Délmagyar logó

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 1°C | 8°C

Fabia Ambiente, a krémautó

Formája emancipált nőhöz méltó, felszereltsége kényeztető, a kormánykerék és sebváltó asszonyi kézbe illeszkedő. A Skoda új, „Fabia Ambiente 1.4 16V" néven azonosítható kocsijában utazva a krémes lágyságra, a nőiességre asszociálunk. Ez tényleg szerelem – első látásra.
A külső forma mellett a szín, ami elsőre megragad, mikor elénk járul a Skoda nőies Fabiája, az Ambiente. Megérint a Skoda: ott a modernizálódott, mégis nosztalgiás embléma és a kocsi orrát uraló rácsozat. Az a rács, amilyen első autónk, az okkersárga „Skoda de lux" orrát is díszítette. Most meg itt ez a mandarin-vörös, metálfényű autó, aminek kicsinyített mása, vagy mondjuk a lámpák, a visszapillantó tükör egy-egy részlete akár nyakbavaló ékszer is lehetne, mert formája annyira rafináltan egyszerű és nagyszerűen kimunkált. Az összhatás olyan, hogy a támaszra szoruló gyengébb, az erősebb, emancipált nő, de a kecsest szerető férfi is szívesen vállalkozik az autóbelső felfedezésére.

Az ülés kényelmes, kagylószerű – magassága, a támla dőlésszöge is állítható. A belső íveket és domborulatokat-mélyedéseket borító szürke-fekete párosítás kissé szokatlan – egyetlen letisztult szín talán jobban mutatna. A kormánykerék nagysága pont jó, különben is állítható közelebbre vagy távolabbra, mélyebbre vagy magasabbra – ahogy a volán mögé telepedő magassága, vagy épp az aurája kívánja. Ugyancsak az utazók igényeihez igazítható a belső hőmérséklet – vagy az elektromos ablakemelőkkel, vagy a hőségriadós napokban kincset érő klímával.

Fő a praktikum

Az indexváltó kar végére biggyesztett gomb nyomogatásával lépegethetünk a műszerfalon megjelenő menüsorban – attól függően, hogy mire vagyunk kíváncsiak – például az eddig megtett összes kilométerre, vagy éppen az A-tól B-ig megtett távolságra, esetleg az átlagfogyasztásra, vagy épp a külső hőmérsékletre. De a tágas csomagtartó is tartogat meglepetést: a szingli, vagy épp a családanya dolgát könnyíti meg a bevásárlás utáni csomagok elhelyezését biztosító ív. Mert mindegy, hogy kint vagy bent praktikus és nőies a Skoda Fabia Ambiente.

Hengerűrtartalma: 1,4 liter, ötsebességes, 86 lóerős, s bruttó ára: 3 millió 99 ezer forint – a szegedi IKESZ Autó Kft.-nél.  
A műszerfal újszerű: ott a más kocsikból ismerős fordulatszámláló, s persze a sebességet mutató óra. De hiányzik a víz hőfokát mutató kör – különösen annak, aki még farmotoros Skodán kezdte a vezetést. Felkiáltójel alakú az üzemanyag mennyiségét jelző ikon, mellett több okos számláló.

A pontos idő alattin (fedélzeti computerről a keretes írásban bővebben, a szerk.) tetszés szerint választhatjuk, hogy a kocsi mely tulajdonságaira, vagy a környezet mely adottságaira figyelmeztessen az okos autó. E kütyükhöz képest múltidéző a fényszórók működtetésére, a fényerősség kiválasztására szolgáló csavargomb.

Indulás! A sebváltó a leggyengédebb mozdulatra is reagál: mintha pudingot kavarnánk, úgy kapcsolunk nagyobb és nagyobb fokozatra. A száz kilométeres óránkénti sebességig még nem érezni a száguldást, csak hogy gyorsan szaladnak a fák. Ám a pedálra taposva 120-nál már mintha kisebb remegés futna végig az autótesten, az amúgy sem halk motor duruzsolását nem egyszerű túlharsogni. Sztrádatempó felett már kicsit sok az új Skodának, nem ez a stílusa. Elég azonban levenni a lábunkat a gázpedálról, visszaáll az egyensúly: szépen fut az autó, biztonságban érzi magát az utazó.

Biztonság, mindenek felett – mondhatjuk a belső zár, a többféle légzsák elhelyezkedését konstatálva. Vagy menet közben, amikor a jól fogó féket, a kipörgésgátlót, vagy a légkondi előnyeit próbálgatjuk. Mert elindulni könnyű, haladni jó, de megállni ezzel a kocsival nem művészet.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rövidesen az M5-ösön is megjelennek az új trafipaxok

Beváltak az M1-es autópálya mellé fix helyekre telepített traffipaxok, a rendőrség ezért további… Tovább olvasom