Délmagyar logó

2016. 10. 01. szombat - Malvin 11°C | 24°C

Húsz éves lett a magyar gyártású Opel Astra - galériával

20 esztendeje, március 13-án gördült le az első Opel Astra a szentgotthárdi gyártósorról, volánjánál Antall József miniszterelnökkel. Az eseményen ott volt a Délmagyarország is.
A General Motors a 80-as évek végén európai leányvállalatának, az Opelnek a motorgyártó kapacitását kívánta bővíteni és tudatosan Közép-Európában keresett megfelelő helyet – alacsonyabb gyártási költségek versenyelőnyt jelentettek. A befutó Magyarország, s azon belül Szentgotthárd lett, a projekt pedig kibővült egy – elsősorban a hazai piacra dolgozó – személyautógyárral.

Az első magyar Astra Szentgotthárdon
Az első magyar Astra Szentgotthárdon

A megállapodást 1990 júliusában írta alá a magyar kormány és az Opel. Ősszel a Budapesti Nemzetközi Vásár egyik igazi attrakciója volt, hogy ott hivatalos kiállítóként megjelent a márka. Történelmi pillanata volt, amikor 1992 március 13-án – alig több mint másfél évvel a nagy bejelentése után – Antall József miniszterelnökkel a volán mögött – legördült a szalagról az első magyar autó, az Opel Astra.

Lapunk címoldalon tudósított az eseményről
Lapunk címoldalon tudósított az eseményről

Induláskor hét és fél percenként készült el egy Astra. Szentgotthárdon 1992 és 1999 között 80 ezer 835 Opel Astra és 4404 Vectra hagyta el a gyártósort. Azóta motorokat és hengerfejeket gyártanak a különböző Opel modellekhez, az előbbiekből már közel hétmillió, az utóbbiból több, mint ötmillió készült.

A legelső modellt a budapesti Közlekedési Múzeumnak ajándékozta a márka. Ebbe az Antall József vezette autóba újra életet leheltek, így az március 12-én útra kel. Az első, eddig mindössze 18 kilométert futó Astra, az 1,6-os, 75 lóerős alapverzió hazalátogat. Budapestről Szentgotthárdra gurul, hogy március 13-án, azaz 20 éves születésnapján a gyár udvarán álló másik korabeli példánnyal és persze az újságírókkal és az Opel dolgozóival randevúzzon.

Jó karban a 20 éves Opel Astra. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Mi Szegeden kerestünk egy 1992-es Astrát, s találtunk is jó állapotút az Algyői úti márkakereskedésben. A bordó autó szépen tartja magát, 340 ezres irányára is jelzi, hogy egy átlagosnál jobban karban tartott autóról van szó, nem látszik meg rajta a 20 év. Órája 160 ezer kilométert mutat, az üléshuzat is korrekt.

Százezrek
Sportos kollégánk ma is hajt egy 18 éves példányt, a család második autójában – félprofi osztrák labdarúgó pályafutásának köszönhetően – már több, mint 360 ezer kilométer van, de még mindig első pöccre indul. Nem adja el, mert csak aprópénzt kapna érte, annyit meg neki is megér.

Olvasóink írták

  • 5. Bendegúz007 2012. március 12. 18:24
    „Nekem is ilyen van 1994-es évjáratú,szerintem egyik legjobb népautója volt annak a kornak,és még most is állja a sarat.”
  • 4. IncontinentiaButtocks 2012. március 12. 16:43
    „Nekem is volt egy, imádtam. Megbízható, masszív verda.”
  • 3. racionalitás? 2012. március 12. 15:33
    „ha jól emlékszem 1 misi volt az alapár....”
  • 2. ImuHUN 2012. március 12. 14:51
    „sose kop el :)”
  • 1. vélemény 2012. március 12. 11:41
    „Az Opel is a "Mi autónk" :)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy osztállyal feljebb lépett az új BMW 3-as

Több szempontból is közelít az 5-öshöz az új 3-as BMW, méretben, technikai felszereltségben sem nagyon marad el a sorozat a korábbi nagytestvértől. Tovább olvasom