Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

Jön a Toyota iQ-ba oltott Aston Martin

Kevesen hittek benne, mégis itt van: az Aston Martin elkészítette városi minijét, mégpedig a Toyota iQ műszaki alapjain. Luxus, kevesebb mint 3,5 méteren, s tavasztól már rendelhető.
A közelmúltban az Aston Martin nyilvánosságra hozta városi minijének hivatalos képeit. A Toyota iQ alapjaira épülő modell nagyban hasonlít a hónapokkal korábban már bemutatott koncepcióra, vagyis az autó az Aston Martinra jellemző formajegyekkel és luxus belső kialakítással készült. Vagyis a brit márka és a Toyota együttműködésének eredménye egy igényesen átalakított iQ.

Lassan egy éve kapható már Magyarországon a világ legkisebb négyüléseseként hirdetett, s általunk is tesztelt Toyota iQ alapvető formáját, tengelytávját és lényegi belső kialakítását egy az egyben emelte át a luxusmárka. Persze a japán népautó „profilja nem keveredhetett a luxusmárka presztízsével", így a belső térbe a szövet ülések helyett piros és fekete bőrborítás került. A háromszögre dizájnolt középkonzol ugyanakkor megmaradt, csakúgy mint az igényesen kialakított ajtókárpit.



Az Aston Martin által készített felmérés szerint a brit márka vásárlóinak harmada jelenlegi is rendelkezik kisautóval, azok közül is valószínűleg a nagyobb presztízsű Minivel, esetleg egy Smarttal. Miért ne legyen a család hűséges, a bevásárló, iskolába járó autó is nyugodtan viselheti a luxus márkajelzést. A fizetőképesség ebben a vásárlói szegmensben nemigen jelent akadályt. Bátor húzás ez a gyártótól, de ha nem lesz arcpirítóan magas az ára, még be is jöhet.


A formatervezők azért sokat változtattak az iQ vonalain, így a Cygnet megkapta a márkára jellemző hűtőmaszkot, nagyobbak lettek a lámpák és módosult a lökhárító is, míg hátul a lámpatestek és a jelképe szárny jelentik újdonságot. A navigáció és az iPod csatlakozó minden bizonnyal az alapfelszereltség lesz. Várhatóan ebbe az autóba is a Toyota 1.33 literes Dual VVT-i motorja kerül. A stop/start rendszernek köszönhetően a 99 lóerős motor károsanyag-kibocsátása mindössze 120 gramm/km, és fogyasztása is csupán öt liter. Az új modellben tehát testet ölt a luxusmárka első zöld kísérlete.



Az autóhoz kezdetekben csak Aston Martin tulajdonosok juthatnak hozzá – később enyhíteni tervezik a jegyrendszert –, állítólag 20 ezer eurónál valamivel drágábban. Ez a megcélzott, vagyis engedélyezett vevőkörnek valószínűleg nem jelent majd pénzügyi problémát. Ha mégis, akkor ott az iQ...

Olvasóink írták

  • 2. flexsnake 2009. december 28. 08:23
    „Toyota? :D”
  • 1. hírfigyelő 2009. december 21. 22:32
    „Új Ladát akarok! Vfts-t!!!!
    Ismét 5hengeres Audit!!!!!
    Boxer motoros Alfát!!!!
    Nem pedig ilyen ....... izéket!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kilométer-milliomos az év bankára

Idén a MasterCard év bankára elismerést Gyuris Dániel, az FHB Jelzálogbank első embere kapta. A díjazott mögött minimum 1,5 millió kilométer is van - a felforrós Skodától a Volvo S80-ig. Tovább olvasom