Délmagyar logó

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 1°C | 8°C

Ha középosztály, akkor prémium: jön az Lexus

A Lexus április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatja be új prémium középkategóriás szabadidőjárművét, az NX-et – mindjárt háromféle hajtáslánccal.

A Lexus nyilvánosságra hozta vadonatúj, radikális formatervű középkategóriás prémium szabadidőjárművének első fényképeit. A modell április 20-án, a 2014. évi Pekingi Autószalonon mutatkozik be a közönségnek.

Az NX, a Lexus első középkategóriás szabadidőjárműve érzelmekben gazdag, markáns formatervével új ügyfeleket szólít meg – formatervével és ultramodern technológiáival új mércét állít a jövőbeli modelleknek.

A 2013. évi Frankfurti és Tokiói Autószalonokon kiállított, két LF-NX tanulmányautó, a „jövőbeli Lexus" komoly sikernek örvendett a látogatók körében, és alapvetően befolyásolta a sorozatgyártású NX modell végleges formatervét. Merész, vastag kerékívei 17 vagy 18 colos keréktárcsákat rejtenek, erőteljes, ugrásra kész karakterrel ruházva fel az autót.


A szögletes forma központi eleme a Lexus agresszív „orsó" hűtőmaszkja, amelynek megjelenését innovatív LED-es fényszórók és nappali fények erősítik. A sziluett felismerhetően lexusos, amit a jármű hátsó részéhez igazodó, látványos tetővonal is kihangsúlyoz. Az innovatív külső tükör és a világon elsőként alkalmazott, rejtett zárcilinderes, beépített fényforrással szerelt kilincsszerkezet teljesen sima oldalfalat eredményez, és ezzel is erősíti a prémium hatást.

A Lexus NX merészen megformált műszerfala a karosszéria szögletes idomaival harmonizál. Az üléselrendezés jelentős szerepet játszik az utastér kialakításában, a jármű kezelőszerveinek, műszereinek és multimédiás interfészének ösztönös működtetése iránti igény határozta meg.


A Lexus NX háromféle hajtásláncot kínál: a takarékos benzin-elektromos hibridet (NX 300h), a Lexusnál első ízben alkalmazott, kétliteres benzines turbómotort (NX 200t), valamint a kétliteres szívómotort (NX 200). Mindhárom megrendelhető összkerékhajtással is.

Az NX innovatív fedélzeti technológiái között megtalálható a hordozható készülékek töltésére szolgáló, a Lexusnál elsőként alkalmazott, vezeték nélküli töltőtálca; az új Lexus Remote Touch interfész, a panoráma monitor és a sokoldalú multi-információs kijelző, amely a márkánál ismét csak első ízben alkalmazott gyorsulásmérőt és töltőnyomásmérőt is tartalmaz. És ott a head-up display, a holttérfigyelő rendszer, valamint a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elakadt Porschét húzott ki a Dacia

A Porsche Macan marokkói sajtóbemutatóján a román terepjáró mentett meg egy elakadt tesztautót. Tovább olvasom