Délmagyar logó

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 14°C Még több cikk.

Gyors kör az új hetes Golffal

Kívül alig, belül azonban annál inkább érdemi generációváltás a Golf hetes sorozata - 30 milliós széria fölött már nem szükséges kapkodni. Kipróbáltuk, több mint (a) hat.
Van abban valami utánozhatatlan magabiztosság, amikor Volkswagen Golf megengedheti magának, hogy a világ összes márkájánál kisebb látható külső változást hozzon egy-egy új generációjával. Nincs ez másként a 7-es sorozat megjelenésével sem, az autószalon udvarán futólag ránézem a Golfokra, mégis meg kellett kérdeznem, hogy melyik a hetes. A golfosok ezen persze csak mosolyognak, de az átlagautósnak kétszer is oda kell majd nézni, melyik a legújabb. (A hatos tesztjét itt olvashatja.)

Ezzel együtt is szimpatikusabb, mintha egy érkező új modellnél az emblémát letakarva, ember meg nem mondja, melyik márka a gyártó. Ettől persze még gyönyörű autók születnek, olyanok, amelyektől szerelembe esik a vásárló – nos, a Golf nem ilyen, ott a belső érték a fontos. Az viszont nagyon rendben van, mint ahogy mindig, különben nem adtak volna el belőle az elmúlt szűk négy évtizedben több mint 30 milliót.

Hatos vagy hetes? Hatos és hetes. A szerző fotói (képgaléria)

Amikor felvetettem a márkakereskedőnek, hogy nagyon korrekt autó a Golf, szimpatikus az állandóság, de a szerelem az más, hosszasan kezdte sorolni a látható változásokat, új éleket, lámpákat stb., s a végén tényleg úgy véltem, érezni a különbséget. A leginkább szembetűnő újdonság a hatodik generációnál alkalmazott első lámpánál laposabb, sportos benyomást keltő fényszóró – élesebb vonalakkal határolt, belseje is más, továbbá a hátsók lámpákban LED-ek világítanak.

A korábbinál méretesebb, így hosszabb tengelytávú és nagyobb lábterű autó csomagtartója is 30 literrel tágasabb lett, így az már 380 liter. A súly viszont 100 kilogrammal könnyebb, ami jelzi, hogy véget érhet a soron következő kényelmi és biztonsági extrák beépítéséből adó „hízás", s ez persze nagyon jótékony hatással van a fogyasztásra. Szóval, a hetes már nem nehezedett tovább, ezzel együtt is bőven van benne vas, ha bő 1100 kilóját az egyes Golf 750-ével hasonlítjuk.

Precíz a belső kidolgozás. A szerző fotói (képgaléria)

Dízel vagy benzin

Az indulóárhoz hasonlítva kicsit drágának tűnik, hogy 6,1 millió forint alatt nem ülhetünk új hetes dízel Golfba, de régen nincs már akkora különbség a benzines és a gázolajos erőforrás fogyasztása között, mint azt korábban megszokhattuk. Igaz, ez már a második felszereltségi szint, az alapnál bővebb extrákkal, továbbá 105 lóerővel korántsem szimpla belépőnek számító motorral.
Néhány hete már az ár is közismert, az alapváltozat 4,3 millió forintba kerül. Ezért a 85 lóerős belépő turbó benzinest, az 1.2 TSI motort adja a márka és jó néhány szériában beépített kényelmi és biztonsági extrát. Szóval, az alapverzió kínálatában is ott a hét darab légzsák, az immár differenciálzárként is funkcionáló menetstabilizáló rendszer, az ESP, az elektromechanikus, visszagurulásgátlós rögzítőfék. Minden Golf képes már a másodlagos ütközésvédelemre – balesetnél a fékek automatikusan dolgozni kezdenek, hogy az esetleg magatehetetlenné váló vezető nélkül is lassuljon az autó. Nem véletlen, hol és mikor áll meg egy sztrádán szalagkorlátnak csapódó kocsi. A Multi Collision Brake nevű világújdonság mellett ilyenkor működésbe lép az felsőbb kategóriákból érkező PreCrash rendszer, amely felkészíti az autót az ütközésre: megfeszíti az öveket, és szükség esetén zárja az oldalablakot vagy a tolótetőt.

