Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Kevesebbet kell dolgoznunk az új autóért

Noha az új autók ára fokozatosan nő, ma átlagosan 5 hónappal kevesebbet kell dolgozni egy autóért Magyarországon, mint amennyit szűk tíz évvel ezelőtt - állítja elemzésében a Porsche Hungaria.
A felmérés 2003 és 2011 között vizsgálta az átlagos listaárakat és összevetette az átlagjövedelmek, valamint az infláció változásával. Az adatok szerint Magyarországon az új autók átlagos listaára 2003-ban megközelítette a 3,5 millió forintot, és évről évre szinte egyenletesen nőtt, 2011-ben már meghaladta a 6 millió forintot. A kiinduló évhez mérve a növekedés forintban mintegy 80 százalékos, euróban megközelítőleg 70 százalék.

Az elemzés megjegyzi: az átlagárak változását nagyban befolyásolta a szegmensek átrendeződése, az, hogy az olcsó kiskategóriás járművek iránt az érdeklődés fokozatosan a felére csökkent, míg a drágább, alsóközép- és középkategóriás modellek iránt megkétszereződött.

VW Polo, 2003
VW Polo, 2003

A Volkswagen konszern által gyártott kocsik közül hozva példát, 2003-ban az értékesítések legnagyobb tételét 51,4 százalékkal a Polo méretű kisautók tették ki, ez a szegmens 9 év alatt 25,7 százalékra zsugorodott. Az alsó középkategória (Golf) viszont 30,5-ről 52,2 százalékra bővült, és több mint kétszeresére erősödött a kompakt szegmens (Passat) is a 2003-as 6,8 százalékról.

A vizsgált időszakban ugyanakkor a nettó átlagjövedelem 60 százalékkal, a fogyasztói árak 50 százalékkal lettek magasabbak. A 2003. évi szegmensarányokkal súlyozva viszont az újautó-listaárak átlaga mintegy 38 százalékkal nőtt csupán, és így már jóval alatta marad az átlagjövedelem növekedésének és az inflációnak is. Ennek alapján ma kevesebbet kell dolgozni egy autóért, mint 2003-ban kellett - mutat rá az elemzés.

Volkswagen Polo, 2011 - reéólatíve olcsóbb.
Volkswagen Polo, 2011 - relatíve olcsóbb.

Akkor az átalagárak és átlagbérek figyelembevételével 38,3 hónap munkájába került az autó, míg 2011-ben 33,3 hónapba. A relatíve olcsóbb árakhoz hozzájárul az is, hogy az elmúlt évek alatt a gyártók egyre növelték a modellek méretét és felszereltségét is, emellett törekedtek az üzemanyagfogyasztás mérséklésére - jegyzi meg az elemzés.

Ma már szinte minden autó alapfelszereltségéhez hozzátartozik az ABS/EPS, az oldal- és függönylégzsák, a klíma, a távirányítású központi zár, az elektromos tükör, a fedélzeti számítógép, a szervokormány és a CD-s rádió. Ezek 2003-ban még extrának számítottak, és összességében mintegy 1 millió forintba kerültek.

Olvasóink írták

  • 6. racionalitás? 2012. január 03. 10:04
    „az a gond---hogy németeknél...az árak 20-40%-kal olcsóbbak-mint in viktátoria.”
  • 5. szentmiki 2012. január 03. 09:17
    „dolgozni kell, nem kifogást keresni!Másra fogni a hü... is tudja.”
  • 4. nátha 2012. január 02. 23:24
    „ezaz!”
  • 3. palika9 2012. január 02. 21:36
    „csak 3 évig nem kell enni és lakni és már meg is van”
  • 2. Linka11 2012. január 02. 15:24
    „Ebből is csak az látszik ,hogy pont az az öt hónap meló hiányzik mindenkinek aki nem tud új autót venni !!!Csak kár ,hogy az év nem 17 hónapból áll.”
  • 1. racionalitás? 2012. január 02. 13:28
    „de ha németben vesszük meg akkpr meg sokkal olcsóbb....na ugyi!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bealkonyulhat a kilométerórák tekerőinek

Januártól az autók adásvételénél, illetve műszakijánál leolvasott kilométeróra-állások is bekerülnek a központi járműnyilvántartásba - 1250 forintért mindenkinek hozzáférhető lesz. Tovább olvasom