepció

A „Tiéd a terep" (Grab your field) elgondolás jegyében az iV-4 tanulmány a Suzuki SUV-k legjobb tulajdonságait hordozza a génjeiben. Jellegzetességét az erőteljes külső formaterv adja, ami a márka kompakt SUV tradíciókból táplálkozik. A kocsi utolsó porcikájáig erős és szívós, ahogy az egy sport-szabadidő autótól elvárható, így valóban azt sugallja vezetőjének, hogy „övé a terep".

Innen csinosnak tűnik...
Innen csinosnak tűnik...

A tanulmányautót a vásárló maga alakíthatja olyanná, ami személyisége és életstílusa számára a legmegfelelőbb. A modell nevében az angol szavak rövidítésével az „i" az egyénre szabásra, a „V" a járműre utal, a „4" pedig a négykerék-hajtást jelöli.

A formaterv jellegzetességei

A jármű hű marad a Suzuki SUV-formatervezési hagyományaihoz – energikus egyenes vonalak, kagylóhéj formájú motorháztető, ötosztatú hűtőrács –, ugyanakkor futurisztikus elemekkel gazdagodik, mint például az autó oldalán futó határozott karakterű vonalak, a tetőre épített, lézerszenzoros ködfényszóró és a megvilágított hűtőrács. A nagy átmérőjű abroncsok és a kerék kiképzése megelőlegezi a jó teljesítményt. A vásárló egyes külső elemeket, a színt, a textíliákat személyre szabhatja.

Innen is.
Innen is.

Az iV-4 méretei
• Teljes hossz           4215 mm
• Teljes szélesség     1850 mm
• Teljes magasság     1665 mm
• Tengelytáv             2500 mm
• Abroncsméret      235/55 R20

Gyártási tervek

Az iV-4 szériamodellje a jelen és persze a jövő sport-szabadidő autója kíván lenni: osztályában az egyik legkisebb szén-dioxid-kibocsátású, könnyű kocsi. A négykerék-hajtású modellt az új generációs ALLGRIP összkerekes technológiával látják el, annak érdekében, hogy a vezető megkapja az SUV autóktól elvárt vezetési élményt. Így a dizájn és a terepen mutatott teljesítmény túlmutat egy átlagos városi terepjárón.
Az iV-4 tanulmányon alapuló szériamodell gyártása 2015-ben indul a Magyar Suzukinál.

Szemtől szemba
Szemtől szembe

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Változnak a műszaki vizsgáztatás szabályai

A taxiként vagy mentőautóként használt járműveket évente kell majd műszaki vizsgára vinni, a… Tovább olvasom