Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Kicsi, kisebb, ©koda Citigo

A hazai márkakereskedésekbe is megérkezett a VW up! gazdaságos, vagyis a ©koda Citigo – a mini árával és fogyasztásával is versenyképes.
A mindössze 3,56 méteres modellel a kisautók kategóriájában, az A00 szegmensben bővítette palettáját a cseh gyártó. Módosítottak valamelyest a német karosszérialemezek présgépein – az oldalfal hátul eltérő a Citigo és az up! esetében –, más a hűtőrács, a lökhárító, a lámpa, ám a műszaki alap teljesen azonos. A ©koda valamivel több üvegfelületet kapott, mint a Volkswagen, más a formája a hátsó ablaknak is. A Citigo hosszúsága mindössze 3,56, szélessége 1,65, míg magassága 1,48 méter, így szegmense leginkább kompakt modelljei közé tartozik. A VW és a ©koda méretei lényegében azonosak: sem a 2,48 m-es tengelytáv, sem a négyüléses utastér mögötti 251-951 literes csomagtér nem módosult.


Közös az 1,0 literes, háromhengeres benzinmotor, amely, alapesetben 60, turbóval 75 lóerős. Ezzel túl is estünk a motorválasztékon, melynek egyik érdekessége a Green tec változat, itt az átlag(!)fogyasztás mindössze 4,1-4,2 liter, s a kibocsátás is könnyedén 100 g/km alatt marad.

A kétajtós modell belépő ára 2 millió 285 ezer forint, a négyajtós felára bő 110 ezer forint. Csoda persze ennél a méretnél nincs, így a második ajtó után azonnal véget ér a Citigo. Ennyi pénzért klímát még nem kapunk, de van 4 légzsák, szervókormány, ABS-fékrendszer, hátsó Isofix gyermekülés-rögzítési pont, hővédő üvegezés, hátsó ködlámpa, CD-s rádió, MP3-lejátszás és AUX-IN bemenet.


A cseh márka új modellje elsődleges célcsoportjaként a fiatal autósokat, az aktív öregeket, a második vagy harmadik autót tartó családokat célozza meg, s teszi ezt vonzó árfekvéssel és alacsony fenntartási költséggel.

A mini aktív biztonságát az új „City Safe Drive" aktív vészfékrásegítő növeli. Az extrafelszerelésként rendelhető városi vészfékasszisztens 30 kilométer/óra alatt önműködően aktiválódik, s lézeres szenzora segítségével érzékeli az ütközés veszélyét.

Olvasóink írták

  • 1. deszkás 2012. július 24. 07:34
    „Mp3 van ? Az új Jettában nincs.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rosszul megy a Fordnak, jól a Volkswagennek

A válság miatt a Ford 1994 óta a legrosszabb évére számít Európában. A VW eközben 2 százalékkal… Tovább olvasom