Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Félezer lóerő felett teljesít az új Nissan GT-R

Jobb aerodinamika, módosított felfüggesztés és merevebb karosszéria – ez a 500 lóerő felett teljesítő új Nissan GT-R.

A Nissan bejelentette a 2011-es GT-R érkezését, ami a japán márkakereskedőknél november 17-től, Európában jövő februártól lesz elérhető. A 2011-es modellévre a GT-R teljesítménye és nyomatéka is megnőtt, miközben csökkent az üzemanyag fogyasztása, javultak az aerodinamikai értékek, és újítottak a keréktárcsa-gumiabroncs kombinációkon is. Az autó minden részletét újragondolták és finomították a 2011-es modellévre. A módosítások a nagyobb karosszériamerevségtől és -szilárdságtól, a jobb aerodinamikától és a sportosabb kialakítású beltértől a megnövelt teljesítményig terjednek.

Az üzemanyag-fogyasztást 11,8 literre sikerült csökkenteni a turbó töltőnyomás, a szelepnyitási idők, a levegő/üzemanyag keverék módosításával, valamint a szívóoldali levegő és a kipufogógáz áramlásának javításával. Ezzel egyidejűleg jelentősen, 390 kW-ra (530 LE-re) nőtt a motor teljesítménye, maximális nyomatéka pedig 612 Nm, amely a 3200-6000 fordulatszám-tartományban áll a vezető rendelkezésre. A nagyobb teljesítményt a motor piros színű burkolata jelzi.

A kipufogógáz károsanyag-tartalmának csökkentését szolgálja a különleges fémkatalizátor és a nagy teljesítményű mikroprocesszorral rendelkező motorvezérlő elektronika – ezek segítségével az ún. SU-LEV (különösen alacsony károsanyag-emissziójú) besorolást érte el az autó.

A vezérlő rendszer része a SAVE üzemmód, amely optimalizálja a hajtónyomatékot és országúton vagy autópályán a pillanatnyi fogyasztás mérséklésére módosítja a fokozatváltási programot. Tökéletesítették az „R" üzemmód és a VDC-R rendszer bekapcsolásakor elérhető rajtolási teljesítményt is.


A kis sugarú kanyarodáskor jelentkező kanyarellenállás kézben tartása érdekében – ami akkor jelentkezhet, ha az autó elfordított kormánykerékkel indul el – ideiglenesen kétkerék-hajtásra vált a rendszer. Teszi ezt akkor, ha az autó sebessége kisebb, mint 10 km/h és a kormánykerék fél fordulatnál nagyobb mértékben fordult el.

További részletek, képgaléria és gyári videó az autopro.hu szakportálon.

Olvasóink írták

  • 6. Mike3 2010. november 11. 20:41
    „5: Nekem biztosan nem. Magasról teszek az autókra.”
  • 5. Ramirez 2010. november 09. 10:43
    „Nahha ezekszerint nem is nektek készítették :P”
  • 4. Mike3 2010. november 07. 18:14
    „teljes mértékben felesleges egy ilyen autó. 150 Le-nél többre nincs szükség”
  • 3. bata88 2010. november 06. 08:43
    „Sztem ezekből már valahogy kiveszett a régi GTR ek szelleme.... az még "férfiasabb" volt... rendes váltó... nem szabályozta annyira az elektronika az embert...”
  • 2. zsolaa 2010. november 04. 15:18
    „Szép nagyon,de ezt se a hétköznapi melós embernek csinálták!:-(”
  • 1. henriette.m 2010. november 03. 17:32
    „Nagyon szép autó. Az 530 LE is nagyon király, de igazából ki sem tudnám próbálni, mit is tud, hiszen olyan gyorsan, ahogyan egy ilyen kocsival az ember száguldana, nem szabad vezetni. És én 200km/h alatt nem is akarnám kipróbálni. Na és a fogyasztása sem utolsó. Sajnos nem nekem tervezték!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nincs többé a Pontiac

84 éves fennállása és a mozivásznakat is betöltő tündöklése után vasárnap megszűnt létezni a General Motors legendás autómárkája, a Pontiac. Tovább olvasom