Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Itthon is bemutatkozott az új BMW 1-es

A hétvégén a hazai márkakereskedésekben is bemutatkozott az új BMW 1-es, amely második generációjában is osztálya egyetlen hátsókerék-hajtású modellje, s ahol maradt az innovatív technika és a prémium minőség.

Az új BMW 1-es ötajtós modellként, ferdehátú karosszériával mutatkozott be. Első ízben kizárólag az új BMW TwinPower Turbo technikájával működő benzines és dízel erőforrások vannak a palettán; a benzinmotorok új generációja 100 kW/136 LE (BMW 116i), illetve a 125 kW/170 LE (BMW 118i) teljesítményű és egyaránt 1,6 literes.

A továbbfejlesztett kétliteres dízelmotorok 85 kW/116 LE (BMW 116d), 105 kW/143 LE (BMW 118d), valamint 135 kW/184 LE (BMW 120d) teljesítményűek. De már előkészületben a modellpaletta bővítéseként az EfficientDynamics Edition változat, 1,6 literes dízelmotorral (85 kW/116 LE), illetve gazdaságosságnövelő műszaki megoldásokkal, az EU-tesztcikluson mért 99 g/km széndioxid-kibocsátással.


A BMW 1-es szegmense egyetlen modellje, amely extrafelszerelésként nyolcfokozatú automata sebességváltóval is rendelhető. Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Automatic Start Stop Function) manuális és automata sebességváltóhoz egyaránt rendelkezésre áll - a szériafelszereltséget bővíti az „élménykapcsolóval“ aktiválható „ECO PRO“ üzemmód.

A hátsókerék-hajtás, a hosszirányban beépített motorok, az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlás és az igényes futómű-technika eredményeképpen optimális kényelem és irányíthatóság jellemzi az autót.  A két helyen ágyazott lengőkarral és rugóstaggal kialakított első, illetve ötkaros hátsó kerékfelfüggesztéssel szerelt futómű pontos.  Extrafelszerelésként változó sportkormányzás (Variable Sport Steering) rendelhető, de már alapkivitelben dinamikus menetstabilizáló (DSC), dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) és elektronikus differenciálzár jár az autóhoz.


Elődjéhez képest a BMW 1-es hosszúsága 85, tengelytávja 30, nyomtávja elöl 51 hátul 72 milliméterrel nőtt; a változatlan magasság mellett 17 milliméterrel plusz szélesség egyaránt megmutatkozik a belső térkínálatban és a sportosabb megjelenésben. A hátsó lábtér 21 milliméterrel, a csomagtartó térfogata pedig 30 literrel, összesen 360 literre növekedett.  A csomagtér a hátsó üléstámlák lehajtásával (opcióként 40:20:40 arányban osztva) 1200 literig bővíthető.

Mi mennyi?
A háromajtós modell alapára az 1,6 literes 122 lóerős belépőmotorral 6,5, míg a legkisebb dízel 7,4 millió forint. A „tető" természetesen az M Coupé, 16,9 millió forintért, de az már egy másik dimenzió.

A BMW 1-esnek az alsó-középkategóriában nagyon erősnek számít a kínálata az opcionális vezetői segédrendszerekből és a mobilitási szolgáltatásokból.  Fényszóró-asszisztens (High-beam Assistance), adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), parkoló-asszisztens (Parking Assistant), tolatókamera, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), fékező funkcióval kiegészített sebességszabályzó automatika, előzési tilalom jelző (No-passing Info), sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info). Magas színvonalú az internet-hozzáférés, az okostelefonok és külső zenei lejátszók bővített integrációja, a valós idejű közlekedési információ (Real-Time Traffic Information), a webrádió-vétel, illetve a Facebook és Twitter alkalmazás is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Dacia sem fogy: csökkent az autóértékesítés Romániában

Visszaesett az új autók értékesítése Romániában: az európai autógyártók szövetségének(ACEA) adatai… Tovább olvasom