Délmagyar logó

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 22°C | 35°C Még több cikk.

Európában, Európának tervezték: Hyundai i30 kombi

A 2012-es Genfi Autószalonra időzített világpremierjét megelőzően már megmutatta magát az új i30 kombi. A modell az ötajtós ferdehátú oldalán készül erősíteni a Hyundai pozícióját az alsó-középkategóriában.
A divatos kombi motorválasztékát és futóművét tekintve azonos a népszerű, új generációs i30-assal, ám hosszabb karosszériája révén tágasabb csomagtartót kínál, anélkül hogy az a dinamikus formaterv rovására menne. Az új modell 185 mm-rel hosszabb, mint az ötajtós, és 10 mm-rel nyúlánkabb az első generációs i30cw-nél; 4485 mm teljes hosszúságával az új i30 kombi az európai alsó-középkategória egyik legtágasabbja.

Ötajtós fivéréhez (378 l) képest a kombi kivitel jóval nagyobb, 528 literes csomagteret kínál, ami a hátsó üléseket lehajtva több mint megháromszorozható; a raktér legnagyobb így kapacitása 1642 liter.


Akárcsak az ötajtós modellt, az új generációs i30 kombit is kifejezetten az európai vásárlók elvárásainak szem előtt tartásával tervezték és fejlesztették a Hyundai európai kutatás-fejlesztési központjában, a németországi Rüsselsheimben. A kombi kivitelt a kezdetektől fogva az ötajtóssal párhuzamosan fejlesztették, itt is megmutatkozik a Hyundai-féle „folyékony szobrászat“ formanyelve.

Akárcsak az ötajtósnál, a kombi orrkialakítását is a Hyundai hatszögletű hűtőmaszkja és ékszer-kidolgozású fényszórói uralják; ám a B-oszloptól hátrafelé jelentősek a különbségek. A tetővonal a rugalmasan alakítható utas- és csomagtér fölött hátrafelé lejt; ezzel dinamikussá teszi az autó kiállását.

A kombi megjelenését fokozza az a karaktervonal, amely a karosszéria oldalfalán fut végig, és felér egészen a hátsó lámpatestekig. A hátsó szélvédő rásimul a D-oszlopra, ami egyszerre teszi világosabbá a belteret, és javítja a kilátást hátrafelé. A mélyre nyúló hátsó ajtó letisztult megjelenést kölcsönöz az autónak, a lökhárító szintjében kialakított rakodóperem pedig könnyed pakolhatóságot eredményez.


Az új generációs i30cw ugyanazzal a három, közvetlen befecskendezéses benzinmotorral, valamint három dízelmotorral lesz megrendelhető, mint az ötajtós kivitel, változatlan (95-135 LE) teljesítményszinteken.

A Hyundai az új i30 kombit is a jól ismert Tripla 5 garanciális csomaggal kínálja: ez a konstrukció ötéves, kilométer-korlátozás nélküli, teljes körű gyártói garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást, továbbá öt éven át igénybe vehető, évenkénti műszaki átvizsgálást foglal magába.

– Az új generációs i30 rengeteg elismerést szerzett formatervével, minőségével és kiváló ár-érték arányával. Testvére, az új i30cw hasonló jellemzőkkel bír, ráadásul fokozott csomagszállítási képességeket kínál – hangsúlyozta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Suzuki a Genfi Autószalonon

A Suzuki több modellen keresztül mutatja be legújabb technológiai fejlesztéseit az idei Genfi Autószalonon – a kisautók szakértőjének vannak elképzelései az autózás új korszakáról.
Tovább olvasom