Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Kettős belépő a Subarutól

Megújult, de alapjaiban változatlan technikával, de módosult karakterrel mutatkozott a New York-i Autószalonon az új Subaru Legacy és az Outback. Európai belépője ősszel lesz Frankfurtban.
Az immár ötödik generációs Legacy persze folytatja a hagyományokat, hiszen marad a szimmetrikus összkerékhajtás és a hosszában beépített boxermotor is, vagyis a stabilitás és az alacsony súlypont. Az új Legacy 35 milliméterrel hosszabb, azaz 4,7 méter, ugyanakkor 90 milliméterrel szélesebb és 60-nal magasabb, mint elődje. A tengelytávolság 80 milliméterrel hosszabb, már 2,75 méter.

A Legacy magasan kezd, a „leggyengébb" a 2,5 literes szívómotor, a maga 170 lóerejével és egy új fejlesztésű, fokozatmentes automata váltóval. Ha a blokkra turbófeltöltő kerül, már 265 lóerőt tud a Subaru, s a változat sportosságát hangsúlyozza, hogy hatfokozatú, manuális váltó tartozik hozzá. Érdekes, hogy az R csúcsváltozat – bár 3,6 literes a motorja – kevesebbet, csupán 256 lóerőt teljesít. Ez lenne a nyugodt erő, hozzá illő ötfokozatú automatával.

Az új Legacy hosszabb, szélesebb és magasabb is, mint elődje
Az új Legacy hosszabb, szélesebb és magasabb is, mint elődje.

A Subaru ugyancsak New Yorkban mutatta be az új Outback-modellt, ezúttal a negyedik generációról rántották le a leplet. A szabadidő-autó is a Legacy által elkezdett formatervezési irányvonalat követi. Vagyis nem trendi, hanem egyedi, talán még a Subaru-rajongókat is megoszthatja. Mindez azonban tudatos, hiszen egy karakteresebb márkaimázzsal új vásárlókat is szerezhet a gyártó.

Igényes belső bőrrel és nagyméretű kijelzővel.
Igényes belső bőrrel és nagyméretű kijelzővel.

Az Outback is megkapja a Legacyhoz bejelentett motorokat, terepkombiként persze nem hiányozhatnak róla a műanyag betétek és fém védőelemek sem. Új padlólemezen ül, tengelytávja hét centivel nyúlt, magasságához tíz, szélességéhez öt centit csaptak hozzá, a rövidebb túlnyúlások miatt viszont hozzávetőleg két és fél centivel rövidebb elődjénél.

Az alap Outback 2,5 literes 170 lóerős, 230 Nm-es csúcsnyomatékú boxermotort kap, ennek turbós verziója viszont nem került a palettára. A csúcsváltozatban a 3,6 literes, hathengeres boxer dolgozik 256 lóerővel és 334 Nm-es nyomatékkal, természetesen mindegyik verzió összkerékhajtású.

Talán nem trendi, de a karakteresebb márkaimázzsal új vásárlókat szerezhet.
Talán nem trendi, de a karakteresebb márkaimázzsal új vásárlókat szerezhet.

Az európai és a magyar piacon a Subaru kétliteres, 150 lóerős és 350 Nm-es boxer dízelmotorjával is kapható lesz az autó, s természetesen alapáron jár majd a japán gyár Symmetrical összkerékhajtása is. A potenciális vásárlók valószínűleg az őszi Frankfurti Autószalonon láthatják először az Európának szánt Legacy-t és Outbacket.

Olvasóink írták

  • 3. bespin 2009. június 30. 21:23
    „A boxer az a motorok motorja!
    Volt boxer motoros autóm, pörög, alacsony súlypont, sima, utánozhatatlan motor hang és működés.
    A diesel nem semmi lehet.”
  • 2. mentelmi-jog 2009. június 28. 00:55
    „Engem meg csakis kizárólag az áruk "riaszt", pontosabban az áruk hiánya :D Ugyanis nincs pénzem :(
    Ha lenne pénzem tuti legacy-t vennék, a legjobb választás, csak utána jön nálam a Lexus.”
  • 1. gszlaszlo 2009. június 25. 10:57
    „Egy dolog "riaszt", az automata váltó.
    Egyébként rámennék mindkét tankra.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mazda3: nincs kompromisszum

A Mazda híres sportautóiról, és a vezetési élmény melletti elkötelezettségről, s ez az új Mazda3 minden apró részletében megnyilvánul. Tovább olvasom