Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Kombiban is ötös a hetes Golfnak

A Volkswagen 7-es Golf kombiját sokat titulálják úgy, hogy Passat „gazdaságos", mert nem olyan sokkal kisebb a nagytestvérnél, s mégis csak tart a válság. Ennek a kihívásnak próbál is megfelelni az autó.
A Volkswagen Golf hetes sorozatát 2012 végén már teszteltük egy gyors kör erejéig, ezúttal a néhány hónapja megjelent kombit fogtuk alaposabban vallatóra. A két próba között azonban történt egy fontos dolog, nevezetesen: a 2013-as Év autójának választották a hetes Golfot. Úgy, hogy a modell 414 pontot gyűjtött, miközben a második helyre került, a saját kategóriájában szintén meggyőző Toyota GT86 – mindössze – 202 pontot szerzett.

Vannak autók amelyektől szerelembe esik a vásárló – nos, a Golf nem ilyen, s ezen a Variant sem változtatott. Ráadásul a tesztautó fekete fényezéséhez nagyon hiányzott a könnyűfém felni, pontosabban a téli kerékhez a dísztárcsa. Persze a belső érték a fontos, az viszont nagyon rendben van.

Elölnézet. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Kombi lévén kezdjük a végén: a tényleg jól pakolható csomagtér, alapban 605, vagyis az elődjénél 100 literrel nagyobb, maximálisan kihasználva pedig 1620 liter. A kerékjárati dobok közötti szélesség 1003, míg a hosszúság ledöntött hátsó támlákkal 1831 milliméter. Lehet kérni elektromos nyitás-zárást az ötödik ajtóra, raktérből dönthető hátsó üléssort, csomagrögzítő sínt, megemelhető/süllyeszthető padlót. Felárért még az anyósülés támlája is síkba hajtható. Persze nem a drága mama miatt, annak nem kell ekkora hely, hanem azért, hogy 2,7 méter hosszú tárgyak – mondjuk közepes méretű festőlétrák – is beférjenek az autóba.

az a bizonyos nagy kuffer. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A korábban próbált hetes Golfban az 1,4 literes 140 lóerős TSI dolgozott, most a kombiban ennek 122 lóerős kistestvére. A már 1500-as fordulatszámon 200 Nm-es maximális nyomatékot produkáló motor segítségével 9,7 másodperc alatt gyorsul százra az 1254 kilogramm önsúlyú kombi, a vége pedig 202 km/h. Országútra 4,4, vegyes használatra 5,3 liter benzint ad meg 100 kilométerre a gyártó, s ezt tapasztalatunk alapján kb. tudja is a Golf. 90-nél, tempomattal 2000-es motorfordulaton 4,6 litert mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő, sztrádatempóban pedig 6,2 litert.

Váltási tanácsadó is segíti a takarékos vezetést, meglehetősen rugalmasan. Hatodikban hatvanról egykilométerenként kezdtük el csökkenteni a sebességet a tempmattal és 47-ig semmi, azon kívül, hogy ez országúton már cammogásnak számít. 46 km/h-nál végre megjelent a kis nyíl a műszerfalon, hogy ha eddig nem jutott eszünkbe, akkor jó lenne már visszatenni ötödikbe – de a motor még nem kezdett el rángatni.

Korrekt, bevált, takarékos a motor. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A Golf kombiként is minta kategóriájában. Nagyon korrekt a futómű, bolondbiztos a menetstabilizáló rendszer. A szaksajtó szerint ugyan a tempomat kettős sebességszabályzása nem egyértelmű, függőlegesen a RES és a SET gombokkal egyesével, vízszintesen a mínusz és a plusz jelekkel tízesével növelhető vagy csökkenthető a sebesség, szerintem azonban egyáltalán nem zavaró, legalábbis hamar ráéreztem.

A 7-es Golf kombiját sokat titulálják úgy, hogy Passat „gazdaságos", mert nem olyan sokkal kisebb a nagytestvérnél, s mégis csak tart a válság. Ennek a kihívásnak próbál is megfelelni a Golf 7-es kombija. Már az alapverzió kínálatában is ott a hét légzsák, az immár differenciálzárként is funkcionáló menetstabilizáló rendszer, az ESP, az elektromechanikus, visszagurulásgátlós rögzítőfék. Minden Golf képes már a másodlagos ütközésvédelemre – balesetnél a fékek automatikusan dolgozni kezdenek, hogy az esetleg magatehetetlenné váló vezető nélkül is lassuljon az autó.

Letisztult műszerfal és középkonzol. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Széria, a fogyasztáscsökkentés érdekében aktívan kommunikáló fedélzeti számítógép, a Stop-Start elektronika, plusz a generátorok motorféküzemre időzítettek. Minimum 5 colos az érintőképernyő és MP3-olvasós a hifi minden kombi Golfban. Van fáradtság-érzékelő, statikus kanyarfényt adó ködfényszóró, valamint nappali menetfény. És alap a légkondicionáló, az elektromos tükör- és ablak, a magasságában és tengelyirányban is állítható kormánykerék, valamint a távirányítós központi zár is.

A modell indulóára az 1,2 literes 85 lóerős benzinmotorral 4 millió 650 ezer forint, ami korrektnek minősíthető. A tesztautó magasabb, Comfortline felszereltségű volt, az általunk próbált modellbe azonban még belekerült néhány praktikus extra. 250 ezerért egy komfortcsomag, benne – egyebek között – automata klíma, parkolóradar, automata fényszóró-aktiválás. Látványos és jól használható a multifunkciós prémium kijelző a műszerfal közepén 46, korrekt a navigáció 151 ezer forintért. 74 ezer forintért már mindennel kompatibilis médiaközpotot kapunk, benne a navigációhoz amúgy is szükséges nagyobb kijelzővel. És persze ott a téli csomag, egyebek között fűthető első ülésekkel és ablakmosó fúvókával – 128 ezerért. Nem soroljuk végig, az általunk próbált autó ára 5,8 millió forint.

Minőségi kidolgozás mindenütt. Fotó: Kovács András (képgaléria)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyliteres Ford: kicsi a bors, de gyors

3 hengeres, egyliteres motorral próbáltuk ki a Focust, arra voltunk kíváncsiak, tudja-e azt, amit a nagyok. Tudja - szóval, nem egy Wartburg vagy kis Suzuki. Tovább olvasom