Délmagyar logó

2017. 10. 20. péntek - Vendel 9°C | 24°C Még több cikk.

Fiat 500-as az olasz iPod?

Az összeomlás széléről a siker csúcsára katapultáló Apple informatikai óriásvállalat példáját akarja követni a Fiat autógyár az ötven éves Fiat 500-as napokban bemutatott legújabb modelljével.
Az Apple az iPod médialejátszóval menekült ki a súlyos válságból. 2001-es premierje óta már több mint 100 millió kelt el a készülékből és a cég azóta sikert sikerre halmoz. A mostani helyzet a Fiatnál nagyban hasonlít az Apple korábbi helyzetéhez: az olasz autógyár története legnehezebb szakaszát élte. Hosszú idő után 2006-ban termelt nyereséget először. Sergio Marchionne, az autógyár vezérigazgatója, aki a válság mélypontján érkezett a vállalathoz és krízismenedzserként már bizonyított, most el akarja indítani a céget a siker útján.

„A Fiat lesz az Apple az autógyárak között, az új 500-as pedig a mi iPodunk" – mondta Marchionne a premieren, amelyet két hónappal előre hoztak, hogy az első Cinquecento (ötszáz olasz nyelven) 1957 júliusi születésnapja miatt. „Vért izzadtunk, de megcsináltuk. Július 4-e az új kezdet napja" – mondta a Fiat vezére. A kocsit 18 hónapi előkészítés után mutatták be Torinóban, a gyár központjában. „Kétszer annyi időre volt szükségünk, mint egy gyermek születéséhez, de csak fele annak, amennyi a versenytársaknak kell egy modell megtervezéséhez."

Az olasz ikon

A Fiat Cinquecento ikon, mint a bogárhátú Volkswagen vagy a Mini. A háború utáni fellendülés, a kispolgári jólét jelképe. Hatására olaszok tömegei ültek át a Vespa kismotorról vagy a bicikliről a kormánykerék mögé. Több mint ötmillió darabot adtak el belőle. 1975 óta nem gyártották, de még mindig több mint félmillió fut a világ útjain.  
Az új 500-as Frank Stephenson munkája, aki korábban a BMW-nek újjávarázsolta a Minit. Több Cinquecento-rajongó nosztalgikus modell került ki a dizájnműhelyből, és Stephenson ügyesen hozta össze az ősi formákat a legmodernebb technikával és a kocsi komfortosabb, mint valaha. Igazi népautónak szánják, ára a várakozások szerint 10 ezer euró (csaknem két és fél millió forint) körül lesz. Az idénre tervezett 50 ezer darab felét már lefoglalták a márkakereskedők. Mostantól számítva egy éven belül 120 ezer Fiat 500-ast terveznek gyártani, de ez a szám emelkedhet. A lengyelországi Tychyben lévő üzem évi 150 ezer autó előállítására képes. Itt gyártják a Fiat Pandákat is, illetve a jövő év második felétől a Ford Ka modelljeit is.

„A Fiat 500-asnak szimbolikus jelentősége van" – mondta Romano Prodi olasz miniszterelnök a bemutatón. "Az összes autó egyforma, de ez más, mint a többi."

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

BMW Concept CS

A BMW a Concept CS bemutatásával az egyedi négyajtós modell jövőképét mutatja meg, amely a Gran… Tovább olvasom