Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Itt a Mercedes új E-osztály, kipróbáltuk: tényleg hat

Tesztelhettük a hét esztendővel az előző generáció után érkező az új Mercedes E-osztályt. Meggyőző volt, kényelmes, biztonságos, takarékos, nyomatékos – a nyugodt erő, ami tényleg hat.
Ha egyetlen autóra kellene leszűkíteni a Mercedest, akkor az az E-osztály, ez a méret áll jól a csillagos márkának, ebből volt a legendás álló- és fekvőlámpás változat is, noha a modellsorozatot csak 1993 óta nevezik E-osztálynak. 1995-ben azután jött a kerek lámpás, a világba kíváncsian tekintő négy szem, az akkor még létező Szegedi Nemzetközi Vásáron ismerkedett meg vele a nagyérdemű. 2002-ben döntöttek és alakítottak a szemeken, ebből az elődből 1,3 millió darabot értékesített a márka.

Most itt az új E-osztály, a modellváltásnál ezúttal sem kapkodott a Mercedes: a hét éves ciklus pedig jótékonyan hat az értéktartásra. És megint nagyot húzott a márka, miközben egyes autóknak lassan már a szélvédőig ér a fényszórója, a Mercedes nem szállt be a hosszúsági versenybe, viszont megosztotta az egyébként normális méretű, a mai divatnak megfelelő formát – szögletesítette a négy szemet. És nem csak azt, az egész autót is, amelyen több a karakteres él, miközben harmonikus a végeredmény. Igaz, a trendi, határozottan emelkedő övvonal miatt a hátsó ülésen utazók kilátása romlott valamelyest – ezt egy háromgyermekes családanya szóvá is tette.

A nyugodt erő. Fotó: Kovács András (galéria)

A belső természetesen igényes, itt-ott formabontó és bátor megoldásokkal: a középkonzol például mintha több részből állna össze: képernyő, szellőzőrács, zene, és egyéb kezelőfelület – az utóbbi alul, nagyon elegánsan, kissé besüllyesztve.

A tesztelt – Pappas Auto által rendelkezésre bocsátott – modellben a 2143 köbcentis soros négyhengeres turbódízel csendben tette a dolgát. A kis- és nagynyomású turbóval szerelt, 250 CDI névre hallgató 204 lóerős motor nyomatéka pontosan félezer Nm, s ez már 1600-as fordulattól kezdve a vezető rendelkezésére áll. Ezzel 8,2 másodperc alatt gyorsul százra az automata váltóval szerelt bő 17 mázsás E-osztály, végsebessége pedig 239 km/h.

A kocsi kombinált fogyasztása hat liter körül van, ám országúton 90-es tempónál 1600-as – azaz már nyomatékmaximumot jelentő – fordulatszámnál a fedélzeti számítógép szerint öt liternél is kevesebbel beéri. Hatótávolsága így szériában meghaladja az 1200 kilométert, az általunk próbált, extraként 80 literes üzemanyagtartály pedig még hozzátesz 400-at. 130-as sztrádatempónál alig lépi túl a fogyasztás a hét litert, ami nagyon barátságos érték, mint ahogy a 160 grammos CO2-kibocsátás is.

Igényes belső, tagolt középkonzol. Fotó: Kovács András (galéria)

Az autó nagyon jól vezethető, a futómű hangolása eltalált kompromisszum a sportos és a kényelmes között – közelebb az utóbbihoz. Futómű-vagy motorzaj nem szűrődik be a jól szigetelt utastérbe, a kormány megfelelő visszajelzést ad a vezetőnek. Mi több, az opciós Direktkormányzás oldalszélben észrevétlenül be is segít a sofőrnek.

Kényelemben és biztonságban is óriási lépett előre az új E-osztály. Alapfelszereltséghez tartozik például az Éberségfigyelő Rendszer, amely több mint 70 paraméter alapján értékeli a vezető viselkedését, s idejében figyelmezteti a fáradtságra. Szintén világújdonság, s a tesztelt modell extralistáján is szerepelt az Adaptív Fényszóróasszisztens, ami automatikusan igazítja a fényszórók hatótávolságát az autó előtt haladó, vagy a szembe jövő járművek távolságához.

Hátulnézet. Fotó: Kovács András (galéria)

Belépő az E-klubba

Az új E-osztály benzines belépőmodellje az 1,8 literes, 184 lóerős változat, 11,7 millióért, dízelből a 220 CDI az alap, 12,2 millió forintért – természetesen mindkettő temérdek kényelmi és biztonsági extrával szériában. Az általunk próbált 250 CDI alapára 13,4 millió forint, amit bő hárommillióval emel – egyebek között – az opciós szuper keréktárcsa, a direktkormányzás, a parkolássegítő, az 5 fokozatú automata váltó, az EU-5 emissziós norma, a 3 zónás klíma és az intelligens világítási rendszer.