Széria, a fogyasztáscsökkentés érdekében aktívan kommunikáló fedélzeti számítógép, mint ahogy a stop-start elektronika is, plusz a generátorok motorféküzemre időzítettek. Itthon nem lesz Golf 5 colos, érintőképernyős, MP3-olvasós hifi nélkül. Van fáradtság-érzékelő, statikus kanyarfényt adó ködfényszóró, nappali menetfény, valamit olyan további kényelmi berendezés, mint a légkondicionáló, az elektromos tükör- és ablak, a magasságában és tengelyirányban is állítható kormánykerék, valamint a távirányítós központi zár is.

Lehet két hengerrel kevesebb? A szerző fotói (képgaléria)

Magasabb felszereltségi szinten, illetve extraként parkolóautomatika, táblafelismerő rendszer, holttérfigyelő, sávtartó automatika, araszoló-funkciós tempomat, városi koccanásgátló és adaptív futómű is rendelhető, természetesen sok más egyéb között.

Egy „gyors kör" erejéig szerkesztőségünknek elsők között volt alkalma kipróbálni az új Golfot, s mindent rendben találtunk. A belső nagyon igényes, alapos, németes illesztésekkel, megfelelő mennyiségben adagolt krómhatású fényes elemekkel, kényelmes vezetőpozícióval. Az elektromos rögzítőfék könnyen megszokható és bolondbiztos, a start-stop automatika gyorsabb az embernél, s csak tizedmásodpercekben mérhető a késlekedés.


Vezető pozíció az alsó-közép kategóriában. A szerző fotói (képgaléria)

A futómű jó kompromisszum a kényelmes és sportos hangolás között, a kormányvisszajelzés is stabil vezetési érzést kölcsönöz az autónak. Minden tekintetben meggyőző az új Golf, s ehhez nagyban hozzájárult, hogy az általunk próbált modellben a 140 lóerős TSI volt. Ez az alaposan átdolgozott, alumínium blokkos 1,4-es turbó bizonyos fordulatszám-tartományban le tudja kapcsolni két hengerét, ami azért még nem igazán elterjedt fogyasztáscsökkentő megoldás. (Ez a plusz a teszautóban még nem volt, de 152 ezer forintért rendelhető, és kb 0,5 literrel mérsékli az étvágyat és persze növeli a környezetbarátságot.) Ehhez a motorhoz már Comfortline felszereltség és hatfokozatú váltó jár, az indulóár pedig 6,2 millió forint.

Olvasóink írták

  • 15. meki55 2013. február 17. 13:39
    „Unalmas,1 nagy <moderálva>!!!!! az egész se több, se kevesebb.”
  • 14. bj029 2013. január 11. 11:03
    „Unalmas, ennyi. Se több, se kevesebb.”
  • 13. Linka11 2012. december 12. 07:43
    „Hál istennek mostanában nem volt dolgom VW-val.-De ismerőseim között vannak egy-két éves golffal járók.Amit tőlük hallok az számomra lesújtó ,miszerint a VW-nél természetes dolog ,hogy viszonylag új autók már egész jelentősen igénylik a motorolaj utántöltést.Állítólag a szervizek még meg is magyarázzák,hogy ez természetes egy VW motornál.
    - Nos, ameddig ez így van biztos rá sem nézek a márkára bármilyen extra dolgot találnak ki.Nagyon elvakult márka hű
    ember lehet akinek ez a kis apróság nem nyom a latban semmit.Ha rosszak az infóim elnézést minden fanatikus márka fann-tól .”
  • 12. Connecticut 2012. november 24. 16:19
    „11. síkvidéki 2012.11.20. 07:40
    a lökhárítót, és a hűtőmaszkot is ennyi idő levenni. én szívtam már vele órákat, pedig 4 éve már saját magam cserélem az olajat ,)”
  • 11. síkvidéki 2012. november 20. 07:40
    „connecticut
    2 és fél perc levenni a műanyag motorvédő burkolatokat az olajcsere előtt...és - használattól függően - nem olyan gyakran kell ezt megtenni, szóval messze nem a legfontosabb szempont szerintem egy autó vásárlásánál, hogy le van e burkolva a motor vagy nincs.”
  • 10. kormoska 2012. november 19. 21:36
    „Tartós és biztonságos van stílusa és múltja,mostanra a felszereltsége is oké,jók a motorok.De.....
    A jobb-erősebb változatok kirívóan drágák,az utastere még mindig kisebb a többi kompaktnál,minőségben utolérték a többiek és sajnos nagyon lopják.
    Ha lehetőségem volna új autót választani inkább egy Kia Cee´d vagy Hyundai i30,benzinessel.A maradék pénzen felújíthatnám a lakásom:-)”
  • 9. roxper 2012. november 19. 19:02
    „Nagyon gyenge autó, köszönöm sosem adnék érte egy fillért sem!”
  • 8. Smerdis 2012. november 19. 18:33
    „6. Logaritmus 2012.11.19. 15:50

