Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Hozta formáját az új Octavia

A méretével mindig is kategóriahatárokat feszegető Skoda Octavia sikerének egyik titka a jó ár/érték arány - erre most is figyelt a márka.
Amikor a hétvégi teszt után visszavittem az új ©koda Octaviát a márkakereskedésbe, éppen egy felmatricázott másik után álltam sorba a sorompónál. Csodálkoztam rajta, hogy kettőt is befogtak, de gyorsan kiderült, a Rapid volt előttem. Már a bemutató kapcsán is azt írtam, hogy a márka “vízhordója", az Octavia mennyire hasonlít kistestvérére.

Laikusnak tényleg kétszer oda kell nézni, hogy megkülönböztesse a modelleket, én is szépen beleszaladtam. Letisztult formavilágát lehet szeretni, meg kevésbé rajongani érte – hátul van benne egy kicsi az Audi A6-ból – de egységes benyomást kelt és úgy tűnik, hosszabb távra tervez ezzel a frontkialakítással és az egész formavilággal a ©koda. Markáns élek, határozott felületek – egy potenciális flottaautónak ennél nem kell feltétlenül sokkal izgalmasabbnak lennie, de azért a márka szerintem túl óvatos.

Határozott élek, nagy felületek. A szerző fotói (képgaléria)

Az Octavia mindig is tágas és kényelmes autó volt, most erre rátettek egy lapáttal. Négy 190 centis ember minden gond nélkül és hosszabb távon is utazhat az autóval, el fognak férni. És lesz hely az úti holminak is, az 590 literes befogadóképességű, óriási nyílású, jól pakolható csomagtér igazán elismerésre méltó – ez az osztva dönthetős hátsó üléssor előrehajtogatásával 1580 literig bővíthető. Sok praktikus rakodóhely és számos apró figyelmesség várja az utastérben az Octaviával autózókat. És korrekt minőség: az Elegance felszereltségű tesztautóban nagyon tetszett az ajtókilincsnél induló, hátrafelé csökkenő szélességű, krómhatású betét, a maga fonom sávozásával nagyon kellemes meglepetés volt és szépen oldotta a máskülönben nem túl mozgalmas belső színvilágot.

Határozott élek, nagy felületek. A szerző fotói (képgaléria)

A külső forma és a belső kialakítás persze ízlés kérdése, a motor már nem feltétlenül. Az általunk próbált modellben a 140 lóerős 1,4 literes TSI dolgozott kifogástalanul, kulturáltan, csendesen, de nagyon meggyőzően. Ezzel a motorral 8,4 másodperc alatt gyorsul százas tempóra a az 1256 kilogramm saját tömegű Octavia, végsebessége pedig 215 km/h.250 Nm-es maximális nyomatékát 1500 és 3500-as fordulatszám-tartományban produkálja, ami nagyon jó vezethetőséget kölcsönöz az autónak.

Mondjuk, hajnali egy órakor úgy keresztül lehet menni fél Szegeden, hogy 60-ra állítjuk a tempomatot, s így 1300-as fordulat mellett is szépen megmássza a kocsi a dorozsmai vasúti átjárót majd az Izabella hidat, és csak a Rókusi körúti körforgalomnál kell belefékezni. Mindeközben pillanatnyi fogyasztásmérő szépen beáll 3,6-3,7 literre, kivéve persze a két kaptatót, ahol átmenetileg 9 liter fölé is szalad. Nem feltétlenül használ ez a motornak, de ha kell, ezt is tudja.

Határozott élek, nagy felületek. A szerző fotói (képgaléria)

Ha már fogyasztás szóba került, az Octavia gyári étvágya országúton 4,6, vegyes üzemmódban 5,3 liter száz kilométerenként. A gyakorlatban 90-nél 1900-as fordulat mellett 4,5, 110-nél 5,8, 130 km/h tempónál, 2800-as fordulat mellett 6,8 liter mutat a pillanatnyi fogyasztásmérő. Ez utóbbi már nem feltétlenül kategóriarekord, de korrektnek mondható. A fogyasztást egyébként egy jól sikerült, időben és szinte észrevétlenül reagáló start/stop rendszer segíti, s a piros lámpánál vagy forgalmi akadálynál leállított motor a tengelykapcsoló-pedál benyomására azonnal újraindul.

