Délmagyar logó

2018. 05. 24. csütörtök - Eszter, Eliza 16°C | 26°C Még több cikk.

Frissebb lett a Suzuki SX4

A Suzuki megújította városi sport-crossoverét, az SX4-et. A csapott hátú változat vonzó külsővel és a korábbinál „zöldebb" motorokkal kíván hódítani.
A Suzuki külseje megújult, anélkül hogy radikálisan megváltoztatta volna korábbi jellegzetes arcát. A ferdehátúra új első lökhárító és hűtőrács került, ezenkívül az autó olyan első és hátsó védőlemezeket kapott, amelyek jobban dacolnak majd a zord terep- és időjárási viszonyokkal.

Belül, a megújult műszerfalon immár digitális kijelzők tájékoztatják a vezetőt, a klímaberendezés kezelőfelülete is átalakult. A vásárlók igényeinek megfelelően a Suzuki kormányára szerelte audio-vezérlőgombokat, a reflektormagasság-állító a kezelését pedig háttérvilágítás teszi kényelmesebbé. Az új elemek között olyanokat találunk, mint a kartámaszok puha betétei, valamint a műszerfal közepén elhelyezett hangszóró. A csúcsfelszereltségű SX4-est kulcs nélküli indítórendszer, valamint egyéb figyelmességek teszik még kényelmesebbé.

A ráncfelvarrott SX!
A ráncfelvarrott SX4

A ferdehátú SX4 nemcsak a városban, hanem terepen is ideális társ. Kétkerék-meghajtású (2WD) illetve összkerekes (i-AWD) változatai között mindenki megtalálhatja az életmódjának megfelelő változatot. A „rácfelvarrás" fontos eleme az új erőátviteli megoldás: az 1,9-es DDiS helyett a kocsiba kétliteres, közbenső hűtésű, turbófeltöltésű DDiS motor került, aminek köszönhetően az eddigi 280-ról 320-ra nőtt a maximális nyomaték – ugyanakkor az CO2-kibocsátás 166 g/km-ről 129-re csökkent. Az autó átlagos fogyasztása mindössze 4,9 l/100 km.

A Suzuki mérnökeinek sikerült csökkenteniük a gépkocsi zajszintjét. A motortér nagyobb alsó borítást kapott, emellett finomítottak a kardántengely csillapításán, és az új váltókulissza-borítás is csökkenti a zajt. A karosszéria elemei merevebbek lettek, és finomabbak a belső anyagok. Összességében javult a hangszigetelés, így kevesebb a motor- és külső zaj jut be az utastérbe.

Csendesebb lett az utastér
Csendesebb lett az utastér

A hazai piacon a ferdehátú, ötajtós változat háromféle, míg a négyajtós – mert ilyen is van – kétféle felszereléssel rendelhető. A motorválaszték ötajtósnál 1,5-ös és 16-os benzines, az 1,6-os dízel, valamint a vadonatúj fejlesztésű, kétliteres DDiS. Az ötajtós – indulóárát tekintve 3 millió forint alatt elérhető SX4 – változat négykerékhajtással (4WD) is rendelhető, és mindkét modell kapható kézi, illetve automata váltóval is.

Olvasóink írták

  • 3. Lakos 2009. október 18. 14:43
    „(X) Ez lemaradt a cikk végéről.”
  • 2. Konrad 2009. október 18. 13:51
    „Ez a sajtóközlemény copy-paste azért elég gáz...legalább ott lenne, hogy hirdetés, vagy valami. Másrészt: a facelift sem teszi szebbé ezt az autót...”
  • 1. gszlaszlo 2009. október 18. 13:09
    „a fészlifting szinte mindig jól sikerül minden modellnél, ennél meg különösen jó lett”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kifelé gurulunk a gödörből

A magyarországi autóértékesítések lassú emelkedésének kezdetére számít a szakma az augusztusi… Tovább olvasom