Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

Ford Kuga: elintézhető egy láblendítéssel

Az extraként rendelhető motoros csomagtérajtós változat akkor is kinyílik, ha mindkét kezünk foglalt, és lendítünk egyet a lábunkkal a hátsó lökhárító alatt. Az új Kuga csúcsváltozatát próbáltuk ki az erősebbik dízellel és automata váltóval.
Az első generációs Ford Kuga éppen hat éve mutatkozott be tanulmányként Frankfurtban, a második pedig tavaly tavasszal Genfben, és már gyártás közeli állapotban. A félidős, 2010-es ráncfelvarrás után nem sokáig várt a márka a második generációval, alapvetően nem is nagyon nyúltak bele a külső formavilágba, rendben volt az első széria is. Ezzel együtt hangsúlyosabb lett a hűtőmaszk és persze az egész front, nem vadállatias, de mindenképpen markánsabb, kitűnő ízléssel. A lámpák szépen harmonizálnak a ködfényszóróval – értelmes tekintete van az új Kugának.

Az oldalnézet is rendben van, a kerékjárati ívek hangsúlyosak, és talán több terepjáró képességet sugallnak, mint amit a Kugának tudnia kell. A szélesség és a magasság csak millimétereket változott, a hossz azonban érdemben, 452 centiméterre. Ez az első generációnál kritizált csomagtartó méretének tett nagyon jót – közel 460 literesre nőtt, és jól pakolható. Továbbá másfél köbméter fölé bővíthető, ha feladjuk a hátsó üléssort. Ja, és az extraként rendelhető motoros ajtós változat akkor is kinyílik, ha mindkét kezünk foglalt, és lendítünk egyet a lábunkkal a hátsó lökhárító alatt. Az autó hátsó traktusára sem fáradtak el a tervezők, átgondolt, korrekt és karakteres a befejezés, és jól mutat a tesztelt modell dupla kipufogója.

Próbaúton a Ford Kugával. A szerző felvétele (képgaléria)

Belül is rendben vannak a legfontosabb dolgok, az ülések hosszabb távon is kényelmesek, a vezetőé könnyen beállítható, 185 centiméter magas emberek még kényelmesen autózhatnak egymás mögött – sokkal daliásabbak azonban nem feltétlenül. A burkolatok igényesek az összeszerelés minősége is rendben van. Pontosabban majdnem, egy újonnan közel 30 milliós, mára felét harmadát érő bajor modellből átszálló sportember kiszúrta, hogy bizonyos fordulatszámnál, motorféknél „nyiszog" valahol a műszerfal, pontosabban a bal oldali óra árnyékolója. Én magam soha nem hallottam volna meg az Opel Astra után, mint ahogy egy Skoda Octaviából átszállt úr is nagyon halknak és kulturáltnak minősítette a Kugát – de tényleg volt valami zaj. Másnap viszont már nem halottam. Ezen túl talán a középkonzol kialakítása válthat ki némi vitát, a maga kisméretű kijelzőjével és több részre tagoltsággal – de ez egy kicsit már ízlés dolga is.

Sokkal több hibát nem sikerült felfedezni, az általunk próbált modellben a combosabb dízel, a kétliteres, 163 lóerős dolgozott, teljesen kulturáltan. Indításához nem kell bedugni a kulcsot sehová, elég megnyomni a kormánytól balra található Ford Power feliratú gombot. A maximális 340 Nm-es nyomaték érződik, pedig az autóban van vas rendesen, 17 mázsás a saját tömeg és kettő tonnánál többet is képes elvontatni. Ezzel a motorral és az automata váltóval valamivel 200 alatt van a Kuga végsebessége, 0-ról 100-ra pedig 10,4 másodperc alatt gyorsul az autó. Országútra 5,5, vegyes fogyasztásra 6,2 liter gázolajat ad meg a gyár. Az előbbit próbáltuk volna a tempomattal és a pillanatnyi fogyasztásmérővel, de ilyen alacsony értéket nem sikerült produkálni. Ettől még ehetett keveset, de ahhoz ugráltak a számok, hogy biztosat mondjunk. Ezzel együtt volt kolléga, akinek sikerült 5,2 litert mérni 90-es tempónál.

