Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Hétszemélyes a Peugeot 5008

A 3008 crossover után hamarosan jön az 5008, a Peugeot második áttörése a nagy méretű egyterűk körében. Az 5/7 üléses kompakt kiegészíti és megerősíti a márka jelenlétét a családi autók piacán.
A 308 SW és a márka legújabb modellje a 3008 crossover után a 4,53 m hosszú és 1,64 m magas 5008 valóban kiteljesíti a Peugeot kínálatát ebben a szegmensben. A jármű aerodinamikus formája (Cx=0,29 ) a francia TGV szuper-gyorsvonatokat idézi. A letisztult vonalvezetés nyúlánkabbá teszi az autót, a magas övvonal viszont biztonságot sugároz.

A hatalmas üvegek szinte összefüggő felületet alkotnak az autó körül – elérhetik az 5,77 négyzetmétert is –, s a hátul ülők is élvezhetik a panoráma tetőablakon át beáradó fényt. A hátfalajtó rajzolata a csomagtér könnyű megközelítését sejteti, ami alap egy családi autó esetében. A Peugeot új kompakt egyterűjének lényege, hogy a dinamikus külső stílus és a hatalmas utastér harmonizál egymással.

A letisztult vonalvezetés nyúlánkabbá teszi az autót (galéria)

Az 5008 szegmensében jellemző magasított üléshelyzet jó kilátást és fokozott biztonságérzetet ad a vezetőnek. Az ergonómia egyrészt az ülések minőségének, másrészt a kormányoszlop erősen függőleges dőlésszögének köszönhető, amely ugyanaz, mint a 308 limuzinban.

Az 5008 utastere tágas, a könyökszélesség 1476 mm elöl és 1520 mm a második üléssorban. Mögöttük, ahol két felnőtt utas számára van hely, ez az érték még mindig 1341 mm. A fejtér és a lábtér is nagy, így a termetesebb utasok is kényelmesen utazhatnak az autóban. A használati értéket növeli, hogy a második sor három ülésének dőlésszöge kétféle pozícióban állítható, és az ülések egyenként 130 mm-nyi hosszon csúsztathatók.

Tágas, variálható, családbarát belső (galéria)

Az 5008 praktikus csomagtartója jól pakolható, a víztérfogat 758 és 823 liter között mozog – a VDA szerint 579 és 678 liter –, amikor a harmadik sor üléseit elrejtik. Ha a tető alatti teret is kihasználjuk, 1247 literrel számolhatunk, ami akár 2,5 köbméteresre növelhető a második sor üléseinek elrejtésével.

Az induló motorválasztékban kétféle benzines szerepel: az 1.6 VTi 120 lóerős, 7,3 literes átlagfogyasztással, az 1.6 THP 156 lóerős és 7,1 liter az étvágya. A dízel kínálatot négy változat alkotja, az 1.6-2.0 literes motorok 110-163 lóerősek, átlagfogyasztásuk 5,2 és 6,8 liter között alakul.

Az 5008 számos innovatív műszaki megoldással jelentkezik, a vetített kijelzőt (Head Up Display) például a vadászrepülők pilótafülkéjének műszerfaláról kölcsönözték. A vezető úgy látja az adatokat, mintha a jármű orrán, a motorháztetőn jelennének meg, így nem kell levennie a szemét az útról.

Kényelmes a vezető helye a Peugeot 5008-ban (galéria)

A követési távolság jelzés (Distance Alert) segíti a sofőrt a fékezési távolság betartásában. A műszerfalon található gombokkal 0,9 és 2,5 másodperc között állítható rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha túl közel jár az előtte haladó járműhöz. A Snow Motion egy intelligens kipörgésgátló rendszer, a klasszikushoz képest új funkcióval bővül, megkönnyítve a vezető számára az elindulást és a haladást jeges és havas úton.

Az 5008 világpremierje az őszi Frankfurti Autószalonon lesz, európai és hazai bevezetésére ezután várható.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Renault-hétvége a Hungaroringen

Idén június 13-14-én lesz Hungaroringen a World Series by Renault (WSR) versenyhétvégéje. Az immár… Tovább olvasom