Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Hyundai ix35: minden úton otthon

Zsúfolt piacra érkezik a Hyundai ix35, de jók az esélyei az ár/értékarányban versenyképes, karakteres ugyanakkor barátságos autónak, amelyet a szlovákiai Zsolnán gyártanak.

Egy szabadidő-terepjáró, amelyről márkajelzés nélkül nem nagyon mondta volna meg a szakma, hogy mely gyártóé, csak azt, hogy egyben van, kompakt, szemrevaló, vagyis teljesíti kategóriája elvárásait. Az ix35 emberközeli, s amúgy sem gurul hozzánk messziről, csak innen, Szlovákiából. A Ceed után még egy ok a szomorkodásra, hogy nem nálunk épült fel a Kia gyára, hanem Zsolnán.

A forma nekem nagyon bejön, a sok határozott él karakteressé teszi az autót, nem olyan, mint a kopott szappan. Jók az arányai, nem akar nagyobbnak látszani, mint amekkora, 440 centiméteres hosszával városban is kitűnően navigálható és parkolható. Belül is minden rendben van, igényesen a burkolatok, könnyen megtalálható a kulcsnélküli indítás gombja, áttekinthető a műszerfal, tetszetős az ezüstöt csak jó ízléssel adagoló középkonzol.

Karakteresw forma, kompakt építés.   Fotók: Kovács András
Karakteres forma, kompakt építés.
Fotók: Kovács András

A meglepetés a tolatókamera visszajelzője – én tesztautóban ezzel a megoldással még nem találkoztam – a belső visszapillantó tükör baloldali harmadára vetíti a hátsó képet és a segédvonalakat. Jó ötlet, ugyanis hátramenetben jellemzően oda (is) nézünk.

Tolatokamera a belső tükörben.
Tolatokamera a belső tükörben.

Hobbiterepjáróként ismert ez a szegmens, ám a Hyundai négykerékmeghajtású változata ennél azért valamivel többet tud, ha letérünk vele az aszfaltról. Le is tértünk, s tettük ezt Szegedi Borfesztivál induló hétvégéjén, azaz az esős évszak kellős közepén. Első utunk a Sárgára, majd feljebb, a Tápé végéhez vezetett, s a combközépig érő fűvel borított töltésoldalon próbára is tettük a terepen. A Hyundai szépen állta a sarat, pontosabban itt még csak a füvet, kellő magasságba fel is kapaszkodott a töltésoldalba, s hogy nem jutott a csúcsra, az nem a meredekségnek, hanem a vizes fűnek köszönhető. Hátramenetben egy kicsit magasabbra mászott, s visszafelé kitűnően vizsgázott a lejtmenetasszisztens: szép lassan levitte az autót a töltés aljáig. (Van hegymeneti elindulást segítő rendszer is.)

Töltésjárás, csak a vizes fű az akadály.
Töltésjárás, csak a vizes fű az akadály.

A pocsék időjárást kihasználva elgurultunk az M43-as Tisza híd építkezésére, s minden úton otthon volt az ix35. Aszfalton, billencsek által tömörített zúzalékon, felázott homokon, tekintélyes kiterjedésű tócsákkal borított feltáróúton. Lehetett vele sietni is, de nem akartunk, hogy maradandó nyomot hagyjon a kirándulás. Nem is hagyott a későbbi temérdek eső pedig mindent letakarított, s az algyői gázmező aszfaltútjának tócsái kellő sebesség mellett tökéletes alsómosással is szolgáltak.

A jó közérzethez hozzájárult, hogy egy rendesen „felszerszámozott" autó volt a tesztmodell, a csúcsmotor, a 184 lóerős kétliteres turbódízel egy hatsebességes automata váltóval dolgozott együtt – dicséretesen harmonikusan. A 392 Nm-es nyomaték már 1800-as fordulattól jelentkezik, a százas  gyorsulás 10,1 másodperc, a végsebesség 195 km/h. Ezt nem, de a 160-as sztrádatempót kipróbáltuk, s akkor még minden rendben volt. Több meg nem nagyon kell, ha pénztárcakímélően szeretnénk autózni. Ebben egyébként partner a Hyundai, városon kívül nyugodt lábbal hat literrel és beéri, s vegyes fogyasztásra is csupán 7,1 liter gázolajat ad meg a gyár, ami egy ilyen magas építésű, nagyteljesítményű, összkereskes, automataváltós géptől egészen korrekt.

Nem az Hyndai kicsi, a híd a nagy, a képhiba meg esőcseppek a lencsén.
Nem az Hyundai kicsi, a híd a nagy, a képhiba meg néhány esőcsepp a lencsén.

Az automata természetesen kézzel is kapcsolható és bolondbiztos, ha úgy lassulunk, hogy nem pöccintjük vissza az előválasztó kart, megteszi helyettünk az elektronika. Ha pedig hatodikban nyomunk neki egy kövér gázt, gondolkodás nélkül visszateszi harmadikba, s ereszti leszabályozási fordulatig, s ott is tartja szűk két másodpercig, csak utána kapcsolja a következő fokozatot.