Próbaúton a Ford Kugával. A szerző felvétele (képgaléria)

Mi mennyi?

Az általunk próbált csúcsfelszereltségű, Titanium csomagos Ford Kuga listaára 9 millió 340 ezer, temérdek kényelmi és biztonsági felszereléssel. Ha minden létező extrát kérünk hozzá, megcsípjük a 12 milliót. Körülbelül kétszázezres tétel az állófűtés vagy a bi-xenon fényszóró, háromszázezres az adaptív sebességtartó-automatika. Persze a 150 lóerős, kétkerekes benzines alapváltozatért elég 6,5 milliót fizetni, és azért az sem az a fapad.  

A 6 sebességes PowerShift automata megér egy misét, nyugodtan, kulturáltan kapcsolgat fel és vissza, ha normál állásban van a választókar, miközben hagyja jobban kiforogni a motort a sportfokozatban. Kézzel is kapcsolhatunk, a váltókar oldalán található kis gombok segítségével „visszavehetjük a hatalmat" az autó felett. Ami persze bolondbiztos, azaz hiába van a hatodik fokozatban a váltó, a kövér gáznál azonnal visszateszi harmadikba. És ha nagyobb fokozatban hagyjuk a kézi üzemmódban, szép lassan pakolgatja vissza a fokozatokat, egészen az egyesig. Felfelé viszont nem vált el, ami logikus, a vezető úgyis meghallja a motorhangból, hogy ideje váltani, ha meg nem figyel, tegye vissza automatába.

A Kuga biztonságára nem lehet panasz. Az IPS (intelligens védelmi rendszer) figyel, amire kell. Hét légzsák, balesetnél összecsukló kormányoszlop és pedálsor is védi a vezetőt és az utasokat. Az autó kínálja a táblafelismerő rendszert, a holttérfigyelést, a sávtartássegítséget, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, a távolságtartó tempomatot, az alacsony sebesség mellett működő ütközésvédelmi rendszert (Active City Stop), az automata parkolást – egyebek között és jellemzően az extrafelszerelések között. 

Próbaúton a Ford Kugával. A szerző felvétele (képgaléria)

A felsoroltak közül alaposan teszteltük a parkolóautomatikát: dicséretesen rövid helyre bekormányozta magát a Kuga, csak a fékpedállal volt dolog, hogy ne legyen túl nagy a tempó. És amikor a csipogás folyamatos hanggá vált, előremenetben is tovább kormányozta az autót a rendszer, és úgy betette az automatika a kocsit két másik közé, hogy a vizsgabiztos is megemelte volna a kalapját.

A futómű megfelelő hangolású, jól nyeli el az akadályok, úthibák jelentős részét. Az intelligens összkerékhajtás gyakorlatilag teljesen észrevétlenül dolgozott. Alá kellett nézni, hogy megtudjuk, hajtottak-e a hátsó kerekek is.

Olvasóink írták

  • 3. Büfékocsi 2013. június 09. 22:02
    „Ennél idiótább nevet keresve sem találhatott volna a Fjord! A közel tíz millós árért legalább jó ronda is ez az autó, mint ahogy a többi Ford is gusztustalan! És akkor a minőségükről még egy szót sem ejtetettünk! :DDDD”
  • 2. Kerekes 2013. június 08. 10:15
    „Éljen a fenntartható, környezetbarát közlekedés, amelynek legfőbb szószólója a média! :)”
  • 1. rózsakert 2013. június 08. 08:14
    „listaára 9 millió 340 ezer,

    hoppá....itt egy kia Sorrentó bőrrel fullal kerül 32 ezer euroba, de ott is egy fullos hyundai i35-ö csak 6 misi ft-ban----55%-kal drágább------------hát????”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

E-learning: KRESZ-tanfolyam az interneten

Az internetről, egyénileg, saját időbeosztással is megszerezhető a jogosítvány megszerzéséhez szükséges elméleti tudás. Tovább olvasom