Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Frankfurtra figyel az autósvilág

A válság ellenére nem takarékoskodnak a külsőségekkel és a világpremierekkel a nagyközönség számára holnap megnyíló Frankfurti autószalonon.
A sajtónapok után csütörtökön Merkel kancellár nyitja meg hivatalosan a 63. Frankfurti Autószalont, a világ legnagyobb, kétévente jelentkező járműipari szakvásárát (IAA). A szeptember 27-ig tartó rendezvényen 30 ország közel 800 kiállítója mutatja be újdonságait. Kevesebben, mint a legutóbbi 2007-es szalonon, és jó néhány márka – köztük több neves japán – hiányzik a kiállításról.

Szakértők szerint a válságból való kiutat a környezetkímélő, alacsony szennyezőanyag-kibocsátású és üzemanyag-fogyasztású autók jelentik – ez a vonal az idei frankfurti autószalont is erőteljesen jellemzi.

Hibrid a Toyotától (galéria)

A benzines autók helyett az elektromos, illetve a hibrid kocsik a „menők", és számos tekintélyes autógyár már ilyen modellekkel jelent meg. Így Frankfurtban a Mercedes és a BMW is nagyon komoly elektromos modellt mutat be. További érdekesség, hogy mindkét autó fantázianeve Vision.

A Volkswagen L1 (galéria)

A kevesebb kiállító, illetve a kisebb kiállítási terület – a 15 százalékos csökkenés után még mindig maradt 190 ezer négyzetméter – ellenére egyáltalán nincs válsághangulat a vásáron. Még az Opelnél sem, a márka és az alsó-közép kategória nagy dobása az új Astra. A szép kocsi hasonló vonalakat mutat, mint a 2009-es Év Autójának választott Insignia. Sokat vár a Ford az új C-Maxtól, a Hyundai az ix35-től, a Skoda az új Superb kombijától, a fiat a Punto Evótól, a VW az L1-től. Jön az új és csinos Citroën-mini, a DS3, és persze számos sportautómárka készült nagy dobással Frankfurtra. A hangsúly azonban már a jövőn, s mindenekelőtt az elektromos autókon van.

Feltámadhat a Trabant (galéria)

Ennek jegyében mutatták be a 2012-re szalonképesre ígért új Trabantot. A legendás autó környezetbarát utódja, az elektromos meghajtású „Trabant nT". A kocsi előreláthatólag 20 ezer euróba kerül majd. A lítium-ion akkumulátoros elektromos Trabant végsebessége 130 km/h lesz, hatótávja pedig 160 kilométer. Némi szépséghiba, hogy a projekt megvalósításához még olyan partnerre lenne szükség, aki hajlandó mintegy 30 millió eurót beruházni a gyártásba.

Olvasóink írták

  • 2. lila 2009. szeptember 17. 09:09
    „Be kellene zúzni az egészet!”
  • 1. gszlaszlo 2009. szeptember 16. 12:34
    „Ide nekem a Toyota Plug-in Hybridet
    Az különösen vicces, amikor a nyakkendősök térdelnek az autó mellett...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mindörökké bajnok

Két évvel ezelőtt ilyenkor egy emberként gyászolt az egész autósvilág. Colin McRae, a ralisport… Tovább olvasom