Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Európára hegyezték ki a Nissan sportautóját

A Nissan 370Z GT Edition futóművét arra hangolták, hogy megbirkózzon Európa legjobb és legrosszabb útjaival, így sportos vezethetősége menetkényelemmel is párosul.

A Nissan ikonná vált sportautóját most még jobban „kihegyezték" Európa számára. A 370Z GT Edition - a Nissannak a nemzetközi GT versenyeken elért sikereit ünneplő speciális széria - a kerékfelfüggesztés jelentős módosításait vonultatja fel, s ezeket a Coupé alapkivitelén is elvégezték.
 
Európa útjai a világ más részeihez képest nagyobb átlagsebességükkel - különösképpen Németországban, ahol az autópálya-hálózat nagy részén nincs sebességkorlátozás - és a simától a kátyúkkal tarkítottig szélsőséges határok között változó útfelületükkel a legkevésbé sem hasonlítanak a Japánban vagy Észak-Amerikában található utakéhoz. 


A 370Z FM padlólemeze (első középmotoros, hátsókerék-hajtású) elöl kettős lengőkaros, hátul többlengőkaros futóművének finomhangolása a lengéscsillapítókra összpontosult: a jobb menetkényelem és a nagy sebességű vezethetőség érdekében módosították a karakterisztikájukat.     
 
Az első és a hátsó lengéscsillapítók be- és kirugózási jelleggörbéjének módosításával nagymértékben javult a kerekek közepes és nagy sebesség melletti függőleges elmozdulásának szabályozottsága. Ezzel egyidejűleg megnőtt a csillapító erő, de ez nem ment a kényelem rovására - a merev alváz jobban elnyeli az útfelületről érkező ütésszerű igénybevételeket.  
 
A kerékmozgások jobb szabályozottsága minden útfelületen egyenletesebb gördülést eredményez. A nagyobb stabilitás és a karosszériadőlés korlátok közé szorításának előnyös hatása a simább, biztonságosabb és még jobban élvezhető haladásban mutatkozik meg. A változtatások hatására autópályán, nagy sebesség mellett csökkent a „lebegés".  
 
A GT Edition-t látványában autó oldalán végigfutó szürke „GT" csíkok különböztetik meg a 370Z-től, melyek kontrasztot alkotnak a speciális kivitel három jellegzetes színével, a metálfeketével, a gyöngyház-fehérrel és a bíbor színnel, mely utóbbi kizárólag a GT Edition esetében elérhető. A külső megjelenést az alapszereltségű 19 collos, különleges hatású, antracit színű kovácsolt könnyűfém RAYS kerék teszi hangsúlyossá.

A külön rendelhető fejlett hétfokozatú automata sebességváltó téli üzemmódba kapcsolható, ez az indulásakor a második fokozatot kapcsolja, és úgy szabályozza a motor fordulatszámát, hogy jégen vagy havon ne pörögjenek ki a kerekek. A kifinomultságot fokozza a fenéklemez szigetelése, amely csökkenti az útfelületről beszűrődő zajt.
 

Változatlan viszont a 370Z 3,7 literes, V6-os motorja, felvillanyozó 328 lóerő teljesítményével és 363 Nm nyomatékával. Rövid építésű hatfokozatú kézi kapcsolású, vagy a kormányról kapcsolható, hétfokozatú automata sebességváltó csatlakoztatható hozzá.
 

 

Olvasóink írták

  • 2. vidékipolgár 2011. június 12. 19:49
    „Na mosmá meg merem venni !!!”
  • 1. hahaha62 2011. május 30. 15:47
    „No persze nem a kátyús hunniás utakra-mert ott szétesne gyorsan...messze még európa....”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Volvo előzi meg legügyesebben az ütközést

A Volvo ütközésmegelőző rendszere életeket menthet, és ezt a nagynevű német autóklub, az ADAC… Tovább olvasom