Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

Isuzu D-Max: egy tankkal 1670 kilométer

Az országjáró túra addig tartott, amíg az induláskor tele tankolt, majd a hitelesítő által lezárt tartály ki nem ürült.
Csütötökön véget ért az Isuzu fogyasztási tesztkísérlet, mely keretében az autó a saját lábán ért el a kijelölt benzinkútra az 1300 km-es tesztút végén. Ez idő alatt hozzávetőlegesen 58 liter üzemanyagot fogyasztott a D-Max, mely alapján a tesztút során az átlagfogyasztás 4,5 l/100 km-re jött ki. Ezzel jócskán "alulmúlta" a gyár által kiadott 7,4 literes vegyes fogyasztási adatot - igaz, az országút is több volt. A teljes gázolajmennyiség elfogyasztásával körülbelül 1670 km-t tudott volna megtenni az autó. A D-Max átlagos haladási sebessége, az egész utat figyelembe véve 50 km/h-ra jött ki.

Korábban írtuk:

Különleges esemény egyik állomásának lehettek szemtanúi azok, akik szerdán részt vettek a szegedi Isuzu márkakereskedésben tartott sajtótájékoztatón. Itt ismertették azt a fogyasztási tesztkísérletet, melyhez hasonlót Magyarországon először szerveztek. A teszt február 26-27-28.-án zajlott, ennek keretében a lehető legtöbb kilométert kell megtennie egy új Isuzu D-Max-nak egy tank üzemanyaggal.

A teszt célja bemutatni az új Isuzu D-Max tudását, 2,5 literes 163 lóerős dízel motorjának előnyeit. A mai világban nagy hangsúly helyeződik az autók fogyasztására. A hivatalos gyári adatok természetesen laboratóriumi körülmények között mért eredmények, így távol állnak a valóságtól. Jelen teszt valós életkörülmények között zajlott, gyári autókkal. Hivatalosságát Sebestyén István a Magyar Rekordok regisztrátora ellenőrzi.

A takarékos Isuzu Szegeden. A szerző felvétele
A takarékos Isuzu Szegeden.
A szerző felvétele

A Budapestről induló tesztkörút Győrön, Szombathelyen, Barcson, Pécsen és Baján keresztül február 27-én ért Szegedre az Isuzu C-Mobil telephelyére, majd folytatta útját Debrecen felé. A túra addig tartott, amíg az induláskor tele tankolt, majd a hitelesítő által lezárt tartály ki nem ürült. Az útvonalat úgy alakították ki, hogy az teljes egészében megfeleljen a vegyes használat követelményeinek. A sofőrtől nagy koncentrációt igényelt az út, hiszen ügyelni kellett a megfelelő fordulatszámra és a tempóra. Szegedig egyébként 75 km/h volt az átlagsebessége a tesztben résztvevő D-Maxnak.

Mivel ez az első ilyen jellegű vállalkozás Magyarországon, így a jövőbeli próbálkozóknak az itt felállított eredményt kell majd megdönteni. A mostani tesztben remélhetőleg alá tudnak menni a gyári 7,4 literes (vegyes használati) adatnak.

A 2013. márciusában Saharun rallyn is megmérettetik a D-Max. A volán mögött Kőváry Barna próbálja majd kihozni a maximumot, a terep gumikat leszámítva, teljesen gyári autóból.

Olvasóink írták

  • 2. deszkás 2013. március 04. 12:11
    „4.5 l/100- 163 Le-2.5 l-es motor-Kőváry Barna. Így az egész egy nagy kamu.”
  • 1. rózsakert 2013. március 04. 08:41
    „A D-Max átlagos haladási sebessége, az egész utat figyelembe véve 50 km/h-ra jött ki.
    ...hát???????

    ha a mazda bt 50 GT felszereltségét veri és sokkal olcsóbb-érdekes lehet ----az is tud jól fogyasztani....de 140-nél halkabb,mint 75km-nél....ja és egy ekkora motor normál temponál azaz 90-nél azért inkább lesz 9-10 körül szerintem...sok pick up-pal volt már dolgom és tapasztalatom.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

13 százalékal nőtt tavaly a Mercedes-értékesítés

A Mercedes-Benz Hungária Kft. tavalyi 2264 járművet értékesített, ebből 1235 személygépkocsit, ami 13%-os növekedés. Tovább olvasom