Délmagyar logó

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 12°C | 18°C Még több cikk.

Felemás az USA roncsautóprogramja

Hivatalosan siker a vásárlók és a márkakereskedők szerint kudarc az amerikai roncsautóprogram. Lassú, bürokratikus, sokba kerül és nem a hazai ipart támogatja.
Az amerikai roncsautó program, bár az Obama-kormány sikert emleget, valójában kudarcot vallott, az állami támogatás az amerikai gyártók helyett nagyrészt a külföldi cégeket segítette – írta a The Washington Times konzervatív lap múlt heti szerkesztőségi cikkére hivatkozva az MTI.

Az újság rámutatott: miközben a kormány az adófizetők pénzéből finanszírozott programmal a detroiti gyárakat akarta feléleszteni, az eladott autók 60 százaléka külföldi volt. A program keretében értékesített tíz legnépszerűbb modell közé csak két amerikai jutott be, a Ford Focus és a Ford Escape.

A General Motors eladásai augusztusban 20 százalékkal elmaradtak az egy évvel korábbihoz képest. A Chrysler esetében 15 százalékos volt a csökkenés. Az amerikai márkák közül csak a Ford tudta növelni értékesítéseit, 17 százalékkal. A külföldi márkák többsége, köztük a Toyota, Honda és Hyundai, viszont fokozta amerikai eladásait. A The Washington Times szerint a roncsprémium program kedvező hatásai csak időlegesek lehetnek. Mivel sok fogyasztó korábbra hozta tervezett autóvásárlását, szinte bizonyos, hogy az eladások mérséklődni fognak – hasonlókat mondanak a német program kritikusai is. A kezdeményezésnek tehát nem lehet tartós hatása a gyengélkedő gazdaságra.

A Ford az Escape modellel profitált a programból.
A Ford az Escape modellel profitált a programból.

A kormány elszámította magát a program költségeit illetően, az 1 milliárd dolláros, július végétől októberig tartó autóvásárlás-támogatási program kasszája 6 nap alatt kiürült, a pótlólag megszavazott 2 milliárd dollár pedig augusztus 24-ig tartott ki.

A program irányítása is szervezetlen volt: a szövetségi weboldal, ahol elektronikus úton lehetett jelentkezni, összeomlott, dokumentumoknak veszett nyoma és a márkakereskedők nem kapták meg időben a „segélyösszeget". A bürokrácia eddig 500 millió dollár támogatás ügyét rendezte, ez az eladott 700 ezer autóból csak 120 ezret jelent.

Toyota Camry. Roncsprémiumprogramban is vették az amerikaiak.
Toyota Camry. Roncsprémiumprogramban is vették az amerikaiak.

Az Egyesült Államokban rendkívül népszerű roncsautó programban 3500-4500 dolláros kedvezményt kaptak azok, akik 100 kilométerenként 13 liternél több üzemanyagot fogyasztó kocsijaikat leadták, és új, üzemanyag-takarékos autót vásároltak helyette.

Olvasóink írták

  • 1. floridaimagyar 2009. szeptember 14. 03:09
    „A baj az hogy USA-ban sokkal tobben szeretik a nagyobb autokat (pickup truck, SUVs, etc) mint az uzemanyaggazdasagos autokat, egyedul a Ford kezdett el affele tortetni szoval nem soda hogy ok huztak a legtobb hasznot belole az itteni cegek kozul.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Frankfurtból jön a Hyundai ix35

Európában ix35 néven kerül majd forgalomba a Ford Kuga és a Nissan Qashqai szegmensébe érkező modell. Tovább olvasom