Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Janika mutatta be Szegeden a Peugeot RCZ-t

A Peugeot RCZ olyan, mint egy koncepcióautó, ám ez már kész, s menet közben nem veszített bátorságából a márka. Azt mondják: életstílus-autó – a hétvégén, Janikával Szegeden is bemutatkozott.

Kompromisszumot nem ismerő, újszerű formája, hatékony és környezetkímélő motorpalettája viheti sikerre az új modellt. 2007 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon a Peugeot bemutatott egy stílustanulmányt, amely senkit sem hagyott hidegen: ez volt a Peugeot 308 RCZ. Művészek és konstruktőrök fogtak össze, hogy a sorozatgyártást követően is mindent megadjon az új modell, amit a kiállítási darab ígért.

A fő cél persze az volt, hogy megőrizzék a koncepció formai értékeit, de azért akadtak további kihívások is a vezethetőség és a gyártási minőség területén. Úgy tervezték meg a 2+2 üléses kupét, hogy exkluzív, modern jármű legyen. Neve RCZ, különlegességét jelzi a márkán belül, hogy ez az első személyautó, amelynek típusjelzésében nem szerepel a középső nulla vagy dupla nulla.

Szegeden ifj. Tóth János mutatta be a Peugeot RCZ-t.
Szegeden ifj. Tóth János mutatta be a Peugeot RCZ-t. (Fotók: Németh Norbert)

A belépőmotor az 1.6 l THP, nyomatéka 275 Nm, teljesítménye 147 kW/200 LE. Dinamikusan gyorsít: 80-ról 120-ra ötödikben 6,5 másodperc; 0-ról 100-ra 7,5 másodperc alatt. Eközben a kombinált ciklus szerinti fogyasztás nem lépi túl a 6,9 litert, CO2-kibocsátása 165 g/km.

A másik 1.6-os közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor nyomatéka 240 Nm, teljesítménye 115 kW/156 LE, kombinált fogyasztása 6,7 liter, kibocsátása 155 g/km. Ugyanez a motor elérhető 6 fokozatú automata váltóval is, itt a vegyes fogyasztás 7,3 liter, a CO2-kibocsátás 168 g/km.

Peugeot nincs dízel nélkül, így RCZ sem: a 2.0 l HDi FAP 163 lóerős, maximális nyomatéka 340 Nm. Új generációs az égéskamra, változó geometriájú a kis tehetetlenségű turbófeltöltő, 2000 bar nyomású a befecskendező szivattyú és nyolcfuratosak a porlasztók. Ezekkel 5,3 litert fogyaszt, CO2-kibocsátása pedig 139 g/km.

Az RCZ biztonságát számos felszereltség segíti. Ilyen az ASR-rendszer, a dinamikus stabilitáskontroll (CDS), a blokkolásgátló (ABS), a kerekenkénti fékerőszabályozás, a vészfékrásegítés (EBA), a keréknyomás-ellenőrző. Az intelligens kipörgésgátló a klasszikushoz képest új funkcióval bővült, megkönnyítve a vezető számára az elindulást és a haladást jeges és havas úton. Az RCZ alapfelszerelése az emelkedőn való elindulást segítő rendszer – 3 százaléknál meredekebb emelkedőn két másodpercig őrzi meg a féknyomást. Természetesen hátramenetben is működik.

zazazza
Magabiztos az oroszlános embléma.

Újdonság az aktív hátsó spoiler, amely a menetsebességtől függően kétféle magasságba emelkedik ki, egyensúlyt teremtve a stabilitás és a fogyasztás között. A belépőmodell ára 7,8 millió forint, a csúcsváltozat ennél egymillióval kerül többe, míg dízelbe 8,6 millió forintért ülhetünk.

Janika az RCZ volánjánál.
Janika az RCZ volánjánál.
A Peugeot C-Mobil hétvégi tesztnapján részt vett ifj. Tóth János, Janika, a Peugeot-Total Hungária Rallye Team pilótája is. A hétszeres magyar ralibajnok 2006 után idén indult először a teljes magyar bajnokságban, akkor egy Peugeot 307 WRC volánja mögött versenyzett. Janika immáron nyolcadik bajnoki címéért szállhat versenybe csapatával.

Kérdésünkre válaszolva kiderült, a versenyzőnek tetszik a formatervezés, szerinte egyedülálló, és kategóriájában talán a legszebb modellt alkotta meg a Peugeot. A tesztautó manuális, 6 sebességes 2 literes dízelmotorral szerelt – ő a dízel motorokat előnyben részesíti. Az RCZ-ben különösen az tetszik neki, hogy már 1500-as fordulatnál is nyomatékos. Hangja gyönyörű, sportos, pont annyit enged belőle az utastérbe, amennyire szükség van egy sportautónál. Futóműve kicsit kemény, de rendkívül stabil – mondja. Magának második autónak tudná elképzelni, hétvégi kirándulásra, kikapcsolódásra tökéletes választásnak tartja.

 

Olvasóink írták

  • 5. Mignon 2010. szeptember 29. 16:18
    „Nekem, az autonal sokkal jobban tetszik a hatterben, a
    domaszeki Zöldfas templom.”
  • 4. Mike3 2010. szeptember 29. 13:36
    „szép! de elöl hajt?”
  • 3. gszlaszlo 2010. szeptember 28. 19:02
    „jó lenne, ha lenne végre egy olyan bácsi is a pezsónál (copyright jolsvai andrás), aki ért a váltókhoz és egy rendes, tartós sebességváltót belerak az oroszlános autókba. ez ugyanis manapság nem jellemzi a modellt sajnos. számos pezsós ismerősöm van, akik állandóan váltóhiba miatt járnak szervizbe.”
  • 2. ujpest111 2010. szeptember 28. 17:49
    „nem rossz......”
  • 1. gróf 2010. szeptember 28. 16:44
    „Népautó lesz!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új Ford Focus ST is ott lesz Párizsban

A Párizsi Autószalonon a Ford szenzációja a világpremierjét tartó Focus ST lesz, de bemutatkozik a hamarosan hazánkba is megérkező új Mondeo, valamint C-Max, és Grand C-Max is. Tovább olvasom