Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Flottának, családnak: dízel Avensis kombi

A Toyota 2012 év elején mutatta be a felfrissített Avensist, amelyen az egyszerű formai megújuláson kívül sokkal több is történt. A szaksajtó szerint a legjelentősebb változáson a kétliteres turbódízel ment át, ezzel próbáltuk ki minap a modellciklus férfikorába érő Avensist.
Mint a legtöbb modellfrissítés, a Toyotáé is az autó elején látszik igazán. Megújult a hűtőmaszk, határozott krómbetéteket kapott, de a fényszórók is változtak – LED-es nappalifény – és a persze a lökhárító formája is módosult. Ez utóbbi hátul is sportosabb lett, plusz ebben a traktusban is lecserélték a lámpákat. Az Avensis előnyére változott, miközben nem akart feltétlenül a kategória legszebb autója címre törni.

A szaksajtó sorolja a lemez alatti változtatásokat is, „minimálisan áthangolták a futóművet, a feszesebb lengéscsillapítók mellett a hátsó stabilizátor is vastagabb lett, így kisebb a karosszéria dőlése a kanyarokban. A kormányzás közvetlenebb és már nagyobb erő szükséges hozzá." Hazudnánk, ha ezt érdemben mind érzékeltük volna, a régit is jó volt vezetni – és az eggyel korábbit is örömmel teszteltük még 2003-ban –, s nagyon korrekt a legutolsó Avensis modell is.

Toyota Avensis Wagon - amatőr képgaléria. Fotó: Kovács András

A motorhoz viszont határozottan nyúltak hozzá, új, közvetlenebb reagálású és kisebb tömegű a turbófeltöltő – lapátjait már elektromotor forgatja. A motor kenésén is változtattak, továbbá a 2.0 D-4D vezérlése a nyomatékleadásnál azt is figyeli, hányadik fokozatban van a sebességváltó. Ezzel együtt a 124 lóerő kettővel kevesebb a korábbinál, ám a maximális 310 Nm-es nyomaték már 1600-as fordulattól a vezető rendelkezésére áll. A kombi Avensis kereken 10 másodperc alatt gyorsul fel száza tempóra, a végsebessége pedig 200 km/h.

Érdemben javult a károsanyag-kibocsátás és fogyasztás is – utóbbi vegyes üzemmódban 4,5 liter. Mi közel 700 kilométert mentünk az autóval, döntően sztrádán és nagyon elégedettek voltunk az Avensis étvágyával. Érdekes módon, a Toyota papíron úgy is elért 17 százalékos fogyasztáscsökkentés, hogy start/stop-rendszert nem szerel az autóiba, mert szerintük ez egy turbódízel motornak inkább árt.

Toyota Avensis Wagon - gyári képgaléria

Családi- és foltaautónak is versenyképes ajánlat a kombi Avensis, amelynek 543 literes csomagtér egészen 1550 literig bővíthető, s nagyon praktikusan pakolható.

Az Avensis jól autózható, egyenesfutása, kanyarstabilitása is kategóriához méltó. Lendületesebb ívmenetnél is szinte mozdulatlan, köszönhetően természetesen a sok hárombetűs elektronikus stabilitásvezérlő programnak. Ez éppen időben avatkozik be, még nem túl tolakodó, de megnyugtató biztonságérzetet ad.

Toyota Avensis Wagon - gyári képgaléria

Halad a korral az Avensis: balesetre felkészítő Pre-Safe rendszer, távolságtartó tempomat és a sávelhagyásra-figyelmeztető rendszer is rendelhető hozzá, illetve magasabb felszereltségi szintnél szériában elérhető.

Avensisbe már 6 millió forint alatt beleülhetünk, ráadásul a benzines alapmotor 132 lóereje közel sem alibi és temérdek kényelmi és biztonsági extrát tesz bele a gyár. A kombifelár 660 ezer forint, az általunk próbált kétliteres motorral 7,4 millióról indul az autó. A tesztmodell további extrákkal - egyebek között automata kétzónás klímával, nagyméretű érintőképernyővel, tolatókamerával és tempomattal - papíron 8,2, a gyakorlatban meg bő 6,5 millióért elvihető. És akkor már tényleg nagyon jó vétel.

Toyota Avensis Wagon - gyári képgaléria

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Önjáró autók közlekedhetnek a holland utakon

Az önjáró autókkal való kísérletezésre néhány útszakaszt jelölnek majd ki. Tovább olvasom