Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

Flották felé kacsingat a Hyundai i40 kombija

Több mint eltalált formájú, elegáns kombi, takarékos, biztonságos családi és üzleti utazóautó – ez a flottapiacra is komolyan figyelő Hyundai i40.
Úgy alakult, hogy amikor élőben először láttam meg a Hyundai i40-et, beleszeretem a formájába. Szerintem az Insignia óta az egyik legeltaláltabb vonalvezetésű autó, s ahogy a szép kombik sorát még nagyon régen a 156-os Alfa nyitotta, most ez a modell zárja.

Markáns élek, nagyon enyhe ívet is rajzoló, de határozottan emelkedő övvonal, különleges D-oszlop, erőt és eleganciát egyszerre sugárzó orrkialakítás. Ez utóbbiban nagy szerepe van a ködlámpának, amely nem szükséges rossz, hanem komoly arculatmeghatározó elem. És ami viszonylag ritka, sikerült szépen befejezni az autót – a méretes hátsó lámpák ellenére is –, ami azért nem minden kombinál szokott összejönni.

Teszteltünk a Hyundai i40-et. A szerző felvétele (galéria)

Az elegancia belül is folytatódik, s ez egyebek között olyan apróságokban is megnyilvánul, hogy csak ott van vakgomb, ahol feltétlenül muszáj. A kormányon például nincs, ott két részre és két gombra osztja a Hyundai azt a felületet, ami a legfelszereltebb modellben három – a harmadik történetesen a sávtartó automatikát kapcsolja be.

Természetesen minden értelmes funkció ott van a kormányon, a tempomattól a rádión át a hangvezérelt telefonig. A tesztelt modellben ugyan nem volt navigáció, ám a Style és a Prémium felszereltségi szinthez opciósan kérhető a keddvező árú, hangvezérléssel kezelhető, tíz nyelven beszélő navi.


A kezelőszervek kézre esnek és logikus működtetésűek, a burkolatok igényesek és simán hozzák a kategória átlagát. Csak jó mondható el a már-már (Skoda) superbi helykínálatról is, az autó tágas, a fej- és lábtér egyaránt bőséges – a kocsi tengelytávja 2770 milliméter. A belső egyszerre elegáns és fiatalos, és természetesen az USB-pendrive és az iPhone/iPod is csatlakoztatható.

Visszatérve a helykínálatra, az alapban 553 literes csomagtartó 1720-ig bővíthető a 60:40 arányban osztva dönthető hátsó ülések lehajtásával. Igényesebbek motoros mozgatású csomagtérajtóval is kérhetik a Hyundai I40-et.

A motor kulcsnélküli indítású, a gomb a tesztautóban az erősebbik 1,7 literes dízelt keltett életre – gyakorlatilag érzékelhetetlen időtartamú izzítási fázis nélkül. Ez a 136 lóerő és a hozzá tartozó 330 Nm maximális nyomaték korrekt, apró kritika, hogy ez utóbbi csak 2000-es fordulatszámtól áll a vezető rendelkezésére. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy amíg meg nem szoktuk, egyszer-egyszer vissza kellett váltani, s előfordult, hogy lefullasztottuk a motort. (Érdekes ugyanakkor, hogy ez a lökettérfogat a kisebb, 115 lóerős változatnál már 1250-es fordulatszámtól kínálja a maximális, igaz csak 265 Nm-es nyomatékot.)

Teszteltünk a Hyundai i40-et. A szerző felvétele (galéria)

A tesztmodell motorja kultúrált járású, s ha belendül, a dinamika is rendben van. A másfél tonnás saját tömegű i40 százas gyorsulása 10,6 másodperc, végsebessége 2 híján 200 km/h. Vegyes fogyasztásra 4,7 liter gázolajat ad meg a gyár, de országúton 4,2-vel is beéri. Az autó gyakorlatban is nagyon takarékos, annyira persze nem, mint azt az üzemanyagszint-mérő mutatja – pontosabban nem mutatja. Egy nagyon nyugodt sztrádás Szeged-Budapest, valamint némi topogás a Hungexpo körül és még egyetlen sem tűnt el a 12 – igaz lassan vékonyodó – rovátka közül, s csak valamivel a visszaindulás előtt „kelt életre". (A start/stop ugyan opciós, a váltásjelző azonban már alapban segít a takarékos autózásban.)

