Délmagyar logó

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 10°C | 24°C Még több cikk.

Használtautó.hu: egyre kevesebb a devizahitel-csapdában ragadt autós

Bár egyre valószínűbb, hogy az autós hitelekre továbbra sem terjed majd ki a devizahiteleseket megsegítő új csomag, ennek jelentősége ma már jóval kisebb, mint két évvel ezelőtt lett volna.
Bár továbbra is autósok tömege küzd a svájci frank hiteltörlesztéssel, számuk mára a két évvel ezelőttinek csupán a harmada a Használtautó.hu internetes szakportál véleménye szerint, amire abból következtetnek, hogy portáljukon jelenleg 584-en kínálnak hitelátvállalással értékesítésre személyautót, míg két éve ez a szám még csaknem 1800 volt.

A használtautó-kereskedelem több mint 80 százalékát közvetítő internetes oldal MTI-hez eljuttatott közleménye szerint bár egyre valószínűbb, hogy az autós hitelekre továbbra sem terjed majd ki a devizahiteleseket megsegítő új csomag, ennek jelentősége ma már jóval kisebb, mint két évvel ezelőtt lett volna. "Négy éve gyakorlatilag megszűnt a devizahiteles autóvásárlás, aki emiatt bajba került, többségében már az elmúlt években igyekezett valamilyen megoldást találni a problémájára. Ha nem talált, akkor pedig már a finanszírozó vette vissza a járművet" - idézi a közlemény Szemes Árpádot, a Használtautó.hu ügyvezetőjét.

A portál szerint a hirdetési számok csupán a tendenciát mutatják, hiszen korántsem él mindenki a hitellel való eladással. Ezzel ugyanis elvész a hitelből vásárolt autó, illetve további fedezetre is szükség van a tartozás teljes rendezéséhez. Erre utal az a tény is, hogy az így hirdetett autók több mint felét 0 forinttal hirdetik, 10-15 százalékuk esetében pedig maga az eladó ajánl fel további, akár milliós összeget is a vevőnek, ha elviszi az autóját - ismerteti a közlemény.

A paradox jelenség oka a Használtautó.hu szerint, hogy az autók piaci értéke az első néhány évben rohamosan esik, miközben az amúgy is lassabban, egyenletes mértékben csökkenő tartozás összege az árfolyamváltozás miatt akár több mint a duplájára is emelkedhetett. Emiatt az eladás pillanatában a jármű értéke nem fedezi a bank felé fennálló tartozást.

Mindez főként azokra az esetekre jellemző, ahol nagyon hosszú, akár 8-10 éves lejáratra, alacsony törlesztőrészletek, illetve minimális, akár 10 százaléknál is kisebb önerő mellett vettek fel hitelt a tulajdonosok. Jelenleg a jogszabályok ebben a tekintetben jóval szigorúbbak a vásárlók védelme érdekében, ez azonban az akkori hiteleseken már nem segíthet - olvasható a közleményben.

Olvasóink írták

  • 3. ktradar 2013. október 24. 10:00
    „Ez szerintem minden portálon látható. Nyilván a használtautó saját statisztikából látja a változást, bár az is nyilvánvaló, hogy pár év alatt több tízezer hirdetéssel lett kevesebb. Ez másutt is megfigyelhető. Ugyan ez a helyzet az expresszen, és a komplexauto.hu oldalon is.”
  • 2. Linka11 2013. augusztus 26. 13:24
    „Szerintem az is csapda ,ha elvitték az autódat és még hat évi tisztességes fizetés után is az új autó árát kéri a bank !És a már nem létező gépkocsidért is tovább kell fizetned az irreálisan magas kamatokat és árfolyam különbséget.”
  • 1. szatyi 2013. augusztus 25. 11:01
    „"egyre kevesebb a devizahitel-csapdában ragadt autós"

    Miért olyan nagy hír ez? Természetes, hogy ahogy az idő, (hónapok, évek) telik, úgy futnak ki ezek a hitelek is!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Minden idők legbiztonságosabb autója a Tesla ˝S˝

A Tesla "S" a VSS minősítésben 5,4 csillagot ért el, ami új rekord. Tovább olvasom