Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Land Rover és Jaguár Szegeden

Túl van az első – és sikeres – nyílt hétvégéjén a szegedi, Kossuth Lajos sgt. 89 szám alatt található autószalon, ahol nem csupán Land Rovereket és Jaguárokat lehet vásárolni, hanem gyorsszerviz is működik.
Márkafüggetlen gyorsszerviz, ez a fő profil – hangsúlyozza Gönczi László, aki ügyvezető és értékesítési vezető is egyben. Nem véletlenül, hiszen nem akarja, hogy az egyszerűbb autósokat esetleg elriassza a tízmillió feletti Land Roverek és Jaguárok látvány a bemutatóteremben. A körülbelül 60 autóból álló Land Rover flotta karbantartásán túl olyan gépeket is "örököltek" a Délásztól, amelyekből nincs is másik a régióban, s ezekre bátran alapozhatják a jövőt. Van olyan hirdetés az interneten, ahol az extrák között sorolják fel azt, hogy az autót itt szervizelték. Mindenképpen szeretnék ezt a hagyományt folytatni.

Az április 16-18 között rendezett nyílt hétvége azonban a márka- és márkafüggetlen szervizen túl Land Roverről és a Jaguárról is szólt.

Nyílt hétvégét tartottak a szegedi autószalonban.
Nyílt hétvégét tartottak a szegedi autószalonban.

Nemrégiben reménykeltően „új" úton indult el a Jaguár, s ez már tükröződik az új modellekben – például a szeptemberi frankfurti autószalonon bemutatkozott XF típuson. Ez a felső kategóriás autó tagadhatatlanul szép, az új zászlóshajó légellenállási mutatója mindössze 0,29 – ilyen alacsony értékkel még soha egyetlen Jaguar sem büszkélkedhetett. Nos, ezt a modellt a hétvégén az Autós Piac is kipróbálhatta, s valóban kívül-belül lenyűgöző. Luxus-családi-sportautó kategóriát ugyan nem ismer a szakma, mégis e három jól eltalált keveréke az XF. Főleg az általunk próbált 207 lóerős 2,7 literes dízelmotorral szerelt változat, amely nagyon dinamikusan megy, kulturált az automata váltója, de sportfokozatban sem érezzük úgy, hogy aszfaltszaggató, mert alig szűrődik be motor- vagy futóműzaj az utastérbe. (Valószínűleg a családi érzés csökkenne, és a sportos növekedne, ha az SV8-at próbáltuk volna, itt ugyanis már 416 lóerős 4,2 literes benzines dolgozik a motortérben.) Körforgalomban számos modellnél sokkal hamarabb megszólalnak a gumik, a Jaguár nem akar hangoskodni, az elektronika annál hamarabb besegít a vezetésbe. Bolondbiztos – mondja rá a sokat próbált vezető, ami azt is jelenti, hogy a szebbik nem is könnyen boldogul vele. Az alapár 14,5 millió forint, az általunk próbált Prémium felszeretségű szűk 16.

Land Roverek és Jaguárok Szegeden. Fotó: Miskolczi Róbert
Land Roverek és Jaguárok Szegeden. Fotó: Miskolczi Róbert

Land Roverből a Discovery 3 TDV6 SE változatot vezettük, amely változtatható magasságával, felezőjével valóban minden úton otthon van. Aszfalton személyautósan vezethető, ugyanakkor alapjáraton is egészen komoly emelkedő leküzdésére képes. Légellenállási tényezője nincs olyan jó, mint a Jaguáré – belül sem akartak feltétlenül mindent lekerekíteni a tervezők –, de egy Land Rovert nem is ezért vásárol a vevő. A modell alapára 11,7 millió, mi a középső felszereltségi szintet próbáltuk, ez 13,3 millió forint.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vezettük a BMW X6-ost

„Exkluzív lehetőséget biztosítunk, hogy az új BMW X6 modellt az elsők között – a… Tovább olvasom