Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Hét új KTM motor a Hungexpón

Szerdán nyitotta meg kapuit a 7. Nemzetközi Motorkerékpár Szakkiállítás a budapesti Hungexpo területén. A KTM hét vadonatúj modellt mutat be.
Szerdán nyitotta meg kapuit a 7. Nemzetközi Motorkerékpár Szakkiállítás a budapesti Hungexpo területén. A vasárnapig tartó esemény fontos állomás a KTM életében, hiszen nem kevesebb, mint hét vadonatúj modellt mutat be. Például a KTM első superbike-modelljét, az RC8-ast is.
Soha nem látott modelloffenzívába kezd a KTM 2008-ban – a gyár történetében először néhány hónap leforgása alatt hét új motor jelenik meg a KTM-kereskedők bemutatótermeiben.

A legnagyobb presztízsű újdonság mindenképpen az országúti modellpaletta csúcsa, az 1190RC8-as superbike. Az RC8 szíve egy vadonatúj LC8-as motorblokk, melynek hengerűrtartalma 1148 cm3. A mindössze 64 kilogramm tömegű, V-elrendezésű kéthengeres teljesítménye 155 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 120 Nm. Az egyedülállóan könnyű – mindössze 7,5 kilogramm tömegű – váz, az igényes fék és futómű, a motor alatt elhelyezett kipufogódob és más szokatlan műszaki megoldások révén a teletankolva is 200 kg-nál könnyebb 1190 RC8.

990 Supermoto.

Más fából faragták az XC típusjelzésű sportquadot, melynek európai bevezetését eredetileg 2009-re tervezte a gyár. Az igény azonban akkora volt, hogy a vásárlók akaratának engedelmeskedve már idén megkezdődik a 450 XC és 525 XC típusjelzésű sporquadok forgalmazása Európában, így Magyarországon is.

A KTM történetének talán legfontosabb fejezete két betűvel és egy számmal jellemezhető: LC4. Az erős egyhengeresek rajongói a tavaly bemutatott 690 Supermoto után idén további négy LC4-es közül választhatják ki az ízlésüknek legmegfelelőbbet. A négy új LC4-es közül talán az Enduro a legfontosabb, mely olyanoknak készült akik aszfalton és terepen is a maximumot akarják kihozni kétkerekűjükből.

LC4 Enduro.

Akinek ez a motor túl sportos, a 690 Supermoto pedig túl komfortos, annak készült a 690 SMR. A márka ismerői jól tudják, hogy ez a betűkombináció narancssárga vázat, lendületesebb dizájnt, feszesebb futóműhangolást, sportosabb fékeket, valamint a 690-es esetében a küllős helyett feketében pompázó, ötküllős öntött kerekeket jelent.
Az LC4-es sorozat legkülönlegesebb tagja a Duke. A kategóriateremtő motor harmadik generációja lényegesen komfortosabb, mint elődei. Tömeg/teljesítmény aránya jobb, mint a hasonló többhengeres vetélytársaké, karbantartása pedig olcsóbb.

Az újdonságok sorát a 990 Supermotóval fejezzük be, melynek blokkja az idei évtől kezdve lett befecskendezős. Ezáltal teljesítmény – nem kevesebb, mint 17 lóerővel – 115 lóerősre nőtt. A műszaki változásokkal egyidejűleg a motor formája is változott, a műanyag tankot ergonómiai szempontból optimalizálták, űrtartalmát 19 literre növelték.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Premierek a BMW-nél

Modelloffenzívája folytatása és a jövő szempontjából iránymutató BMW hatékony dinamika (BMW… Tovább olvasom