Délmagyar logó

2018. 01. 21. vasárnap - Ágnes -3°C | 3°C Még több cikk.

Kőbányán ünnepelt a hazai autóipar

A hazai autógyárak mellett a beszállítók, alkatrészgyártók és a járműiparhoz kötődő oktatási intézmények is ott voltak november 7–9. között a kőbányai vásárközpontban.
A kecskeméti Mercedes. Fotó: Kovács András (képgaléria)

November 7-én csütörtökön nyílt és tegnap zárta kapuit a magyar autógyártást szinte teljes vertikumát bemutató járműipari kiállítás, az Automotive Hungary. A hazai autógyárak mellett a beszállítók, alkatrészgyártók és a járműiparhoz kötődő oktatási intézmények szereplői is ott voltak november 7–9. között a kőbányai vásárközpontban, ahol egyszerre két kiállítás is várta a látogatókat.

Magyarországon működik a világ legnagyobb motorgyára, az Audi és a legnagyobb visszapillantótükör-gyártója, az SMR is. A világ egyik legerősebb autóipari beszállítója, a Continental már hat alközpontot is működtet nálunk − többek között Makón és Szegeden is −, az Opel pedig a térség első flexibilis motorgyárát nyitotta meg tavaly Szentgotthárdon.

Győr a magyar autóipar fővárosa. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Nemcsak a végtermék, hanem az autóipari alkatrészek tekintetében is regionális központ lett hazánk. 2014-re a járműgyártás Magyarországon elérheti a félmilliós darabszámot és a 100 ezer foglalkoztatottat. Az Audi és a − kiállításon talán legnagyobb standdal jelentkező − Suzuki mellett már Mercedes is készül hazánkban, sőt, a CLA modell csakis Kecskeméten szereli össze, s innen jut a világ összes pontjára.

A mind erőteljesebb hazai járműfejlesztői tevékenységet jellemzi, hogy a kiállítás ideje alatt rendezték meg a Magyarországi Járműfejlesztők I. Konferenciáját.

A Continentalé volt a leglátványosabb installáció. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Portálunk szombaton járt körbe a kiállításon és elsőre mindjárt a győri diákokba botlott. Standjuk látó- és hallótávolságra volt az Auditól, de ez így van rendjén. A Kecskeméti Főiskola hallgatóinak sem kellett sokat sétálni a Mercedes kiállítási területéig, bár ott nélkülük is volt elég érdeklődő. A GAMF-osokat történetesen rektorasszonyuk, dr. Ailer Piroska és meglátogatta szombaton és igazán büszke lehetett diákjaira.

Dr Ailer Piroskát Kutasi Zoltán kalauzolta. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Aki figyelmesen sétált körbe a kiállítási standok között, megtalálta az Elcometalt is, a cég Győrben és Szegeden is gyárt járműipari kötőelemeket. Ugyancsak ott volt a Hungexpón a korábban kiadónk érdekeltségébe tartozó Autopro.hu, egyebek között a magyar járműgyártásról szóló könyv második, 2013-as kiadásával. Szammer István ügyvezető igazgató kérdésünkre válaszolva elmondta, a rendezvény kiemelt kommunikációs partnere volt a szakportál és a honlap szépen fejlődik, igyekszik lépést tartani az autóiparral.

Szammer István és Bíró Csongor az Autopro.hu standján. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Nem csak az autógyártás, a teljes garázsipar is bemutatkozott Kőbányán. Nincs olyan területe a járműfenntartásnak − szerviznek és javításnak −, mely évről évre ne igényelne újabbnál újabb technológiákat, diagnosztikai műszereket, berendezéseket, kiegészülve az új, vagy frissítendő mérő- és adatbázis szoftverekkel.

Az autó, ismert és kevéssé ismert mechanikus és elektronikai problémáival, ma is napi szinten ad munkát a javítóknak, az az autó viszont, amelyikre asszisztensek vigyáznak és kommunikál a világgal, ha elromlik, ma még nagy meglepetést tud okozni a szakembereknek. Tudásban, vizsgálati eszközökben most kell felkészülni. A haszongépjármű-javítás az a terület, mely a javítóipar számára talán a legnagyobb kihívást, de egyben a legnagyobb perspektívát jelenti.

A garázsipar. Fotó: Kovács András (képgaléria)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kalkulálhatnak az autósok! - Elindult az online kgfb-díjnavigátor

A Mabisz navigátora pontosan és teljeskörűen tartalmazza a biztosítók jövő évre vonatkozó tarifáit. Tovább olvasom