Olvasóink írták

  • 6. sz 2009. április 23. 00:24
    „Kedves Logaritmus!
    "A másik amin jókat nevetek, az a Mercedes "kanyarkövető" fényszóró megoldása ami abból áll, hogy ha jobbra tekerem a kormányt akkor a jobb első ködlámpa gyullad fel, ha balra akkor a bal első. Vicces látványt nyújt a hídról jobbra kanyarodó 20 milliós ML Merci terepjárók primitív "kanyarkövető" technikája. :D"

    Ezt hívják "kiegészítő kanyarfénynek".Tényleg tök vicces amikor egy kivilágítatlan faluban bekanyarodás közben nem ütik el a részeget...

    "...az Adaptív Fényszóróasszisztens, ami automatikusan igazítja a fényszórók hatótávolságát az autó előtt haladó, vagy a szembe jövő járművek távolságához."
    Ez egy teljesen más rendszer.Semmi köze az általad említett megoldáshoz.
    Szerintem maradj a politikánál.”
  • 5. Zs 2009. április 22. 20:06
    „De nem kevés beavatkozást a 6-10.000-...Ft/órás SZAK(MÁRKA)szervizek képtelenek elvégezni és elviszik egy "sufniszervízbe", ahol mondjuk 2700Ft/óráért meg is csinálják...
    Úgyhogy én konkrétan nem esek már hasra a szervizkönyvi bélyegzőktől, mert azt annyit és olyat csinálnak esetenként, amilyet a vevő kíván - a hitelessége oda már rég (a garanciális feltételül szabás meg egy nagy pofátlanság csak).
    Nekem is volt új autóm is (több is), szakszervizeltettem is egy ideig, de vannak nagatív tapasztalataim rendesen, amik a szervizek bénaságáről szólnak. No, meg azóta lettek belső ismerősök is - nem javítják a kialakult képet, sőt!
    Nem tudom, hogy ez a jelenség valami hazai specialitás-e, de van "sufniszervizes" cimbora, akihez rendszeresen hordanak kicsit komolyabb elektronikai, stb. betegségű darabokat, de csak aztán derült ki számára is, hogy pl. egy komfortelektronikai egységet megjavít pl. 15eFt-ért és a SZAK(MÁRKA)szervíz lazán továbbszámlázza bőven 100eFt fölött csere szövegezéssel (sosem fogod azt megbontani!)

    Egy értelmes "sufniszervíz", ha a szervízkönyv szerinti periodusokban előírt tennivalókat elvégzi (gyári anyaggal!!), akkor kb 1/3-val olcsóbban lehet szervizeltetni egy járgányt.”
  • 4. sevenof9 2009. április 22. 20:01
    „az ujsagiro meg sem emlitette a kipufogoban rejlo,sokkal erdekesebb technikat. sajnos nem vagyok 100%-ban kepben,hogy adblue-s scr vagy LNT van benne,de dpf mindenkepp. elkepeszto,hogy mit hozott ossze a merci a Euro VI erdekeben. le a kalappal!”
  • 3. Virtuozo 2009. április 22. 19:08
    „bespin: a kérdés jó, és sajnos a válasz sejthető. Akinek van arra pénze, hogy megvegyen egy ilyen autót újonnan, és használja mondjuk 5 évig, annak valószínűleg nem kell spórolnia az olyan szervizelésen / karbantartáson, ami egy ilyen autónak jár. Az 5 év letelte után aztán (hatalmas értékcsökkenést követően) megveszi valaki, akinek már nincs olyan sok pénze, h kellően gondoskodjon az autóról, és sufniszervizben bütykölgeti. Ugyanezek a stációk következnek az autó 10 és 15 éves korában is, de már halmozottan (minek költsek 1 milliót egy 2 milliót érő 15 éves autó szervizeltetésére?), és 20 évesen az autó már nem sokkal ér többet, mint hasonló korú, de nála alacsonyabb presztízsű társai, és az elmaradt karbantartásnak köszönhetően már a minősége sem olyan, mint amit elvárna az ember egy Mercedestől.
    Még mielőtt bárki megvádolna: nem vagyok Mercedes-fan, sem kereskedő, egyszerűen csak leírtam egy általános problémát ami az ilyen típusú / kategóriájú autók életének a sajátja.”
  • 2. bespin 2009. április 22. 14:58
    „Logaritmus, ezt az kanyaros "extrát" már a Fabia II. vagy a Bravo II. is tudja és nem kerül tízen...miskába!
    A Merci motorok azért nem rosszak.
    A kérdés, hogy a mai Mercik 20 év múlva hol lesznek, mert egy W126 vagy 124 húszévesen még tüzes és szép paripa!”
  • 1. Logaritmus 2009. április 22. 14:49
    „A hátsó lámpája 100% Hyunday.
    A másik amin jókat nevetek, az a Mercedes "kanyarkövető" fényszóró megoldása ami abból áll, hogy ha jobbra tekerem a kormányt akkor a jobb első ködlámpa gyullad fel, ha balra akkor a bal első. Vicces látványt nyújt a hídról jobbra kanyarodó 20 milliós ML Merci terepjárók primitív "kanyarkövető" technikája. :D”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Több mint húszezer járművét hívja vissza javításra a Volvo

Az autógyár szóvivője szerint az érintett járművek hűtőrendszerének hibája akár rövidzárlatot is… Tovább olvasom