Délmagyar logó

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -4°C | 3°C Még több cikk.

Földre szállt torpedó a Mercedestől

A nyitott autózás távlatait tárja fel az új Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster 722 S: teljesítménye 650 LE, százas tempóra 3,7 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége pedig 335 km/óra. Vagyis többet tud az eddig mércének számító SLR McLaren Roadsternél is.
Nagyobb teljesítmény mellett dinamikusabb futómű-hangolást és tökéletesített aerodinamikát kínál az új SLR McLaren Roadster 722 S, de nem kér megalkuvást utasaitól a kényelem és a mindennapi használhatóság terén sem. Ez utóbbival természetesen óvatosan kell bánni, különösen egy 150 darabosra tervezett sorozatnál.

A modellváltozattal az olaszországi klasszikus versenyen, a Mille Miglián 1955-ben elért történelmi győzelemnek állít emléket a Mercedes-Benz – e siker a legendás Stirling Moss és navigátora Dennis Jenkinson nevéhez fűződik, autójuk pedig a 722-es rajtszámú Mercedes-Benz 300 SLR volt.

Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster 722 S
Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster 722 S.

Az új modell szíve az 5,5 literes V8-as, kompresszoros motor, amelyet kézzel szerelnek össze az affalterbachi Mercedes-AMG motorműhelyben. Ez a gázpedálra élénken reagáló, nyomatékos, összetéveszthetetlen V8-as hangon szóló gép 478 kW/650 LE teljesítményt és 820 Nm nyomatékot produkál – összehasonlításul: az SLR McLaren Roadster adatai 460 kW/626 LE, 780 Nm. Ehhez a teljesítményhez és nyomatékhoz illesztették a Mercedes-Benznél kifejlesztett ötfokozatú automatikus váltóművet, itt a vezető kétféle karakterisztika közül választhat. A dinamikusabbnál százra 3,7 másodperc alatt katapultálja magát az autó, 200-ig 10,6 secundum telik el, a csúcssebesség pedig 335 km/óra, ami pillanatnyilag a legnagyobb a sorozatgyártású roadsterek világában.

A sportfutómű feszesebb rugókat és lengéscsillapítókat kapott, a karosszériát elől-hátul leültették tíz milliméterrel. Az alumíniumból kovácsolt 19 colos kerekek látni engedik a nagy terhelést elviselő karbon-kerámia féktárcsákat és a vörösre festett nyergeket.

Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster 722 S
Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster 722 S.

A tető félautomatikusan, tíz másodperc alatt nyílik és csukódik, tehát egyszerre felel meg a komfortigényeknek és az autó jellegének. Nyitáskor csak a szélvédőnél kell kioldani a reteszt, a többi már elektromosan megy.

Az új 722 S műszakilag a Mercedes-Benz, illetve Formula 1-es partnere, a McLaren tapasztalatára épít. Karosszériája, két alumínium-motortartót leszámítva, teljesen szénszálas anyagú, ami kivételessé teszi a nagyteljesítményű sportkocsik között. Belül a masszív oldaltartású sport-kagylóülések bőr és Alcantara huzatának vörös díszöltése, a fejtámlákba préselt 722 S embléma és vörös biztonsági övek jelzik az autó nem mindennapi státuszát. A gyakran használt kezelőszerveket, mint a váltó- és kézifék-kart, nedvszívó vadbőrrel vonták be.

Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster 722 S
Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster 722 S.

A 150 darabra korlátozott kis sorozatú autót a McLarennél, Wokingban állítják össze kézi munkával, és 2009 januárjától adják át az – időben ébredő – ügyfeleknek.

Olvasóink írták

  • 5. 620829 2008. december 01. 09:41
    „Van egy gond ebben az általam igen megunt és lassan elhagyandó országban(a házamnak kellene elkelnie!!!!!).

    Egy ilyen autó vagy bármely más sport kategória csak nálunk ilyen nevetséges ,már ami az árát illeti.
    A nagy válság miatt ,most még nagyobbak kint az akciók az Usában, az amerikai autók nagy részét raktárról most-féláron lehet megvenni, azaz egyet fizet kettőt kap----ez nem vicc-főleg nem maz internet korában.

    Le lehet ellenőrízni.

    Tehát a nálunk 6-10 milliós amerikai csodák most kint csak 1.5-2.5 millióba kerülnek.
    Egy corvette ára kint nem üti meg a 9 milliót....ugyanez itt 20 felett..........nem politizálok, de azért elgondolkodtató.

    Egy ismerősöm mesélte:

    Mi most összefogtunk és egy kontingensnyi autót behozunk ....persze sokkal olcsóbban, a rendszám is megoldott,hiszen közben csináltunk egy amerikai céget,így a rendszám és az adók megfizetése sem téma............lehet, hogy ha egy szép autó kell valakinek akkor nem itthon kell azt megvennie.........

    ja és jött egy hír a tv-ből, a magyar mentalitás, a 2009-re áremelés lesz az autóértékesítésban............egészségünkre............úgy látom , hogy a kecsegtető 75%-os haszon azért sok emberkében megmozgatta a gondolatokat.............még hogy áremelés............ez aztán a helyes kereskedői magatartás..............majd ha már a szalonok lenegyedelődtek , és a márkák is harmadolódtak a piacon, akkor megint lehet normális kereskedelemről beszélni.

    Világválság van és még lesz egy évig biztosan-----most kell kint olcsón szép és itthon nagyon is megfizethetetlen autócsodát megvenni.”
  • 4. skera 2008. november 03. 19:54
    „Ilyen nincs és nagy valószínűséggel nem is lesz Újszegeden, sőt még Magyarországon sem.
    Az SZVP-01 rendszámú merci egy CL500-as és Pistrui Lászlóé, a Szeviép egyik tulajdonosáé...”
  • 3. mmmk 2008. november 01. 11:09
    „Te hülye ezt arra értette merga, hogy már biztos valaki megrendelte ujszegeden.Sőt biztos.”
  • 2. kovalens 2008. október 27. 12:28
    „Még nincs Újszegeden, lásd a cikk végét: "A 150 darabra korlátozott kis sorozatú autót a McLarennél, Wokingban állítják össze kézi munkával, és 2009 januárjától adják át az - időben ébredő - ügyfeleknek."”
  • 1. merga 2008. október 27. 10:32
    „szép verda. fogadjunk újszegeden már van kettő. de egy szeviépes tuti
    szvep01”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutatkozott az új Toyota Avensis

Az előző generációnál izgalmasabb, a korábbi vonalvezetéssel nem teljesen szakító külső, növekvő… Tovább olvasom