Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Jöhet az új Trabant

Elindult az új Trabant fejlesztése. A prototípust várhatóan a 2009-es őszi frankfurti autószalonon mutatják be. A várakozás nagy, a legtöbben azt javasolják, hogy az új Trabant ára 10 ezer euró körül legyen.

Tavaly hatalmas sikert aratott egy újgenerációs Trabant-tanulmány 1:10 arányú modellje a frankfurti szemlén. A miniatűrt készítő Herpa nevű vállalkozás közvélemény-kutatást is végzett a helyszínen és az interneten. A közel 14 ezer válaszadó 93 százaléka támogatta, hogy a tanulmányautóból szériamodell legyen. A legtöbben azt javasolták, hogy az új Trabant ára 10 ezer euró körül legyen.


Most megállapodás született az Individual Karosseriebau (IndiKar) nevű céggel a modell technikai fejlesztéséről – jelentette be a Herpa. A 100 főt, köztük 30 mérnököt foglalkoztató IndiKar speciális alkatrészeket és járműveket fejleszt, például páncélozott kocsikat politikusoknak.

A cég a 2009-re egy gazdaságos és innovatív Trabanttal akar előállni. A prototípus kifejlesztése után jöhet a sorozatgyártás, amelyhez további szakmai partnereket kell még találni – hangsúlyozta a Herpa szóvivője.

Az IndiKar telephelye egyébként az NDK népautójának szülőhelye, a szászországi Zwickau mellett van. A szászországi városban 1957-től kezdve nagyjából hárommillió Trabantot gyártottak. A termelés 1991-ben, Németország újraegyesítése után állt le. A keletnémet kultuszautónak azóta Zwickauban emlékművet is állítottak, amely a város jelképe lett.

Olvasóink írták

  • 5. seleron 2008. március 04. 11:22
    „Ha szerencséjük van nem járnak úgy mint az oroszok az új ladával. Amugy nem néz ki rosszul. Még a szín is baba. Ja remélem erre nem kell várni hat-hét évet mint a régiekre. De erről a volt kelet németek tudnának mesélni.”
  • 4. Nagy János Balázs 2008. február 15. 18:03
    „Nagyon cool-os nekem bejön és nem is ojan drága”
  • 3. hr 2008. február 14. 18:40
    „Magyarországon a "két betű, négy szám" rendszámcsere 1959 ig lezajlott. Előtte két betű és három szám szerepelt a rendszámokban, ami az autópark növekedése miatt kevésnek bizonyult. A 2/4 összeállítás a kilencvenes évek elejéig uralta az autókat és motorokat. Az új, ma is használatos rendszámok megjelenésükkor ormótlannak tűntek a kisebb régiekkel szemben.
    A régi rendszámok betűkiosztásánál elsődleges szempont, a közlekedő hovatartozásának jelezése volt.
    Az autókat nem csupán közlekedésbiztonsági szempontból ellenőrizte a rendőrség. Mellettük voltak a KPM* ellenőrei, akik fokozottan felügyelték a fuvarok jogosságát és a menetlevelet. Minden járműfajtának más menetlevele volt, melyet pontosan kellett vezetni. Mikor indult, óra, perc, hová és mit szállít. Üldözték a feketefuvart és a jogtalan igénybevételt. Jellemző hogy teherautóval 150 km távolság felett fel kellett keresni a területileg illetékes fuvarszervezőt, hogy a visszaútra is rakottan közlekedjen az autó. Volt ebben ráció, de óriási apparátussal és rugalmatlanul működött. A vállalati személyautók használatát is korlátozni kívánták. A hetvenes évek elején vezették be a "Szolgáltató" kategóriát amit fekete alapú rendszámmal jelöltek. Ekkor jelentek meg a vállalati személyautók oldalán a legalább 12 cm-es betűkkel írva a MUNKÁSSZÁLLÍTÁS, vagy pl. az ANYAGBESZERZÉS feliratok.
    Ezt idővel senki nem vette komolyan, a feliratok le is kerültek az autókról. A továbbiakban elegendő volt a forgalmi engedélybe jelezni, hogy milyen célra használhatják az autót. Ezt a sajátos fogócskát az egyéni és a vállalkozási érdekeltség megjelenése szüntette meg a nyolcvanas, kilencvenes években.

