Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Kifelé gurulunk a gödörből

A magyarországi autóértékesítések lassú emelkedésének kezdetére számít a szakma az augusztusi mélypont után.
Bizakodó a Magyarországi Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) társelnöke, Erdélyi Péter, aki szervezet csütörtökön sajtótájékoztatón elmondta: 2009-ben várhatóan 65 ezer személygépkocsit helyeznek forgalomba az országban, ami jövőre 75 ezerre bővülhet.

Az elmúlt három évben Magyarországon mintegy 200 ezer autót értékesítettek évente, ami a hasonló országokkal összevetve mintegy 60 százalékkal több, mint amennyit a lakosság és a vállalatok fizetőképes kereslete biztosított volna. (A dolog szépséghibája, hogy amikor szaladt a szekér, erről nagyon kevés szó esett. A szerk.)

Kép a béke időkből, 2008 őszén.
Kép a béke időkből, 2008 őszén.

Az autóeladások visszaesésében szerepet játszott a forint árfolyamának ingadozása, valamint a jegybanki alapkamat emelkedése is, a legtöbb embert azonban mégis a Pénzügyi Szervezet Állami Felügyelete (PSZÁF) által januárban meghozott finanszírozás szigorító intézkedése zárta ki az új gépjármű vásárlás lehetőségéből – fejtette ki Erdélyi Péter.

Kiemelte: a hitel összegét a hitelezett tárgy 80 százalékában maximalizáló, illetve a futamidőt legfeljebb 8 évben meghatározó PSZÁF-intézkedés szükséges és elfogadható lépés volt, ugyanakkor a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által tervezett devizahitel szigorításokat már az állam és az ágazat szempontjából is feleslegesnek gondolják.

A presztízsautókat kevésbé érintette a válság.
A presztízsautókat kevésbé érintette a válság.

Győző Gábor, az MGE ügyvezető elnöke kérdésre válaszolva elmondta: az importőrök helyzetének javítása érdekében korábban már javasolták a kormánynak a regisztrációs adó maximalizálását, illetve az új autók alkatrészenkénti termékdíjának egységesítését az egész járműre. A kormányzat hozzáállását jól mutatja, hogy az egyesület utóbbi javaslatát a környezetvédelmi tárca 14 hónapos késéssel, egyeztetés és indoklás nélkül utasította vissza – jegyezte meg az ügyvezető.

Olvasóink írták

  • 10. tintasbarns 2009. október 27. 14:31
    „Melyikből ?”
  • 9. nagypappa 2009. október 24. 03:44
    „Valamivel etetni kell népet, hogy gyorsan vegyen autót, most még olcsó.
    Azt hiszem, most a lízingből visszavett autóknak van valamennyire keletje.”
  • 8. KamuNeni 2009. október 19. 08:17
    „Mint ahogy mondta az elejen "bovulhet" felteteles modban. De nem fog bovulni mnert az orszag olyan alacsony szinten van hog a meglevok is eladjak ami van nekik. Ki volt az a hulye aki ezt josolja?”
  • 7. Lúdasmatyi 2009. október 18. 12:11
    „Nem is voltunk benne.Pénzügyi manipuláció volt.A nagytőkések hatalmasat szakítottak rajta,míg sokan tönkre mentek.De ez már sokszor megismétlődött a történelemben.”
  • 6. az_aki 2009. október 17. 15:41
    „4. hozzászólás rolee 2009.10.16. 15:05

    én akkor se sírnék ha a jobboldalit kapnám meg:)”
  • 5. KolompárRómeó 2009. október 16. 21:48
    „Tessék mán megtanúni, hogyy mit írunk egybe és külön!

    "béke idők"”
  • 4. rolee 2009. október 16. 15:05
    „A bal oldali merci kurva jól néz ki”
  • 3. WU 2009. október 16. 14:10
    „moderálva”
  • 2. bélás 2009. október 16. 12:01
    „Én se tudom hogy lehet kigurúlni”
  • 1. kekeczke 2009. október 16. 09:36
    „ha gurulunk az még lejtő ! ! !”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Toyota IQ-teszt: a méret a lényeg

Van élet, azaz méret az Aygo alatt is: a Toyota egy olyan új megközelítésű minit alkotott az IQ-val, amely tankönyvi példa lesz. Tovább olvasom