Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 18°C | 33°C Még több cikk.

Furgonnyit visz a Superb kombija

Ezt csináld utánam – mondhatná az új Skoda Superb kombi, csomagtartója ugyanis alaphelyzetben 633, maximumon 1865 liter. Ez már majdnem furgon.
Hatalmas autó a Superb, majdnem öt méter hosszú (4838 mm), több mint 1,8 méter széles (1817 mm), vagyis nem véletlen a nagy poggyásztér. Opcióként mind a csomagtérajtó, mind a fedő roló elektromosan mozgatható, miközben a bőröndök, táskák rögzítéséről alumíniumsínek, hálók és kampók gondoskodnak. Aztán van még dupla padló, raktérbe szerelhető kerékpártartó(!), s olyan világítás, amely nemcsak a csomagokat, hanem az autó környezetét is megvilágítja.

A Superb Combi utastere is gazdagodott a limuzinhoz képest, egyebek között a kulcsnélküli nyitás és indítási funkcióval. A helykínálatra rendben, a panoráma üvegtető méretes, nyitható, hőszigetelt, és világos, levegős környezetet teremt az utastérben. A kétféle mp3-as CD lejátszós rádión túl merevlemezes tárolóval kiegészített, érintőképernyős navigáció is rendelhető – a még jobb közérzetért.

A Superb kombi ünnepélyes belépője.
A hosszú és lehet szép.

Az új Superb Combi motorválasztéka a szedánéval egyező, vagyis három benzines és két dízelmotor. Mindegyik közvetlen befecskendezésű, kedvező fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel. A dízelek között még megtalálható a régi, 140 lóerős, 2 literes PD TDI, melyhez hatfokozatú manuális vagy kettős tengelykapcsolós, ugyancsak hatos DSG váltó kapcsolódhat. Az ugyanezekkel a váltóművekkel rendelhető, 2 literes common-rail már 170 lóerős, és 350 Nm-es maximális nyomatékú.

A benzinesek közül szót érdemel a négyhengeres, 1,4 TSI, melynek teljesítménye (125 LE) összhangban van a Superb Combi utazóautó jellegével. Persze az 1,8-as TSI jóval nagyobb dinamikát garantál, s a 160 lóerőhöz választható hatfokozatú DSG váltó is. A kombi Superb csúcsmotorját a 3.6 FSI V6 jelenti, amely csak öszkerékhajtással lesz kapható.

A nagy is lehet szép.
A Superb kombi ünnepélyes belépője.

Normál tapadási feltételek mellett a motor forgatónyomatékának 96 százaléka az első kerekekre irányul, s ha kell dolgozni kezd a negyedik generációs Haldex-tengelykapcsoló. A futómű is a limuzin változatra épül, hozzáigazítva a Combi magasabb terhelhetőségéhez és tömegéhez. Mellé jön az elektronikus menetstabilizáló rendszer, amely hegymeneti elindulási asszisztenst is kínál.

Olvasóink írták

  • 7. IVY 2009. október 29. 13:57
    „A régi superB jobban tetszett.”
  • 6. Logaritmus 2009. október 23. 01:34
    „Jo nagy, es szebb mint a szedan.”
  • 5. Konrad 2009. október 22. 22:14
    „Szép nagy. Pont akkora, mint a C5 kombim :)”
  • 4. Mike3 2009. október 22. 14:09
    „dögös”
  • 3. bespin 2009. október 22. 11:28
    „1. 300 ezerrel több,mint Twindoor-os limuzin. Listaárat bárhol találsz.”
  • 2. KolompárRómeó 2009. október 22. 11:15
    „(X)”
  • 1. Huba 2009. október 22. 10:34
    „Az ára?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Autóeladások: Európa már gyorsít

Európában a Golf, a Fiesta, a Punto és a Mégane eladásai az elmúlt hónapban már 50 százalékkal… Tovább olvasom