Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

Felsőbb Accord: vezetőbarát sportkombi a Hondától

Két és fél éve az elsők között próbálhattuk ki az új Honda Accordot, a 2,2-es dízelmotorral, ezúttal a kombit teszteltük a belépő, kétliteres benzinessel.

Már 2008 közepén is divatszín volt a fehér, jól állt az új Accordnak is, s mutatós a kombikarosszériával is. A szabócenti elsőre kicsit megzavart a az új megyei márkakereskedőtől, a Honda Hmaxtól kapott kocsi oldalán, azt hittem, hogy rekord hosszúságú a Tourer modell. De kiderült, ez csak marketing, a személyre szabott – már-már mérték utáni – kedvezményt jelenti, az autó egyébként 4750 milliméter. A kocsi szép, markáns, magabiztos, s igaz ez a kombi vonalvezetésére is.

A sportosság ára a kisebb csomagtér, amely alaphelyzetben alig több, mint 400 liter, s a maximális befogadóképesség is 1,3 köbméter alatt marad, vagyis a Honda teherszállító helyett a családi sportkombi mellett döntött. (Mindez némi bátorságra is vallott, kategóriájában kisebb alap befogadóképességű kombival csak a valóban szépségdíjas 156-os Alfa Romeo mert a piacra lépni, s az sem most volt.)

Sportos kombi lett a Honda Accord.
Sportos kombi lett a Honda Accord.

Annyira azért nem mentek rá a szépségre, hogy elvegyenek a második üléssor fejteréből, a 190 centi magas vezető mögött egy hasonló utas is autózhat kényelmesen és hosszú távon, van bőven lábtere is. Maga az autó, mint kombi, praktikus, a hátsó üléssor osztva dönthető, a csomagtérroló és a „kutyaháló" két külön kereszttartója egy-két mozdulattal eltávolítható, s már mehetett is bele a megfelelően csomagolt, bő másfél embermagasságú fenyőfa.

Nem nagy, de praktikus a csomagtartó.
Nem nagy, de praktikus a csomagtartó.
Négy nyitható rekesszel növelhető a kétoldali megvilágítású raktér befogadóképessége, amely négy krómozott rögzítőhurokkal és két akasztóval is javítja a használhatóságot. Az ötödik ajtó egy gomb megnyomása után elektromosan záródik, természetesen anyós- és gyermekbiztos, azaz visszafordul ha alatta maradna valamelyik családtag.

Belül is igényes az Accord, kompromisszum nélküli az anyagválasztás, harmonikus a „háromdimenziós" műszerfal, ízléses a középkonzol. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, az optimális vezetői pozíció könnyen beállítható. Ami értelmes funkció, azt a kormányra vitték a tervezők, minden logikus, egyértelmű, talán csak a pillanatnyi fogyasztás literes pontossággal történő rovátkás megoldása hiúsította meg a tesztelőt abban, hogy egészen pontos, gyakorlati adatokkal szolgáljon. A vezető keze ügyében található praktikus és különböző méretű tárolóhelyekből nincs hiány, jó beleülni az Accordba.

Igényes belső, elegáns műszerfal.
Igényes belső, elegáns műszerfal.

Az általunk próbált kombiba az alapmotor, a kétliteres benzines i-VTEC dolgozott, 156 lóerőt és 192 Nm maximális nyomatékot produkálva. Nem egy versenygép, de háromezres fordulat felett már él a kulturált járású, alacsony zajszintű motor, s 9.4 másodperces százas gyorsulásra, valamit 210 km/h-s végsebességre ez elegendő is. Ebben partner a jó nyomatékkiosztású, könnyű kapcsolású hatsebességes kézi váltó is. 130-as sztrádatempónál 3400 körül forog a motor, a piros mező kétszer ennyinél kezdődik a műszerfalon, vagyis hatodikban „kimegy a világból" az Accord. Vegyes fogyasztásra 7,6, országútra 6,3 liter benzint ad meg a gyár, a tesztút tapasztalatai alapján ez tartható is. A CO2-kibocsátás 175 g/km.

Nem versenygép, de korrekt a kétliteres benzines.
Nem versenygép, de korrekt a kétliteres benzines.

A Accord futóműve pontosan annyira sportos, hogy ne veszítsen vásárlót a kényelem hívei közül sem,  a kettős keresztlengőkaros első és a multi-link hátsó felfüggesztés optimálisan dolgozik. Az természetes, hogy a sztrádán minden rendben, van, de a „régi ötös" út hosszanti nyomvályúi sem mozdítják meg veszélyesen az autót egy-egy előzésnél, legalábbis a vezető úgy érzi, mindig megfelelő kontroll alatt van az autó.