    ebben igazad van. mondjuk már nem vennék golfot. a mostani négyes kombimat nagyon szeretjük, szerencsére problémamentes, de elég drága a szervíz. most a skoda jetivel szemezgetek.”
  • 7. szöszmő 2012. november 19. 16:13
    „Egyszer volt egy 1,9 TD Golfom. 120 km megtátele után tőből leszakadt a főtengely végén a vezérműkereket rögzítő csavar. Ami lehetséges volt mindent elpusztított a motorban. Ugyanezt megtette a második vezérműszíj csere után is. Így hát megköszöntem a sok jót amit velem tett és leszoktan ezekről az autókról.”
  • 6. Logaritmus 2012. november 19. 15:50
    „5: azt azért ne felejtsd el hogy a VW kettő év jótállást ad az autóra ami a törvényi minimum, de pont Alfa Romeo négy évig vállal garanciát, pár ázsiai cég pedig öt évet ad.”
  • 5. Smerdis 2012. november 19. 13:54
    „4. SunCityZs 2012.11.19. 12:00

    akkor vegyél alfát. ott aztán izgulhatsz, hogy odaérsz-e bárhova is időben. vagy egyáltalán :))”
  • 4. SunCityZs 2012. november 19. 12:00
    „Eddig sem volt érzelemdús egy VW, de ezzel az új MQB platformmal teljesen üres lett számomra. Mindegyik modell ugyanúgy néz ki, csak méretben más. A Volkswagen lett az új japán autó a szememben. Jó, megbízható, de roppant UNALMAS!”
  • 3. Commander-V2 2012. november 19. 11:49
    „Volt egyszer VW Golfom, egy évesen vettem 20.000 Km-rel és köszönöm, nem kell sem ez, se a többi autó amit ez a cégcsoport gyárt. Lehet csak én voltam peches, de az összes széria hiba előjött. Az 5-6 millióért amibe egy ilyen Golf normálisabban felszerelve kerül, inkább veszek vagy bármilyen más új autót vagy 1-2 éves BMW-t, Toyotát, stb. eggyel nagyobb méretben.”
  • 2. lukrecia 2012. november 19. 11:38
    „Kivulrol nem tortent markans valtozas, de letisztultan kivul belul jo. A motorja kulonosen. Messze lekorozi a multheti volvot. Kar hogy pakolni nem lehet benne.”
  • 1. Connecticut 2012. november 19. 10:46
    „örömmel látom hogy a VW megtartotta jó szokását és nem burkolta be az egész motorteret műanyaggal. így nem kell szétbontani az egész elejét egy olajcseréhez, és ez nagy előny. ezért szeretem ezt a márkát mert egyszerű, és hatékony, nincs rizsa, meg felesleges dolgok, csak a lényeg és még így is versenyképes! fantasztikus!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Telitalálat az új Volvo V40-es

Kategóriájának legbiztonságosabb autója az új Volvo V40, de kényelmes és takarékos is - valamint nagyon mutatós. Természetesen kipróbáltuk. Tovább olvasom