Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Kibújhatnak a vagyonadó alól a luxusautók tulajdonosai

Több mint 73 ezer személygépkocsit érint a vagyonadó, de az ettől várt 2,5-4 milliárd forint összegű bevételt veszélyezteti, ha a tulajdonosok külföldön helyezik forgalomba az autókat, és így a költségvetés még az áfa- és a regisztrációs adóbevételektől is elesik a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint.

Az MGE közleménye szerint a luxusadóval érintett kategóriákban ez az összeg gépkocsinként 4-8 millió forint között lehet. Minden ezer darab külföldön forgalomba helyezett nagyteljesítményű személygépkocsin a magyar állam átlagosan 6 milliárd forintot veszít. Bár konkrét adatokkal nem rendelkezik az egyesület, a külföldön forgalomba helyezett és a luxusadó alá tartozó gépjárművek darabszámát évente több ezerre becsülik.

„Értjük a jogszabályalkotó célját, amellyel demonstrálni kívánta, hogy a nagy teljesítményű személyautók tulajdonosai, akik valószínűleg jobb módú emberek, járuljanak hozzá nagyobb mértékben a közteher viseléséhez, azonban úgy gondoljuk, hogy ezt a célt csak igen kismértékben sikerült megközelíteni, miközben más - sokkal jobban fizető - területeken, mint például a külföldi (például szlovák) rendszámú személygépjárművek használata belföldön, a bevételi forrásokat a pénzügyi kormányzat nem kutatja fel és nem realizálja" - áll az MGE közleményében.


Az új adónem azon személygépkocsikra vonatkozik, amelyek motorteljesítménye meghaladja a 125 kilowattot, 170 lóerőt. A Magyarországon futó közel 3,1millió darab személygépkocsi közül a motorteljesítmény alapján 73,3 ezer, azaz az állomány 2,4 százaléka esik ez alá az adó alá. Tavaly a forgalomba helyezett új személygépkocsik 5 százaléka, 3200 lesz alanya ennek az adónak. 2009-ben 2500 darab 170 lóerős, vagy ennél nagyobb teljesítményű használt személygépkocsit helyeztek forgalomba.

Átlagszámokat véve az állami költségvetés adóbevétele összesen 2,5 és 4 milliárd forint körüli összeg lehet évente a gépkocsik vagyonadójából. A jogszabály az eredeti kilowatt adó korosítási mértékeit veszi figyelembe, vagyis az éves adó 300 és 120 forint között van kilowattonként.

Olvasóink írták

  • 5. bélás 2010. február 10. 12:09
    „mert nekik is luxusautójuk van, csak ők már kinőttek a driftelésből. Ezért van úgy megalkotva a törvény ahogy .Értitek?”
  • 4. M_R 2010. február 09. 11:49
    „A 30 millás autó nem adózik, azon ugyanis szlovák/német/kameruni/USA rendszám van, hasonlóképp igaz ez a repülőgépekre is: az igazán luxus - tehát nem a 30 éves Falke, Dimona, hanem Falcon, Beechjet, az mind amerikai lastromban van. Gyanítom hogy a hajók esetén is hasonló a helyzet: akinek egy Wartburg-motoros kis bárkája van az adózik, akinek egy dupla Mercury-s luxusjacht, az nem (mert az nem Magyarországon van bejegyezve...)

    Még az sem kizárt, hogy ha látják hogy ebból a "luxusadóból" alig jön be pénz, majd leszállítják a lóerőhatárt mondjuk 60 LE-re, akkor már egy 1.2-es luxus-Spark is adózhat.”
  • 3. Mike3 2010. február 08. 11:07
    „leírom mégegyszer: aki luxusadót fizet, nem fizet súlyadót.”
  • 2. morci 2010. február 06. 22:01
    „és így lesz a Mustángom hivatalosan is csak 169 lóerős:)”
  • 1. KolompárRómeó 2010. február 06. 21:57
    „"Az új adónem azon személygépkocsikra vonatkozik, amelyek motorteljesítménye meghaladja a 125 kilowattot, 170 lóerőt."

    Egy 20 éves 170 lóerős kocsi mióta luxus? Az miért "ér" ugyanannyit az adózás szempontjából, mint egy 30millás hasonló erős autó?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jön a BMW 3-as kupéja és kabriója

A 2010-es modellévre megújuló a BMW 3-as Coupé és Cabrio modelleket célzott design, felfrissülő, bővülő motorpaletta, és innovatív felszereltség jellemzi. Magyarországon a márciusi gyártástól érhetők el. Tovább olvasom