Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Hozta formáját az új ©koda Octavia kombi

A méretével mindig is kategóriahatárokat feszegető ©koda Octavia sikerének egyik titka a jó ár/érték arány – írtuk kora tavasszal az ötajtós tesztjében és most itt a kombi, amire még inkább igaz ez a megállapítás.
Ha kombi, akkor nem illetlenség az autó bemutatását hátulról kezdeni, itt is markánsak az élek, határozottak a felületek, ahogy egy potenciális flottaautónak dukál – ezzel együtt harmonikus a benyomás.

Egy kombit legpraktikusabb úgy tesztelni, ha jó megpakoljuk, és beleültetünk még három felnőttet. Pontosan ezt tettük, összekötve a hasznosat a kellemessel és két fiatalt – egyiküket nevezzük csak ifjú Szívnek – költöztettünk a szeptemberi iskolakezdésre Budapestre. Már a „lányos háznál úgy tűnt az örömapának, hogy majdnem megtelt a kocsi, ezután a fiúsnál kiderült, ott még több a cucc. Mert ugye az ajándék böhöm tévé, és még a hifi is – elkezdték hát nézegetni a vasúti menetrendet, hogy valamelyikük vonattal menjen. Sajnos nem fogadtam az ifjú párral, hogy ez bizony mind belemegy, elég nagy tétet tartottak volna, a jegyárat mindenképp.

A három felőtt melett ez mind belefért, a képen látható még idősebb Szív. A szerző fotói (képgaléria)

Szóval, belefért – igaz, egyszer újra kellett kezdeni a pakolást és a hátsó ablakon sem lehetett kilátni, de sikerült. A fotón is jól látható a befogadóképesség – tessék hozzászámítani még 3 felnőttet –, ami ezúttal sokkal többet mond, mint a hivatalos adat. Ez alapban egyébként 610, míg az osztva dönthető hátsó üléstámla lehajtásával 1740 literig bővíthető – és praktikusan pakolható, valamint jó magasra nyílik a csomagtérajtó. Nem csak a csomagokat kényezteti az Octavia, négy 190 centis ember minden gond nélkül és hosszabb távon is autózhat vele, és az utastérben is sok a rakodóhely az apró figyelmesség.

Az általunk próbált kombiban a 140 lóerős 1,4 literes TSI dolgozott, kifogástalanul, kulturáltan, csendesen, de nagyon meggyőzően – pontosan úgy, mint tavasszal. Ezzel a motorral 8,5 (+0,1) másodperc alatt gyorsul százas tempóra az 1272 (+17) kilogramm saját tömegű Octavia, végsebessége pedig 212 (–3) km/h. Zárójelben az ötajtóshoz képes változott adatok olvashatók.

Rendben van az 1.4 TSI. A szerző fotói (képgaléria)

Ha már fogyasztás szóba került, az Octavia Combi gyári étvágya országúton 4,6, vegyes üzemmódban 5,3 liter száz kilométerenként. A gyakorlatban 2950-es fordulaton 130-as sztrádatempónál teljesen megpakolva szűk 6 litert mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő. 110-nél, 2450-es fordulatnál, csak a sofőrrel simán öt alatt tartható az étvágy – mindkét érték tempomattal mérve. A fogyasztást egyébként egy jól sikerült, időben és szinte észrevétlenül reagáló start/stop rendszer segíti.


Az árra most is figyelt a márka - 9 évvel ezelőtt készült Octavia-tesztünket itt olvashatja. A 86 lóerős, 1.2 TSI motorral szerelt 12,2 másodperces százas gyorsulású és 178 kilométeres végsebességre képes alap Octavia Combi most gyakorlatilag 4,3 millió forintért elvihető. Dízelbe 5,2 millió forint alatt ülhetünk. Az ár/érték arány mellett szól, hogy szériában 7 légzsákkal, menetstabilizáló elektronikával, klímával, első elektromos ablakokkal és tükörállítással, CD-s rádióval és USB-bemenettel és sok más egyébbel szerelik a modellt.