A menetstabilizáló rendszer – mint ahogy két és fél éve a dízel Accord tesztjénél írtam – már-már túlzottan óvja a vezetőt és a kocsiba ülőket, nagyon készségesen segít az úton (íven) tartani az autót, amit így csaknem lehetetlen kihozni a sodrából. A rendszer, természetesen saját kockázatra, bátorságpróbaként kikapcsolható, de inkább nem javallott.

Télen minden Accord fehér... Fotó: delmagyar.hu (galéria)

A karácsonyi hétvégén a szűz hóban azért kikapcsoltam, akkor már kicsit lehetett csapatni az autót, de nagyon nem, úgy éreztem, azért a határon így is besegít az Accord. Menetstabilizálóval meg szépen, öregesen ment három kört 20-25 kilométeres tempóval, padlógázon, kettesben, szinte centire pontosan ugyanazon az íven. Országúton még hármasnál is besegített, ha túl kövérre sikerült a gáz, s az egyik oldalon hólatyak, a másikon vizes aszfalt volt a kerekek alatt.

Ezzel csak az a baj, hogy a vezető elhiszi magáról, milyen kitűnő sofőr még télen is, s nem tűnik fel neki a műszerfalon a menetstabilizáló rendszer működését jelző piktogram egy-egy rövid felvillanása. Az ABS is nagyon kulturált, csak egészen finoman „rúg vissza", télen, csúszós úton tehát sokat segít.

Hat éve teszteltük
– A Honda olyan dízelmotort akart készíteni, amely kifinomultság, fogyasztás és teljesítmény szempontjából egyaránt új etalont teremt kategóriájában, amely méltó a világ első számú motorgyártójához – írtuk 2004 novemberében, amikor az új Accordban kijött első dízelével a japán márka. Ez a motor azóta is rendben van, Magyarországon messze a legtöbben a 2.2-es dízellel rendelik azóta is az autót.

A Honda nem a legolcsóbb japán autó, nem is akart soha az lenni, így az Accord kombi sem feltétlenül a leggazdaságosabb vétel. Ettől persze 7,9 millió forint a presztízst és a műszaki tartalmat tekintve még lehet korrekt az ár/értékarány. A legolcsóbb Accord Sedan most 7 millió 49 ezer forint, mínusz a 600 ezer kedvezmény azaz 6,449 millió. Ehhez jön még négy rendes 18" gyári alufelni gumiabronccsal, ami forintosítva akár 800 ezer is lehet. Azaz elvileg 5 millió 649 ezer forint egy 2.0 Elegance felszereltségű Sedan Accord. Elvileg mert a promóciót forintra átváltani nem lehet.

A szériában szerelt kényelmi és biztonsági berendezések sora ugyancsak hosszú, számos olyan plusszal, amit nagyon sok autóban csak a magasabb felszereltségi szinthez adnak, vagy eleve opciós. Csak két példa erre az elektromos tetőablak és a kétzónás automata klíma, de belefér minden Accordba az utánfutó-stabilizáló rendszer is. Ezt jól jellemzi az is, hogy az alapfelszereltséghez csak két csomag rendelhető, igaz, mindkettő bő félmillió forintért. Az egyik a bőrkárpit, motoros ülésállítással és vezető oldali memóriával, a másik a navigációs rendszer a parkolást segítő kamerával.

Gyakorlatilag alig van olyan üres extra sor az alapmodell árlistáján, amihez magasabb felszereltségi szint vagy nagyobb motor szükséges. Ilyen a kikapcsolható ütközést mérséklő rendszer, ami kombinálható az elektronikus biztonsági öv előfeszítéssel. Van még a sávtartó asszisztens, az adaptív tempomat, a kétzónás automata klíma napfényérzékelője, a csomagon kívül is megrendelhető tolatókamera. Végül és utolsó sorban pedig a dupla kipufogóvégződés, ami ugyancsak nem rendelhető az alapváltozathoz.

Szériában szinte minden benne van, ami ebben a kategóriában kell.
Szériában minden benne van, ami ebben a kategóriában kell.


hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Önkiszolgáló elektromosautó-kölcsönző Párizsban

A környezetbarát kocsik használata nem kerül majd többe, mint a metró. Tovább olvasom