Délmagyar logó

2017. 11. 18. szombat - Jenő 5°C | 8°C Még több cikk.

Kalapemelés: Peugeot 308 CC

A Mercedes után a Peugeot 206-os csukta először automatikusan csomagtartójába saját keménytetetejét. Most itt kupékabrió-sorozat legújabb négyszemélyes tagja, a 308 CC.
A kabriók gyönyörűek, a keménytetős kabriók is azok, de jellemzően csak nyitott állapotban. Az elődmodell, a 307 CC is rendben van nyáron, ám ha van rajta sapka, már nem olyan igéző – főleg igaz ez a hátsó traktusra. A kompromisszum vitt némi darabosságot, a tetőt is elrejtő csomagtérfedélbe.

A 308 CC csukott állapotban is nagyon harmonikus, kalaplevétel után meg egyenesen lenyűgöző – szóval, mi is levesszük előtte a kalapot. A darabokra nyíló fémtetőt a csomagtartóba úgy rejti el, hogy azért beleférjen még némi nyári cucc is. A Peugeotnál a 403 literes bruttó térből így is marad 266 nettó, ami rendben van.

Szezonális ajánlat a 308 CC (galéria)

A tető 20 másodperc alatt tudja behajtogatni magát a csomagtartóba, s erre még lassan gurulva is képes az autó. De hidegben sem kell feltétlenül lemondani a nyitott autózás élményéről, erről a fűthető ülésekbe épített Airwave-rendszer gondoskodik. Egészen pontosan: meleg levegőt fúj az utas nyakába, nehogy meghűljön. Természetesen a légkondicionáló is felismeri, hogy nyitott vagy csukott tetővel autózunk a 308 CC-vel.

Már a C-Mobilnál az új Peugeot (galéria)

A másféltonnás karosszéria masszív, a modell nagyon jó eredményt ért el a törésteszten nyitott tetővel is. Öt csillagot kapott, boruláskor – vagy annak veszélyekor – felpattanó bukócsövek óvják túléléshez szükséges utasteret.

A benzines motorválaszték 120-150 lóerős, a lökettérfogat 1,6 liter, az ugyanekkora dízel 110 lóerős teljesít. Gázolajosból van kétliteres is, 136 lóerővel. A kisebb benzines csak júniustól – ára 6,3 millió forint –, az 1,6-os dízel pedig szeptemberi gyártásból rendelhető, ahogy ezt egy-egy modell bevezetésénél már megszokhattuk.

20 másodperc alatt emel kalapot a 308 CC (galéria)

A Peugeot szezonja

Tavaly a Peugeot-é volt a tucatnyi szereplőt felvonultató CC-piac egynegyede. Igaz, a gyár nagyon korán, már 2000-ben elkezdte a 2006 CC-kel – csak ebből a csinos, nőies modellből 370 ezer fogyott. Még egy érdekes adalék: tavaly a Peugeot csaknem annyi autót értékesített ebben a szegmensben, mint a VW és a BMW együtt, ami – hogy a témánál maradjunk – megérdemel egy kalaplevételt.

Olvasóink írták

  • 4. petermeister 2009. május 22. 15:10
    „3. hozzászólás Logaritmus 2009.05.22. 11:17
    gondoltam...:)”
  • 3. Logaritmus 2009. május 22. 11:17
    „Szerintem aránytalan a formája.”
  • 2. gszlaszlo 2009. május 22. 10:54
    „Az orra még mindig nem tetszik, de idővel persze ezt is megszokjuk, ahogy a többi francia autót, és biztos, hogy eljön az idő, amikorra széppé nemesül az eleje is. Az első 30 centi után rendben van az autó, és bár a hímsoviniszták és homofóbok szerint a melegek és a csajok autója ez a kabrió is, sokak virítanának benne boldogan.”
  • 1. 620829 2009. május 22. 10:23
    „FRANCIA AUTÓ????????????HÁT...NO COMMENT!..DE RÉSZEMRÓL SOHA!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nálunk nem lesz roncsprémium

A múlt héten eldőlt, Magyarországon nem lesz „roncsprémium", vagyis a kormány nem támogatja… Tovább olvasom