Délmagyar logó

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 1°C | 8°C

Isuzu: a megbízható mindenes Japánból

Elnyűhetetlen dízelmotorokkal, erős alvázzal és kategóriájának legkisebb fordulókörével büszkélkedhet az Isuzu – ez utóbbi nem csak a városi terítőjáratnál jelent előnyt.
Tudta, hogy a világ legnagyobb teherautógyára az Isuzu? Mi sem. És azt, hogy a világ egyik legnagyobb dízelmotorgyártója ez a márka? Ezt sem tudtuk, de azért rémlik, hogy kb. két évtizeddel ezelőtt az első Opel Astrákban milyen jól muzsikáltak az 1,7 literes Isuzu dízelmotorok. Erről elég megkérdezni néhány őszebb hajú taxist – jóval félmillió kilométer felett is mentek még ezek a motorok.

Többet már nem kérdezünk, de azt tudta, hogy az Isuzu japán márka, és az autókat ott is gyártják? Mi sem, de most jól megjegyezzük. Az túlzás, hogy alaposan bevezetett márka lenne nálunk az Isuzu, még akkor is, ha a Pick-upját egy ideje már lehet kapni Szegeden. E kategória gyökerei egyébként 1963-ig nyúlnak vissza, és túl vannak már a hatmilliós értékesítési darabszámon. Most azonban beleerősítenek és alvázas teherautókat is kínálnak 3,5 tonnás össztömegig, de ha az ügyfél úgy parancsolja, 12 tonnáig is el tudnak menni. A 3,5 tonna azért fontos határ, mert addig nem kell használatarányos útdíjat fizetni, továbbá B-kategóriával is lehet vezetni az autót.

A szerző felvételei
A szerző felvételei

Az alvázas N-széria normál és szűkebb kabinmérettel is rendelhető – ez utóbbi azt jelenti, hogy kevésbé széles a fülke. Viszont fordulékonyabb az Isuzu, s így kategóriájának legkisebb fordulókörével büszkélkedhet, ami nem csak a városi terítőjáratnál jelent előnyt. Természetesen szimpla és dupla kabinnal is kérhet, az utóbbi két üléssorral akár hét személyes is lehet. Vagyis egy közepes kőművesbrigádot eljuttat A-ból B-be, s a platón még elfér néhány dolog a betonkeverő mellett. A teherbírással sem lehet gond, a C-keresztmetszetű, 6 milliméter vastag acélból készült alváz minden terhelést kibír.

A dízelmotor-választékban a 3 literes 120 és 150 lóerővel is rendelhető – 300, illetve 375 Nm maximális nyomatékkal. Ezt a csúcsot viszont 1600-tól 2800-as fordulatszámig tudja az Isuzu motorja. Komolyabb igénybevételhez ott az 5,2 literes 190 lóerős változat, már több mint félezer Nm-es nyomatékmaximummal.


Az autók hagyományos kézi és robotizált sebességváltóval is rendelhetők – utóbbi a jármű kigyorsításakor hidrodinamikus kuplungot használ, így kisebb az alkatrészek kopása. A passzív biztonságot vezető- és utasoldali légzsák fokozza, míg az aktívat az elektronikus stabilitás ellenőrzés, a csúszásgátló rendszer és a fékezési asszisztens -egyebek között.

A szerelést nagyban segíti az néhány mozdulattal könnyedén előrebillenthető fülke. Egészen pontosan: inkább az időszaki szervizelést, mert szerelgetni azért nem olyan sűrűn kell ezeket a dízelmotorokat – de a gondoskodást meghálálják.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az autós és a mobil parkolás

Két percen múlt a büntetése Ábrahám Zsoltnak, az ismert szegedi rádiós-autós újságírónak, aki mint… Tovább olvasom