Délmagyar logó

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 24°C Még több cikk.

Kevés a versenytársa a Clio új kombijának

Az előző Clió és kombiváltozata nem volt feltétlenül szépségdíjas, ezek után a Renault érezhette, hogy valami nagyot kell alkotnia, aminek a végeredménye az új Clio lett.
Az ötajtós változat formája telitalálat, annak ellenére is, hogy néhol talán „túljátszott", viszont hozza azt a ma már kisautótól elvárt, érzelemre ható, fiatalos jelleget. De mielőtt még jobban belemerülnék az alapmodell kivesézésébe, át kell térjek tesztautónkra a Clio Grandtour-ra.

Az előző kombival ellentétben – ami formai esetlensége ellenére egy praktikus és ésszerű megoldás volt kisgyerekes családoknak –, ez már nem az ötajtós megtoldozott változatának hat. A vonalvezetés a puttonyos változatnál is néha „túldizájnoltnak" érződik, leginkább egy mérges mókusnak néz ki, aki egy téglát cipel, de mindenképpen fiatalosabb, mint a konkurens modellek.


Renault Clio Grandtour - menetpróba. Fotó: Dani Zsolt (képgaléria)
Már ha vannak versenytársak, hiszen a Renault ezzel a modellel egy olyan piaci rést töm be - a kis kombikét –, amit a többi autógyártó alig vett észre. A Volkswagen konszernnél már csak a Seat képviseli magát az Ibiza ST-vel, a Peugeot meg még mindig adós a 208-as kombi verziójával. Így gyakorlatilag a Clio szinte egyedül van jelen a piacon, szóval borítékolható a siker.

Gondolhatnánk. Hiszen hiába van elegendő helykínálata mind elöl és hátul, sőt a csomagtér is kellemes méretű, és hiába néz ki az egyik legjobb kombiként, a házon belüli konkurenciával meg fog gyűlni a baja a Grandtournak. Legalábbis Magyarországon és a hozzánk hasonló országokban nem lesz igazán könnyű labdába rúgni a Dacia mellett.

Renault Clio Grandtour - menetpróba. Fotó: Dani Zsolt (képgaléria)

Ha megnézünk egy dízelmotorral felszerel Grandtourt klímával, akkor listaár szerint 3 millió 870 ezer forintnál járunk. Ennyiért kaphatunk egy Daciát 7 üléssel, szintén dízelmotorral szerelt modellt, ami ráadásul erősebb is – vagyis a Lodgy-t. Sőt, ha még rászánunk egy keveset, akkor már egy öszkerekes dízel Duster boldog tulajdonosai lehetünk. Ezeknek az autóknak a presztízse persze nincs feltétlenül magas, de egy olyan országban, ahol fontos az ár/érték arány, ott ez nem nagyon számít.

Visszatérve kisautónkra, a Renault Grandtour belterével nincs gond, a ma divatos zongoralakk középkonzol itt is jelen van, ami amellett, hogy jól néz ki, elég gyorsan koszolódik. A legapróbb ujjlenyomat is meglátszik rajta. Van szép, divatos, érintőképernyőnk, amiről a funkciók zömét irányíthatjuk. A rendszer eléggé átlátható, teljesen beleillik az autó fiatalos stílusába.

Renault Clio Grandtour - menetpróba. Fotó: Dani Zsolt (képgaléria)

Tesztautónk az 1.2-es, 75 lovas négyhengeressel volt felszerelve, ami, maradjunk annyiban, csak korrekten mozgatja a kis kombit, dinamikát ne nagyon várjunk tőle. Sokkal inkább illik az autó karakteréhez a másik két turbós motor, az új fejlesztésű 0.9-es háromhengeres benzines és a már jól ismert, s talán kategóriájának egyik legjobb dízele, az 1.5-ös dci. Menet közben kellemes autó benyomását kelti a Grandtour – a kisautó kategória mára már nem jár feltétlenül lemondásokkal. Hátul is kényelmesen elfértem a magamnak beállított ülés mögött, miközben belülről egy fokkal komolyabb autónak érződött a Clio.

Nagy valószínűséggel az új Grandtour nem lesz az utcakép állandó része, vásárlóinak zöme is jellemzően a cégek közül fog kikerülni – ahogy ez elég sok modellre elmondható. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen Golf

Elkészült a 30 milliomodik darab a Volkswagen Golfból, az európai autógyártás legsikeresebb… Tovább olvasom