Délmagyar logó

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 10°C | 16°C Még több cikk.

Képeslapok a genfi szalonról

A legtöbb gyártó idén is a zöld technológiákat helyezi reflektorfénybe a 79. Genfi Autókiállításon; a gazdasági válságnak viszont kevés nyomát látni – csak hallani a sajtótájékoztatókon megszólaló első emberektől.
Szűk két hétig Genfre figyel az autósvilág, Európa talán legrangosabb autószalonjának mindig is kitüntetett szerepe volt. Ha Detroitra szeizmográfként tekintettek a válságtól gyötört iparág szakemberei, akkor Genfre még inkább. Bár ez becsapós is lehet, hiszen látható a kiállítási standokon néhány – pénzügyi – erőn felüli produktum is.

A látvány, a csillogás most sem marad el, a hoszteszek nagyon csinosak és azért mégis csak 85 új modell világpremierjét tartják Genfben. Ebből persze jó néhány olyan koncepcióautó, melyet sosem látunk viszont az utakon, vagy ha igen nem fogunk rájuk ismerni. Mert a minden eurócentért megküzdő közgazdászok rendre lehozzák a földre a konstruktőröket, s így a végén eladható autók készülnek.

Az első szakmai nap Genfben.
Az első szakmai nap Genfben.

A kiállításon olyan márkák is megjelentek, amelyek a válság miatt nagyon súlyos gondokkal küzdenek. Például az amerikai autógyártás egyik nagyágyúja, a Cadillac, valamint a Hummer és a Chevrolet, sőt a nehéz hónapokat élő Opel is. Ez együtt a General Motors, amely az amerikai kormánytól dollármilliárdos segítséget kért. Ha nem is látszik, de azért hallatszik a válság: szinte minden egyes sajtótájékoztatón elmondják a vezetők, hogy bizonytalansággal és csökkenő kereslettel kell együtt élniük.

Sbarro Montbeliard tanulmány.
Sbarro Montbeliard tanulmány.

A környezetbarát technológiák továbbra is fontos szerepet kapnak az autógyártóknál, a Fiatnak például az egész standját a környezet ihlette: csiripelő madarak, zöld és fehér színek tömege mindenütt. A Toyota Genfben jelentette be, hogy a híres Prius hibrid konnektorról tölthető verziójából 150-et Európába is el szeretne adni évben. Eközben a Nissan – mely a Qazana, Pixo, 370Z, Cube és GT-R modelleket is bemutatja Genfben – olyan luxus hibridautó fejlesztésébe kezd, amely elektromos és dízeles meghajtással egyaránt működik.

Nissan Qazana.
Nissan Qazana.

Renault az új Grand Scenic-től és az új Cliótól vár sokat – de bemutatta a Zero Emission elektromos tanulmányautót is –, a francia márkának Genf majdnem hazai pálya. A Suzuki tavaly októberben, Párizsban ugyan már leleplezte a vadonatúj Altót, világstratégiai modellpalettájának ötödik és egyben legapróbb tagját – az autó Genfben is kitüntetet figyelmet kaphat. A Ford, egyebek között a Focus RS tanulmányautót vitte a kiállításra, természetesen a ma oly divatos neonzöldes árnyalatban.

Renault Grand Scenic.
Renault Grand Scenic.

A BMW jövőbemutató modellekkel jelenik meg a szalonon, minden eddiginél szélesebb körben mutat be a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégiája keretében sorozatgyártásra éretté vált technikákat. Ezek az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérséklése mellett a vezetési élményre is koncentrálnak. A szalon egyben a BMW Z4 európai premierjének helyszíne is: a klasszikus roadsterek modern interpretációja a menetdinamikát a sportosságot a gazdaságossággal ötvözi. A takarékosság új mércéje lehet a luxuskategóriában a BMW 730Ld, amely ugyancsak Genfben jelenik meg először. A standon a 7-es sorozatának első hibridmodellje, a BMW Concept 7 Series ActiveHybrid is látható – ez még az idén sorozatgyártásra éretté válhat.

BMW Z4.
BMW Z4.

Az idei genfi kiállításon 88 autógyártó képviselteti magát, a közönség március 5-től 15-ig látogathatja a mustrát a Palexpo területén.

Olvasóink írták

  • 1. toxi-2 2009. március 04. 16:52
    „Azt a Sbarro-t nagyon elfogadnám. Vegye meg nekem valaki szülinapomra, naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A roadster - jön az új BMW Z4

A BMW is beállt a sorba: megjelent első roadstere lehajtható keménytetővel. Az új modell a Z4… Tovább olvasom