Délmagyar logó

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 12°C | 17°C Még több cikk.

Konnektoros autó a Nissantól

A Nissan bemutatta a „LEAF"-et – a világ talán első olyan elektromos autóját, mely megfizethető, és megfelel a valós igényeknek. Ezzel új fejezett kezdődik a Nissan és a közlekedés történetében.
A Nissan Motor bemutatta a világ első megfizethető emissziómentes gépkocsiját. Az autó karosszériáját kimondottan a lítium-ionos akkumulátorhoz tervezték. A LEAF egy középkategóriás ferdehátú modell, mely kényelmes helyet biztosít 5 felnőtt számára, a hatótávolsága pedig több mint 160 km, ami megfelel a valós fogyasztói igényeknek. A modell, várható piaci bevezetése Japánban, az Egyesült Államokban és Európában 2010 végén kerülhet sor. Bár az autó ára csak később válik véglegessé, ám a Nissan elképzelései szerint versenyképes lesz egy jól felszerelt C-szegmensbeli gépkocsiéval. Ráadásul a LEAF minden bizonnyal részesülhet majd egy sor jelentős helyi, regionális és nemzeti adókedvezményből, valamint támogatásból a világ minden részén.

A kocsit egy laminált szerkezetűk kompakt lítium-ion akkumulátor hajtja, amely több mint 90 kW-os teljesítményre képes, míg elektromos motorjának teljesítménye 80 kW, és nyomatéka 280 Nm. Ez biztosítja azt a vezetési élményt, amit a vásárlók elvárnak a tradicionális benzinüzemű autóktól is.

A bemutatódarab jobbkormányos (galéria)

A Nissan LEAF-et egy gyorstöltővel kevesebb, mint 30 perc alatt lehet a kapacitás 80 százalékára feltölteni – az otthoni 220 V-os hálózaton keresztül pedig mintegy 8 óra alatt lehet a kocsit teljesen. A műszerfalon lévő monitor jelzi a Nissan LEAF aktuális töltöttségi szintjét – azaz a megtehető távolságot – valamint a közelben található töltőállomásokat is. Az autó egy másik egyedülálló eleme a mobiltelefon segítségével aktiválható légkondicionáló és töltési funkciók.

Olvasóink írták

  • 13. Scaba 2009. szeptember 03. 09:14
    „Az amcsik már megcsinálták!
    http://www.teslamotors.com/models/index.php
    " - 300 mile range
    - 45 minute QuickCharge
    - 0-60 mph in 5.6 seconds"
    Az árral vannak problémák, de sztem ha beindul a tömeggyártás akkor az ár is jelentősen csökkenhet”
  • 12. Mike3 2009. szeptember 02. 07:38
    „M_R

    A geoterimus energiát nyugodtan befoghatnánk a termelésbe. Már csak egy gond van, eladtuk azokat is.

    Tervben van egy új atomerőmű építése. Jó lenne persze, ha nem idegen zászló lobogna a tetején...”
  • 11. M_R 2009. szeptember 01. 13:37
    „10. kockalady 2009.08.29. 22:29

    Tényleg kocka vagy... egy atomerőmű kevesebb radioaktiv anyagot juttat a környezetbe mint egy széntüzelésű. A koromról és pernyéről se feledkezz meg. A múlt évi szmogriadó is azért volt, mert a kieső orosz gáz miatt az erőmúvek átálltak olajra meg a széntüzelésűeket is beindították nagyobb termelésre.

    Csernobil nem azért volt szennyezés mert atomerőmű, hanem azért mert felelőtlenül - takarékossági célból - megszegtek egy rakat szabályt. Azt pl. tudtad hogy a csernobili balesetet egy svéd atomerőműben vették észre, mert a kilépő dolgozók dozimétere riasztott. Először azt hitték hogy náluk van valami gond...

    Paks a magyar enegriaszükséglet közel 40%-át adja - ha úgy tetszik majdnem minden második betű energiaigénye itt a fórumon atomenergiából származik. Vagyis ha nem lenne Paks, nagyjából a mostani duplája lenne a szén/olaj/gáztüzelésből származó szennyezés.

    A legtisztább persze a "megújuló erőforrás" lenne. Csak ez Magyarország esetében talán a geotermikus energia lehetne, de az sem fedezné a teljes szükségletet. Szélerőmű nem az igazi - drága és stabil, állnadó szél kellene hozzá, pl. tengerpart. Vízierőmű meg alföldön nem igazán szerencsés - lásd Bős-Nagymaros esete, nem kis környezeti kárt okozott, pedig csak a fele készült el.”
  • 10. kockalady 2009. augusztus 29. 22:29
    „Mike3
    Az atomerőművek mióta környezetbarátok? Talán csak nem Csernobil óta???”
  • 9. török 2009. augusztus 28. 17:23
    „8. meg ködgépet kötni a kipufogóra. :)”
  • 8. dragboyz 2009. augusztus 21. 21:35
    „A Nissan mindíg is a megújulásról volt híres, és várható volt, hogy valamelyik Japán előáll a megoldással! Én személy szerint a Toyotától vártam a lépést, de ez így még lehet jobb is, a többi már ennek a hibáit is ki fogja küszöbölni. Már ha lesz neki! Egyszóval a Nissan kiráy! Csak egy mély kipufogóhangot fel kell venni magnóra, mert a csendes autó még új lesz! :-)”
  • 7. Mike3 2009. augusztus 13. 07:39
    „építeni kellene még soksok atomerőművet. fajlagosan a legolcsóbb és a mindenképpen a leginkább környezet barát megoldás.”
  • 6. Zs 2009. augusztus 13. 07:15
    „3. 7of9
    Azért ne mérjük össze egy erőmű és egy autó motorjának a hatásfokát... - és ugye ez az egyik legtipikusabb lehetőség a "hektikusan" előforduló megújuló energiák alkalmazásának (nap, szél)”
  • 5. TUTI 2009. augusztus 13. 06:48
    „Lapitott Murano! Lesz ez meg jobb is!!!”
  • 4. nagypappa 2009. augusztus 13. 04:28
    „Azt néz, hogy végre találtak egy valamiféle megoldást a jövőre nézve.
    Nekem tetszik.”
  • 3. sevenof9 2009. augusztus 13. 02:27
    „a lovasut. abbol csak max a tetanuszt lehetne kisajtolni,nem kozpenzmilliardokat.

    a viccet felreteve, az elektromos auto nem zero emisszioju,addig nem,amig az aramot foleg szenhidronek elegetesevel allitjuk elo.”
  • 2. Gingko 2009. augusztus 12. 23:32
    „A vasút ennél sokkal olcsóbb lehetne, ha az ország végre fejlesztené és nem leépítené.”
  • 1. rolee 2009. augusztus 12. 20:42
    „Nem néz ki rosszul”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Drog lenne a roncsprémium?

A roncsprémium-akcióknak köszönhetően idén a vártnál jobban zárnak az európai autógyártók, ám a hosszú távú ártorzító hatás kivédhetetlen. Tovább olvasom