Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

Hetven éves a Toyota

Hetven évvel ezelőtt, 1937-ben alapította világhíressé vált autógyárát Kiichiro Toyoda, a Toyoda Automatic Loom Works textilgépgyár új részlegeként. A világon elsőként alkalmazták a just-in-time módszert, mely szerint csupán a már megrendelt, pontos alkatrész mennyiséget gyártották le.
A Toyotáé a világ első sorozatgyártású hibridautója a Prius – és persze a több mint 30 milliós darabszámban eladott, éppen leköszönő félben levő Corolla is.

A világ egyik legnagyobb gépkocsigyárának története lényegében akkor kezdődött, amikor a XIX. század végén a Toyoda dinasztia leghíresebb feltalálója, Sakichi Toyoda megszerkesztette az iparágat forradalmasító az automatizált szövőgépét. Találmányának bevételeiből a születőben lévő gépjárműiparban használt motorok gyártását akarta finanszírozni. Fiát, Kiichirot Európába küldte, hogy ellesse az autógyártás titkait, majd annak hazatérése után motorfejlesztésbe és gyártásba kezdett a japán kormány támogatásával.

A cég nevét 1937-ben Toyodáról Toyotára változtatták, főként azért, hogy a család magánéletét egyértelműen elválasszák az üzlettől.

Másrészt arra gondoltak, a Toyota nevet könnyebben mondják ki a külföldiek. A Toyota Motor Corporation először kéthengeres motorokkal kísérletezett, és elkészítette az A1 elnevezésű prototípust. A II. világháborúban a japán kormány megbízásából rendkívül egyszerű teherautókat gyártottak, majd 1947-ben fordultak újra a személyautók felé, s elsőként az SA modellt dobták piacra.

Úttörő hibrid

1996-tól a Toyota fejlesztői benzin-elektromos hibrid járművekkel kísérleteztek, s más innovatív technológiák irányában is tapogatóztak. 1997 decemberében mutatták be a japán piac számára kifejlesztett Priust, amely a világ első sorozatgyártású hibridautója volt.  
Míg a háborúból felocsúdva a világ autógyártói a modellfejlesztésbe ölték pénzüket, a Toyota új gyártási technológiát dolgozott ki. A világon elsőként alkalmazta a raktározási gondokat kiküszöbölő just-in-time módszert, mely szerint csupán a már megrendelt, pontos mennyiséget gyártotta le, így csökkentve minimálisra a veszteséget.

Ezzel sikerült kilábalnia az általános gazdasági válságból, és az ország legnagyobb járműgyárává küzdötte fel magát, 40 százalékos részesedést szerezve a japán piacon.

Az 1950-es évek végén indultak a külföldi értékesítések. A vállalat elsőként az amerikai piacot célozta meg, ahol a Toyota Crownnal debütált. Az európai piacot a hatvanas évek elejétől próbálta bevenni, jelentős sikerrel.

Toyota Tmax

6728, Szeged, Dorozsmai út 9.
Telefon: 62/551-700

Fax: 62/551-706

info@tmax.hu
http://www.tmax.hu
A Toyota az 1973-as olajválság nyomán a kisebb, gazdaságosabb fogyasztású autók piacra dobásával kísérletezett, majd az 1980-as évek végén új márkákkal szállt versenybe a világpiacon: 1989-ben bocsátotta útjára luxusautóját, a Lexust. Az 1990-es években a vállalat több nagyobb és igényesebb autóval gazdagította termékpalettáját, mint például a T100-zal, későbbi nevén Toyota Tundrával, majd a Camry sportosabb változatával, a Camry Solarával és a Scionnal, eleget téve a fiatalabb korosztály ízlésének. Ezután a kifejezetten Európára tervezett Yaris következett, amely 2000-ben elnyerte az év autója kitüntető címet. A Toyota sikertörténete a Corolla 30 milliós eladott darabszámával folytatódott, s ezzel csak Avensis tudott versenybe szállni.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Véget ért a DaimlerChrysler korszak

Rekord adatokkal ünnepelte „újjászületését" – a DaimlerChrysler korszak végét – a… Tovább olvasom