Az új Octavia kombija. A szerző fotói (képgaléria)

Sok minden ott van az alapban, de a teljesíthető kívánságlista is hosszú. Csak néhány példa: LED-es nappali fény, illetve hátsó lámpa, normál, sport, eco vezetési stílus választás, hátsó ülésfűtés, 8 colos navigáció, adaptív tempomat, automata távfény, vészfékező baleset-megelőző rendszer, táblafelismerés, sávtartás, fáradságérzékelés, parkolóautomatika, okos kulcs, okostelefon-kompatibilis multimédia.

Az általunk próbált, alapmotornál erősebb 1.4 TSI-vel szerelt, Elegance kivitelű Octavia Combi , most szűk 5,5 millióért érhető el, ebben az alapon túl ott van a négy könnyűfém felni, a kétzónás digitális klíma, a rádió távirányítású központi zár, a fedélzeti komputer, a bőrborítású kormány, a komolyabb CD-s rádió is, plusz sok más apróbb tétel.

Az új Octavia kombija belül. A szerző fotói (képgaléria)

További 44 ezer forintért a Bolero CD-s rádió is kapható – ez már érintőképernyős és innen lehet állítani a hangot. Nem is akár hogyan: megjelenik a négy ülés, és amerre viszem az ujjam, ott erősödik fel például a hang. Jó, ebben lehet egy cseppnyi parasztvakítás is, de tényleg praktikus és persze az érintőképernyőn keresztül bele lehet nézni az autó menüjébe, és innen állítható sok minden.

Az általunk próbált autó az Elegance felszereltségen túl teljes értékű pótkereket, ülésfűtést, LED-es hátsó lámpát, hegymenetasszisztenst, multifunkciós bőrkormányt, parkolóradart és telefon-előkészítést is tartalmazott – szintén egyebek között, plusz 700 ezer forintért.

És végül az indulási oldal. A szerző fotói (képgaléria)

Olvasóink írták

  • 7. rózsakert 2013. szeptember 15. 09:50
    „jaja amikor nagyon sok extrás...tempomat -ülésfűtések stb kia sportaget lehet venni ....5.25 misiért...én nem skodát vennék az biztos.”
  • 6. kormoska 2013. szeptember 14. 19:28
    „A Skoda egy jó márka,az Octavia pedig talán a legjobb modelljük......,de igazán úgy 8-10 évvel ezelőtt érte meg skodákat venni,amikor még az ára is skodás volt!”
  • 5. dondongó 2013. szeptember 14. 17:30
    „Ifjú Szív utazását Reklám Arc regélte el. A skodák szerintem nagyon jó autók, egy a baj velük: a 4 keréken túl minden extra - felárért. :-)”
  • 4. mivan? 2013. szeptember 14. 10:52
    „Ez most reklám? Mercedes az Isten! ilyen fostalicskába soha nem ülnék be!!!”
  • 3. gszlaszlo 2013. szeptember 14. 10:05
    „Nem kell más, jobb: nincs élet a Skodán kívül!”
  • 2. Mil 2013. szeptember 14. 10:02
    „Tegyük hozzá, hogy 6 sebességes váltó (is) segít az alacsony fogyasztás elérésében.”
  • 1. lukrecia 2013. szeptember 14. 08:14
    „Az biztos a legjobb autók közé sorolható az Oktávia márka. Alaposan ismerem én is , mindenkinek csak ajánlani tudom.
    A legtöbb konkurens típust veri. Álom vele autózni , akár ezer km-ket is.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fiat-vezér: nem közeledtek az álláspontok a Chrysler kisebbségi tulajdonrészének átvételéről

A Fiat 58,5 százalékos tulajdonrészt szerzett a Chryslerben, a maradék 41,5 százalék tulajdonosa az… Tovább olvasom