Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Jön a Citroën minije!

Az idősebbek ismerik, a fiatalok pedig nagyon hamar meg fogják tanulni a régi-új márkanevet, DS. Az új Citroën-generáció, a modellcsalád első sarja a DS3, az egyszerre vonzó és praktikus városi autó.
Dinamikus vonalvezetésével, kreatív részletmegoldásaival egyedi autót kínál Citroën. A lebegő hatást keltő tető, a cápauszonyra emléketető B-oszlop könnyen azonosíthatóvá teszi majd az autót, ráadásul a ma oly divatos LED-fények is egyedi helyen találhatók az orrán.

A műszerfal a lebegő tetőre rímel, könnyed, letisztult, az eltérő színű, anyagú burkolóelemek precízen illeszkednek. A vezetőhely akár egy pilótafülke, a kijelzők és a kezelőszervek kézre esnek, a három részből álló, kúp alakú műszercsoport, a kis átmérőjű kormánykerék, valamint az alacsony kagylóülések sportossá teszik a belső teret.

Kompakt külső méretei – 3,95 m hosszú és 1,71 m széles és 1,46 magas – ellenére a hátsó traktus igen tágas, elsősorban a kombiszerű farrésznek köszönhetően. A csomagtartó 285 literes, variálhatóságát 1/3-2/3 arányban osztott ülések könnyítik meg.

Csinos, kicsi, így a Mini versenytársa lehet a Citroën DS3 (galéria)

A tervezők különös gondot fordítottak az alváz, valamint elöl a független McPherson kerékfelfüggesztés és a deformálódó kereszttartóval rendelkező hátsó futómű pontos beállítására. Miközben a kis kupé jól tapad az úthoz, és sportosan abszolválja a kanyarokat, a hátsó futómű kétféle tömörségű kitámasztó szilentjei hatásosan szűrik az egyenetlenségeket. A kis átmérőjű koránykerékkel pontosan dirigálható az új Citroën, így nem gond a lóerők megzabolázása.

Ötféle teljesítménnyel, két dízel – 90 és 110 – és három benzinmotorral – 95, 120, 150 lóerős – választható a DS3, mindegyik Euro5-ös. Vegyes ciklusban a HDi FAP motorok emissziós szintje minden esetben 115 g/km alatt van – 99 g/km minimummal – míg a benzinmotoroknál a CO2 kibocsátás 136 és 160 g/km között mozog.

Belülről is rendben a Citroën DS3 (galéria)

A DS3 az utasok biztonsága tekintetében semmilyen engedményt nem hajlandó tenni, így az autó szériafelszereltségébe tartozó ESP, ABS, elektronikus fékerő elosztó (REF) és vészfékrásegítő rendszer (AFU) alkotja a fékkisegítő berendezések gazdag tárházát. Már az alapkivitel tartalmazza a sebességszabályozó és -korlátozó berendezést, vagy a sebességváltás-jelzőt, amely a gazdaságosabb és egyben környezetkímélőbb vezetés érdekében javasolja a sebességváltást.

A nagyközönségnek szeptemberben Frankfurtban mutatkozik be az új Citroën DS3.

Olvasóink írták

  • 8. Zs 2009. szeptember 01. 14:12
    „bespin
    Plusz még sznoboznak az árukkal...”
  • 7. Zs 2009. szeptember 01. 14:11
    „Már cirka 5éve láttam először ilyen utólag felszerelhető nappali fény LED lámpát a Szent István téri lámpaszaküzletben (pont vetem egy pár ködlámpát akkortájt). Ugyan akkortájt még sehol sem volt az élettartam és az üzembiztonság ott, ahol mostanság...”
  • 6. Rappen 2009. szeptember 01. 13:10
    „Kedves Zs!
    Köszönöm a hasznos felvilágosítást. Nnem akarok vitatkozni Veled, a kákán sem akarom a csomót keresni, csak tisztán szeretnék látni ez ügyben. A KRESZ-ben a járművek kivilágításával kapcsolatban létezik már ilyen "nappali fény" katagória? Mert ezzel kapcsolatban, még a KRESZ lenne az irányadó. Lehet ez a téma is hasonlatos lesz a pótféklámpa ügyhöz. Kezdetben tiltották, majd bizonyos szabályok mentén engedélyezték. Talán ma már nem is készül autó nélküle.
    Persze a KRESZ alkotói folyamatos lemaradásban vannak a technikai haladással szemben. Itt vannak pl az elektromos kerékpárok, vagy a quadok. Az elektromos kerékpárral nem megy a kerékpárúton, mert nem kerékpár, de viszont sisakot sem visel mert nem segédmotor-kerékpár.”
  • 5. bespin 2009. szeptember 01. 11:21
    „2. Egyforma szar mindegyik a kategóriájában, csak a fócvágenesek sosem fogják bevallani a hibákat.”
  • 4. Zs 2009. augusztus 31. 22:48
    „3.
    A gyári LED-es fényeket "nappali fény"-nek hívják és a kisebb fogyasztás miatt környezetbarátabb...
    Lehet kapni utólag felszerelhető minősített!! LED lámpákat is...- ezt rendőrbácsi kérheti, ha a versenyző ilyet használ (van műbizonylat - nincs műbizonylat?)”
  • 3. Rappen 2009. augusztus 29. 19:53
    „Nagyon jól eltalálták a formáját, a belső kialakítása is mutatós. Dögös kis autó. Reméplhetőleg élmény lesz vezetni is!
    A következők nem tartoznak szorosan a cikkhez, de mint aktuális jelelenséget, itt említeném meg. Már előre leszögezném, ezeket nem irígységből írom, mert nekem nincs ilyen autóm.
    A tervezők egyes újításaikkal újabb divat őrületet indítanak útjára. Ezek a LED fények, amik már több új autón is megtalálhatóak. Sokan ezt használják menet közben is, és lakott területen kívül is, a tompított fény helyett. A KRESZ szerint, helyzetjelző fényt, csak álló járművön lehet használni. Ha jól sejtem, ezek a LED fény sorok lennének a helyzetjelző fények. Gondolom nem véletlenül írják elő a tompított fény használatát, lakott területen kívül. A jobb láthatóság érdekében kellene használni. De a "menők" tesznek erre. Ettől még csak az lesz majd a jobb, ha majd lelkes emberek házilag barkácsolnak ilyet autójukra. Egy-két gyenge kezdeménnyel már találkoztam.”
  • 2. török 2009. augusztus 28. 17:19
    „csak az a kár, hogy francia gyártmány...”
  • 1. IVY 2009. augusztus 28. 12:50
    „Ne fájdítsátok már a lelkemeeet....!!!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Konnektoros autó a Nissantól

A Nissan bemutatta a „LEAF"-et – a világ talán első olyan elektromos autóját, mely megfizethető, és megfelel a valós igényeknek. Tovább olvasom