Az Octavia jó vezethető, felfüggesztése is telitalálat, a sebességfüggő szervőkormány korrekt visszajelzést ad. Az autó egyenesfutása, kanyarstabilitása méltó kategóriájához, forszírozott tempójú körforgalomban időben avatkozik be a menetstabilizáló rendszer, de nem túl korán, azaz enged egy kis gumihangot, ha a sofőr úgy akarja. Mindeközben teljesen kiszámítható és szépen íven tartható az Octavia.

Határozott élek, nagy felületek. A szerző fotói (képgaléria)

A méret tekintetében mindig is kategóriahatárokat feszegető Octavia sikerének egyik titka a jó ár/érték arány. 2004-es tesztünket itt, a 2007-es sportosat itt nézhetik meg, de volt egy tartós is, amit szintén elolvashat. Az árra most is figyelt a márka, a valamivel 4 millió forint alatti indulóár tényleg nem sok a 86 lóerős 1.2 TSI motorral szerelt Octaviáért. Ezzel 12 másodperces százas gyorsulást és 181 km/h végsebességet tud az autó. Dízelbe kicsivel 5 millió forint alatt ülhetünk. Az ár/érték arány mellett szól, hogy szériában 7 légzsákkal, menetstabilizáló elektronikával, klímával, első elektromos ablakokkal és tükörállítással, CD-s rádióval és USB-bemenettel és sok más egyébbel szerelik a modellt.

Sok minden ott van az alapban, de a teljesíthető kívánságlista is igen hosszú. Csak néhány példa: LED-es nappali fény, illetve hátsó lámpa, normál, sport, eco vezetési stílus választás, hátsó ülésfűtés, 8 colos navigáció, adaptív tempomat, automata távfény, vészfékező baleset-megelőző rendszer, táblafelismerés, sávtartás, fáradságérzékelés, parkolóautomatika, okoskulcs, okostelefon-kompatibilis multimédia.

Határozott élek, nagy felületek. A szerző fotói (képgaléria)

Az általunk próbált, 5,4 millió forintba kerülő modell az Elegance felszereltségen túl teljes értékű pótkereket, ülésfűtést, parkolóradart és telefon-előkészítést is tartalmazott, s akárhogy is nézem, nem nagyon találok olyan tételt, amit hiányoltam volna belőle.

Olvasóink írták

  • 7. kormoska 2013. március 22. 12:57
    „Kívülről:Unalmasan modern,németes,kissé jellegtelen de kétségkívül minőségi munka.
    Belülről:Tágas,jól beosztású,egyszerű kezelhetőségű,nagy csomagterű.
    Több a jó tulajdonsága mint a hátránya,szóval összességében ideális családi kocsi lenne.
    Még az árával sem szálltak el(a rapiddal ellentétben)de újonnan a legtöbb családnak igy is elérhetetlen....:-(”
  • 6. szegedi07 2013. március 21. 21:28
    „Én a gömbölyded formákat szeretem, ezért megtartom a 2002-es Elegance Octaviamat. Szuper jó!”
  • 5. titokban 2013. március 21. 18:16
    „Nagyon jó kocsi minden szempontból. Főleg valamelyik dízel motorral!”
  • 4. lukrecia 2013. március 21. 16:31
    „2. Akkor meg nem ulhettel Skoda Oktaviaban. Valoban az egyik legjobb auto jelenleg a piacon ar/ertek aranyban is.
    talan a meretet mostmar nem novelni , hanem csokkenteni kellene”
  • 3. deszkás 2013. március 21. 15:58
    „Ennyi zséért mit akarsz? Láttam én a Kovács autónál kinyúvadt A 6 bömöst .”
  • 2. Bikisunáj 2013. március 21. 15:34
    „1. Favre 2013.03.21. 11:18
    végre egy rendes jármű!
    skoda=autó

    Azért ez túlzás. Nem gondolnám, hogy itt kezdődik az autó... :D”
  • 1. Favre 2013. március 21. 11:18
    „végre egy rendes jármű!
    skoda=autó”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csaknem 400 ezer autót kénytelen visszahívni a Volkswagen Kínában

A német vállalat több mint 384 ezer, 2008 decembere és 2013 márciusa között gyártott gépjárművet hív… Tovább olvasom