Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

Kínaiak ülnek a Hummerbe

A Hummert, a legendás, erejéről és méretéről elhíresült márkát egy viszonylag ismeretlen kínai cég veszi meg a General Motors amerikai vállalattól.
A GM – amely hétfőn kért csődvédelmet – közölte, hogy a szabadidős terepjárókat gyártó részlegének eladásáról előzetes megállapodást, egyetértési nyilatkozatot írt alá a vevővel, amelynek kilétét nem árulta el.

A The Wall Street Journal szerint a vásárló a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery nevű vállalat, amely kevesebb mint 500 millió dollárért jut hozzá a márkához. Az üzletet a felek várhatóan a harmadik negyedév végéig nyélbe ütik. A GM azt is közölte, hogy a vásárló elkötelezett a márka fejlesztése mellett, tervei között szerepel alternatív üzemanyaggal hajtott modellek gyártása is. Arról, hogy mit szólnak ehhez a „méret a lényeg" szellemben autózó rajongók, nem szól a hír.

Van jobb legellenállású autó is, mint a Hummer.
Van jobb legellenállású autó is, mint a Hummer.

A délnyugat-kínai Csengtu városából irányított cég profiljáról annyit közölt az újság, hogy szinte mindent előállít az építkezési gépektől kezdve a billenős járműveken át az autópálya- és hídelemekig.

A kínai autógyárak a közelmúltban megerősödtek, olyannyira, hogy néhányuk külföldi márkákra is szemet vetett. A téves detroiti termékfejlesztés jelképévé váló, benzinzabáló járműveket előállító Hummer megvétele mégis szokatlan lépés egy kínai cég részéről, hiszen a pekingi kormány is a kisautók eladását és az elektromos, valamint alternatív üzemű járművek fejlesztését ösztönzi. Ebből a megközelítésből az ügylet különös, hiszen bármely külföldi cég megvétele a kínai kormány jóváhagyását igényli.

Nem takarékos, viszont erős.
Nem takarékos, viszont erős.

A tervek szerint a Hummer a jövő évben még biztosan folytatja a H3, illetve H3T jelű terepjárók gyártását néhány amerikai üzemében a kínai vásárló számára. Ha a Hummert nem sikerült volna eladni, a dél-manhattani csődbíróság valószínűleg bezáratta volna.

Cadillac Escalade. Egy a maradó márkák közül.
Cadillac Escalade. Egy a maradó márkák közül.

Mennek, maradnak

A GM egy másik eladandó márkájára, a Saturnra 16 jelentkező van. A legnagyobb amerikai autógyártó vállalat ezenkívül túl akar adni a Saabon, a Pontiacot pedig valószínűleg felszámolja. A General Motors a Chevrolet, a Cadillac, a Buick és a GMC márkákat tartja meg, ezekre alapozva akar felépíteni egy kisebb, versenyképesebb új vállalatot.

Olvasóink írták

  • 4. floridaimagyar 2009. június 09. 04:53
    „A Hummer egy jelkep volt, egy jo kis luxus kocsi volt, allati jo minoseggel, igaz hogy allati nagy volt a merete de sokan szerettek. a baj az hogy Kinanak fogalma sincs mit jelent az hogy "quality".”
  • 3. dragboyz 2009. június 04. 21:07
    „Azért a GM-nél se hülyék! Megszabadulnak a kis, vagy a nem jövedelmező márkáktól, és a saját cuccaikat meg ezekből a pénzekből felturbózzák! lesz mihez nyúlni a fejlesztésnél. Okos húzás.”
  • 2. Strat-n 2009. június 04. 13:18
    „nem olcsó, hitvány!”
  • 1. Otaku 2009. június 04. 13:14
    „jujdejó, akkor ojcó lesz? :)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megérkezett a Nissan 370Z, a japán sportautóikon

A Nissan Z története során az ikonszerű japán sportautóvá vált. A kétüléses, nagy teljesítményű autó gyors, kényelmes és már a hazai szalonokba is megérkezett. Tovább olvasom