A hatfokozatú kéziváltó könnyű kapcsolású, jó nyomatékkiosztású és harmonikusan dolgozik együtt a motorral. Maga az autó is jó vezethető, felfüggesztése eltalált kompromisszum a kényelmes és sportos hangolás között – valamivel közelebb az előbbihez. Ez pont passzol a magyar utak minőségéhez és hosszabb távra alkalmas utazóautóvá teszi az i40-et.

A modell belépőára 6,34 millió forint, ám ez a kombi karosszériára, az alapmotornak „combos" 135 lóerőre és a magas felszereltségre vonatkozik. A négylépcsős – Life, Comfort, Style, Premium – sor alapja is megkapja a hét légzsákot, a VSM járműstabilitás-szabályzó rendszert, a visszagurulás-gátlós ESP-t, a LED-es nappali fényt és a tükörházba épített irányjelzőt, az elektromosan fűthető tükörpárt, a 4 irányban állítható kormánykereket, az elektromos rögzítőféket és a légkondicionálót is. Van még első szélvédő jégmenetesítő fűtőszál, elektromos ablak, gyári riasztóval szerelt központi zár, 6 hangszórós kormányról vezérelhető, USB-s hifi.


Az alapárnál félmillióval drágább Comfort egyebek mellett alu keréktárcsákat, első ülésfűtést, Bluetooth-kihangosítót, kétzónás, automata légkondicionálót, esőszenzort és tempomatot kínál. További 800 ezres ugrásért hátsó oldallégzsákokat, méretesebb alufelniket, elektromosan behajtható tükröket, a belső tükörbe épített kijelzőjű tolatókamerát, első-hátsó parkolóradart, elektromosan állítható vezetőülést, hátsó ülésfűtést, kulcs nélküli nyitást és indítást is ad az i40 – egyebek között.

Tesztautónk ez a harmadik, a Style felszereltségű volt – az erősebbik dízellel ez 8,4 millió forint –, itt már kérhető bőr kárpitozás, valamint panorámatető és adaptív xenonfény is. A csúcson Premium szinten már jár a fűtött kormánykerék, a xenonfény, de alap az egyszerűbb  bőrkárpit is. Még ebben is opciós – igaz, egyedül itt kérhető – a sávtartás, az automata parkoló-rendszer és az első ülések szellőztetése.


A szokásosnál hosszabban taglalt felszereltség oka, hogy a Hyundai nem titkolta flottababérokra is tör, potenciális céges vásárlókkal tesztelteti az autót, s ha már bele tudja ültetni a delikvenst, jó esélye van arra, hogy belecsíp egy kicsit az élen régóta egyeduralkodó Mondeóba. Esetleg a Passátba vagy az Insigniába. Esélyeit növeli a Tripla öt szolgáltatás: öt év kilométer-korlátozás nélküli garancia mellé még jár öt év országúti szegélyszolgálat, valamint évenkénti egyszeres ingyenes átvizsgálás.

Olvasóink írták

  • 2. horvathi 2011. november 24. 08:58
    „Ezzel a diesel combi Hyundayal valóban nics semmi gond sem, csupán a nagyon húzós ára. Egy dél-koreai autót német árszínvonalon árulni egy kicsit elgondolkodtató dolog.

    Amikor a válság miatt a korábbi autókereskedők 80 %-a csődben van, az embereknek a téli hónapokban meg kell küzdeni a vérszívó multik gáz-, villany- és ki még ki tudja milyen számláival (és akkor még nem is ettek egy falatot sem az adott hónapban), egy ilyen luxus autó bemutatása, reklámozása erős indulatokat válthat ki a korgó gyomrú emberekből.”
  • 1. ajhossi 2011. november 16. 11:05
    „A Hyundai az uj szeriajaval nagyon odatette magat. Elantra, i30, i40... Csak kar hogy Mo.-n ezek masfelszer tobbe kerulnek mint masutt.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Villany- és hibridautója is van már a SEAT-nak

Erősödik a SEAT zöld vonala, a márka az Altea XL elektromos prototípus mellett a Leon hálózatról is tölthető hibridjét is bemutatta.
Tovább olvasom