    * Közlekedési és Postaügyi Minisztérium






    A"C" betű közel tíz évig kitartott.


    Kizárólag hátul



    Az őrkatonák feladata volt figyelni és felbukkanásukkor jelenteni a fenti rendszámmal megjelenő nyugati autókat. Kémet ezzel a módszerrel nem fogtak, de az erre adott távcsővel legalább szórakoztatóbb volt az őrség.

    Teherautók, hátul természetesen négyzet!


    Városi közlekedési vállalatok

    A távolsági MÁVAÚT és VOLÁN járatok is!


    Ezt követte az "U"


    A beözönlő Zsigulik, később Ladák hamar elhasználták az "I" betűt. Jött azért más típus is, ugyanis a hetvenes évek elején fellendült a magánautók eladása.


    Ezen belül:
    HA személy
    HB személy
    HT teherautó
    HG autóbusz, törzsbusz HH híradó, rádiós
    HZ üza. és tartálykocsi
    HN motorkerékpárok
    HR rendészet és-határőrség
    HX pótkocsi


    Nem volt valami ötletes a konspiráció. Messziről tudta mindenki, hogy durván mi az összetétele és mit szállít a katonai oszlop. A bódés Csepelek lehettek pl. híradós kocsik, de törzsbuszok is, így egy tanácstalan felderítőnek csak a rendszámot kellett leolvasnia.



    Motorkerékpárok

    A NYSA-k aranykora!




    RR Pénzügyőrség még ma is


    TSZ-ek, maszekok és pl. az MHSZ teherautói

    A teherautók, a kéttengelyes pótkocsik, a nyerges vontatók utánfutói és az autóbuszok hátsó rendszáma négyzet volt.
    A motorkerékpároké kizárólag hátul, az előbbinél valamivel kisebb méretű szintén négyzet alakú.



    Rézgaras szerint: " ....kis teherautóknak is UA volt a rendszámuk. ..., nyilván valamivel azelôtt vonták vissza, mielôtt az U-t kiadták magánautóknak". Aki tud részleteket, jelezze!




    Kizárólag elől! Hátul négyzet alakú volt a tábla.


    Hátul négyzet alakú


    Próba rendszámot a felújításon lévő járművön a próbaúton, vagy a vizsgára menve tették ki. Magánszemélyek egy keménypapírra írva jelezték a rendszám helyén, hogy "VIZSGÁRA" mennek*.

    *Megyénként egy "vizsgabázis" működött!


    Közeledve a számkombinációk határához, utolsó tartalékként a magántulajdonú személyautóknál az addig ki nem adott és a kettőzött betűk jelentek meg. Pl. D, a DD, TT, UU, és ZZ.”
  • 2. hrf 2008. február 14. 18:28
    „Most megállapodás született az Individual Karosseriebau (IndiKar) nevű céggel a modell technikai fejlesztéséről - jelentette be a Herpa. A 100 főt, köztük 30 mérnököt foglalkoztató IndiKar speciális alkatrészeket és járműveket fejleszt, például páncélozott kocsikat politikusoknak.

    A cég a 2009-re egy gazdaságos és innovatív Trabanttal akar előállni. A prototípus kifejlesztése után jöhet a sorozatgyártás, amelyhez további szakmai partnereket kell még találni - hangsúlyozta a Herpa szóvivője.

    Az IndiKar telephelye egyébként az NDK népautójának szülőhelye, a szászországi Zwickau mellett van. A szászországi városban 1957-től kezdve nagyjából hárommillió Trabantot gyártottak. A termelés 1991-ben, Németország újraegyesítése után állt le. A keletnémet kultuszautónak azóta Zwickauban emlékművet is állítottak, amely a város jelképe lett.”
  • 1. gggggggg 2008. február 06. 18:16
    „Szerintem egy müanyag autot nem kellene 2500000 Ft-ért árulni!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szigorúan ellenőrzik a kötelezőt

A rendőrség nem mérlegeli, hogy a gépjárművek üzembentartói milyen oknál fogva nem teljesítik a… Tovább olvasom