Ren a középkonzolon.
Rend a középkonzolon.
Az autó egyenesfutása, kanyarstabilitása aszfalton és terepen egyaránt jó, talán a menetstabilizáló az, ami óvatosra hangolt és túl hamar avatkozik közbe. A Hyundai úgy gondolta, jobb a békesség, s ne egy magasépítésű utóval teszteljük a maximális kanyarsebességet. Aki durvulni akar, persze megteheti, ha kikapcsolja a menetstabilizáló rendszert, de ez már csak nagykorú vagy szülői felügyelet mellett ajánlott.

Az nem kérdés, hogy óriási a verseny abban a szegmensben, ahol a Hyundai ix35 piacot próbál szerezni, s az is egyértelmű, hogy elsősorban a Qashqai sikereit szeretné megtépázni. A Hovány-csoportnál ezzel nincs is nagy probléma, a Nissan is ott van a palettájukon, de a szakma kíváncsian várja a részeredményeket.

A döntő az ár értékarány, ugyanakkor érdekes az a megközelítés, hogy nem minden áron. Nevezetesen: a négyféle felszereltségi szint között nincs egyetlen különbség sem, ami a biztonsági tételeket illeti – és ez nagyon szimpatikus. Már az alap, a Life szint is megkapja az állítható elektromos szervokormányt, a hat légzsákot, az ABS-t, a menetstabilizáló rendszert, a borulásgátlót, a lejtmenetvezérlőt és a visszagurulásgátlót, a biztonsági zárrendszert és az aktív fejtámlákat. Persze a lista nem teljes, mint ahogy a szériában szerelt esztétikai és kényelmi extrák sorolásában sem kezdünk bele.

Hyundai ix35. Fotó: Kovács András (galéria)

A Hyundai ix35 alapára a 163 lóerős – minimálnak korántsem nevezhető – teljesítményű, kétliteres benzines motorral, 5,6 millió forint, négykerékhajtással most egymillióval több. (Nyáron érkezik az 1.6-os benzines és az 1.7-es dízel is, az előbbinek várhatóan négyessel kezdődik majd az ára.) A kisebb, 136 lóerős dízelbe 6,4 millió forintért ülhet a vásárló. Az általunk próbált modell most 8,1 millió, de ebben a panoráma tetőablakon kívül gyakorlatilag már minden földi jó benne van, ha jól emlékszem, csupán egyetlen „vak" gombot sikerült felfedezni.

Olvasóink írták

  • 8. alak 2010. május 26. 10:29
    „Pofás kis terepjáró csak a töltésre nemtud felmenni, gondolom egy vizesebb úton elakad, amugy minden rendbe vele, minek az ilyen?”
  • 7. sevenof9 2010. május 22. 14:38
    „a korai autok igencsak szorongatjak a nemet es amerikai tokoket, a japanok meg lassan kiirjak magukat. de ok is lesznek nagyfiuk es utana jon a slendriansag.
    nekem ketto kiam is van,de meg a regiek. eddig semmi bajom veluk. mig a haverom az audi A8-ara tobbezer dollart koltott mar...”
  • 6. Kudara 2010. május 21. 20:41
    „Jah, mielőtt "megtámadna" valaki: nem csak a modell arcjátéka miatt mondom, hogy jó lett a reklám, de azért na, le a kalappal előtte. :)”
  • 5. Kudara 2010. május 21. 20:36
    „Most nem akarom DM-t megint leírni, de ezt az autót már március óta reklámozzák a tv-ben és még csak most jelenik meg róla cikk??? Na mindegy.
    A reklámja nagyon jó lett, a modell csaj csodálatosan választja ketté az ész és szív "gondolkodását" a reklámban. Csak az a kellemetlen, hogy a magyarok totál megvágták a reklámot és egy csomó minden kimaradt belőle. Akit érdekel, itt a teljes reklám (angolul):
    http://www.youtube.com/watch?v=wiIWQ8Y0pK0&playnext_from=TL&videos=ubqYNmjTQfY”
  • 4. sevenof9 2010. május 21. 15:15
    „a Kia es a Hyundai olyan,mint a VW, Audi, Seat...ugyanazt a szart aruljak csak mas neven.”
  • 3. airwaves 2010. május 21. 10:48
    „" A Ceed után még egy ok a szomorkodásra, hogy nem nálunk épült fel a Kia gyára, hanem Zsolnán."
    Ez nem HYUNDAI?”
  • 2. geza 2010. május 21. 08:17
    „A megengedett sebesség nem 130 km/h az autópályán???
    "Ezt nem, de a 160-as sztrádatempót kipróbáltuk"”
  • 1. KolompárRómeó 2010. május 20. 07:55
    „(X)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Álruhás betonkeverő, avagy Tűz van, babám!

ZIL-re szerelt sugárhajtóműves autójuk is van a szegedi tűzoltóknak, nem is fapados: turbóreaktív, a sugárhajtóművet fordítható extrával szállították még a 70-es évek elején. Tovább olvasom