Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Gázüzemű autók: szabad az út a mélygarázsokba!

Behajthatnak a mélygarázsokba a gázüzemű, az LPG-s autók; ezt egy új rendelet teszi lehetővé, amely szerint egyszerűsödik a tankolás is, mert az üzemanyagkutaknál a gáztöltőfej azonos oszlopon lehet a benzinével és a dieselével – áll a Prímagáz portálunkhoz is eljuttatott közleményében.

Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit. Az október 6-án életbe lépett 28/2011 BM rendelet az országos tűzvédelmi szabályzatról úgy rendelkezik, hogy a „töltőállomáson megengedett a vonatkozó műszaki követelményeknek megfelelően kialakított többfunkciós, éghető folyadékot és LPG-t vagy CNG-t együttesen kiszolgáló kútoszlop elhelyezése." Eszerint a gázt tankolóknak nem kell majd a töltőállomás egyéb, félreeső részére állniuk, hogy feltöltsék autóikat.


A másik kedvező döntés a 601. paragrafus értelmében, hogy a biztonsági szeleppel felszerelt járművekkel – és az utóbbi években beszerelt LPG szettek már ennek megfelelőek – október hatodikát követően már nem lesz tilos mélygarázsokban parkolni.

– A régi szabályozás elavult volt, hiszen a gázüzemű autók kisebb veszélyt jelentenek akár a benzinüzeműeknél is, így mindkét új rendelkezés megfelel az európai trendnek és a műszaki előírásoknak – nyilatkozta a Prímagáz biztonságtechnikai vezetője. Farkas József elmondta, a jogszabályok ilyen irányú változtatásáért már hosszú ideje lobbiztak, mert a korábbi, feleslegesen szigorú rendelkezések sok bosszúságot okoztak az LPG-vel közlekedőknek.

A benzin ára már 400 forint körül ingadozik, ami közel duplája az autógázénak, úgyhogy a váltás még nem érte meg ennyire – mondta a Prímagáz műszaki igazgatója. Kirilly Tamás kiemelte, tőlünk nyugatra az LPG felhasználása dinamikusan emelkedik, a leggyorsabban a németek és a lengyelek kapcsoltak: az utóbbiaknál évi 1,5 millió tonna autógázt használnak fel, ami hatvanszor annyi, mint a hazai – egyébként szintén egyértelműen növekvő tendenciát mutató – 25 ezer tonnás fogyasztás.

A szegedi Árkád mélygarázsába is behajthat a gázüzemű autó.
Az autógázzal hajtott kocsik messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Gázzal hajtva például egy húszéves, katalizátor nélküli benzines autó is gond nélkül teljesíti a még be sem vezetett, euro5-ös környezetvédelmi normákat. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszűnik.

Olvasóink írták

  • 5. kumisz 2011. október 08. 08:41
    „A parancs az parancs!
    Nevetséges.”
  • 4. Lakos 2011. október 08. 07:57
    „Mostantól kezdve a gáznak tilos szivárognia. A 2/3 az 2/3!”
  • 3. pistimolnar 2011. október 08. 07:41
    „tótkomlósi! <moderálva> főszakértője majd megmondja annak a hülye gáznak és majd úgy lesz!”
  • 2. tótkomlósi 2011. október 07. 23:33
    „Majd az első baleset után változnifog az OTSZ. A gáznak ugyanis nem mondták meg, hogy innentől kezdve könnyebb vagy a levegőnél!

    Nem kell csak egy szivárgó tömítés.”
  • 1. frakk 2011. október 07. 20:00
    „A jövő üzemanyaga a "HIDROGÉN" sokan úgy gondolják hogy etanol, és egyéb más alternatívák nyerhetnek, de nem.
    Két lényeges jövő üzemanyaga között megy a dilemma. Elektromos vagy hidrogén. Mindkét esetben a tárolás a legnagyobb gond. Az ólom Kínai felvásárlása máris csillagokba lökte az akkumlátorok árát, és hatékonyan mégsem tudjuk tárolni az elektromosságot. A vezeték nélküli töltés jelentene alternatívát. (induktív-capacitív )
    A hidrogén a földön legnagyobb mennyiségben előforduló elem !!! Mégsem tudjuk tárolni. Vagy -200 fok alatti tárolás, vagy veszélyes robbanógáz. Mégis az ecetsavas tárolás talán megoldás lehet. A vas katalizátorként jelenlevő szerepe megoldás lehet, és kismennyiségben azonnal hidrogént tudunk fejleszteni.
    Na és akkor a súlycsökkentés, hidrogén meghajtás ,-- elektromos hibridek átformálják a világ közlekedését. A kőolajat meg el lehet felejteni, büntető adókkal még inkább sújtani. :)))”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elsők között próbálhattuk ki a legkisebb BMW-t

Az új BMW 1-es második generációjában is osztálya egyetlen hátsókerék-hajtású modellje. Az autót kipróbáltuk és nagyon rendben találtuk, az ár más, ez a prémiumszegmens... Tovább olvasom